Ga naar inhoud


canal digital in Belgie


Robbe11

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum en woon in Belgie  en ben een leek op satellietgebied .Ik wil van kabel overstappen naar de schotel, kan ik in Belgie een abbo nemen op Canal digital enzo ja kan ik dan wat tips krijgen ivm aankoop ontvanger en schotel. Graag zou ik ook de bbc's willen ontvangen. Dank bij voorbaat Robbe.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

voor Canal digital zou je een nederlands adres moeten hebben

en een linux ontvanger met ca  en ci slot 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, je kan je ook in het buitenland abonneren en betalen met je Belgische rekening.

Er zijn genoeg leden uit België op dit forum aanwezig die dat kunnen bevestigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik zo gezegd naar Canal digital  mail ..of schrijf dan zou ik hier in belgie ook een abbo kunnen afsluiten 

was een tijd geleden toch niet mogelijk 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je Canaldigitaal België in Googel als zoekargument ingeeft wordt alles je duidelijk.

 

 

En dat al sinds 2013!

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/334877-canaldigitaal-belgie/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en intussen weet Robbe nog steeds niet waar hij aan toe is.

wat heb je nodig ? Om de vlaamse/nederlandse zenders te ontvangen moet je 2 satellieten kunnen ontvangen namelijk Astra3 (23.5 oost) en Astra1 (19.2 oost). Voor de Britten moet je Astra2 (28.2 oost) ontvangen. Dat zijn dus 3 satellieten, klassiek is dat men er ook hotbird bijneemt op 13 oost.

je hebt dus een ontvansgtinstallatie nodig die 4 satellieten kan ontvangen, het beste is dat je contact opneemt met een satelliet installateur en die zal je een offerte maken voor een schotelantenne met 4 LNB's.

ik raad je aan om een schotel te nemen die minstens 80 cm in diameter is, dan heb je wat regenreserve, want bij zwaar weer valt het signal nog wel eens weg.

dan heb je nog een ontvanger nodig, velen hier zweren bij unix ontvangers omdat die heel veel mogelijkheden bieden maar er zit hier wel een stevige leercurve aan en de vraag is hoe toekomstzeker dit type ontvanger is. Wil je zeker zijn dan neem je een m7 ontvanger en dan neem je er alle beperkingen die deze ontvangers hebben erbij.

ook belangrijk om weten is dat een ontvanger meerdere tuners kan hebben. Per tuner moet er een aparte sat-kabel getrokken worden van de schotel naar de tuner. Een LNB kan tot 4 uitgangen hebben, je kan dus 4 tuners aansturen en die kunnen in meerdere ontvangers zitten. Elke tuner moet dus een rechtstreekse verbinding hebben met de schotel, en als je meerdere ontvangers neemt dan heb je ook meerdere abonnementen nodig (je kan naast een hoofdabonnement wel altijd een goedkopere 2e kaart aanvragen).

één en ander is ook afhankelijk van het bedrag dat je aan deze installatie wenst te besteden.

en waarom een abbo bij canal digital en niet bij tv vlaanderen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en laat het een feit zijn dat je voor een 2de box geen 2de kaart nodig  hebt als je een linux/unix box kan gebruiken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar da's dan weer al iets voor meer gevorderden .......

feit is dat een unix receiver veel meer voordelen oplevert, indien je er tenminste de nodige tijd wenst in te steken om de truuken van het vak aan te leren.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten niet, hoe geleerd hij is. Op het oscam gedeelte heeft een medelid een kant en klare oscam config geplaatst voor 2 ontvangers met 1 kaart. Hij zou de triple lnb kunnen nemen van m7, maar ik vrees dat die enkel voor 60 cm schotel is, en dat is te weinig.

De vraag is of je nog een ci module met kaart kan krijgen, of enkel de orca module, de rode.

Diverse linux ontvangers verwerken ci+, wat dus toch een zekere toekomst bied

Als hij enkel een orca module neemt, is het kinderspel om een linux te installeren. Bij vu bvb stick met pli of vti erin, stroom aanzetten, en als die geprogrameerd is, stroom uit, stick eruit, stroom aan, en de wizard volgen. Als je alles gevolgd hebt, kan de orca module erin en kijken maar. Je kan wel niet tegelijk kijken en opnemen van verschillende frequenties met een module.

Wens je dat, probeer een seca3 kaart te bemachtigen.

En naar het schijnt, van pli als je oscam download, de configs meekomen voor een cd en tvv kaart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeur vast, maar voor 'Canal Digital' heb je een adres in een Scandinavisch land nodig ;)

Breng Robbe11 niet teveel van de wijs, is nog een leek en wil het vak leren, zal wel het Nederlandse Canaldigitaal bedoelen.

 

We weten niet, hoe geleerd hij is. Op het oscam gedeelte heeft een medelid een kant en klare oscam config geplaatst voor 2 ontvangers met 1 kaart. Hij zou de triple lnb kunnen nemen van m7, maar ik vrees dat die enkel voor 60 cm schotel is, en dat is te weinig.

De vraag is of je nog een ci module met kaart kan krijgen, of enkel de orca module, de rode.

Diverse linux ontvangers verwerken ci+, wat dus toch een zekere toekomst bied

Als hij enkel een orca module neemt, is het kinderspel om een linux te installeren. Bij vu bvb stick met pli of vti erin, stroom aanzetten, en als die geprogrameerd is, stroom uit, stick eruit, stroom aan, en de wizard volgen. Als je alles gevolgd hebt, kan de orca module erin en kijken maar. Je kan wel niet tegelijk kijken en opnemen van verschillende frequenties met een module.

Wens je dat, probeer een seca3 kaart te bemachtigen.

En naar het schijnt, van pli als je oscam download, de configs meekomen voor een cd en tvv kaart.

Dit klopt misschien allemaal, maar ik vrees dat zijn kennis onvoldoende is om dit allemaal te volgen, hij zegt zelf dat hij nog een leek is.

Dus op vraag 1 kan ik in België een abonnement nemen op Canaldigitaal?....ja dat kan, woon je niet ver af van de Nederlandse grens dan kan je daar contact opnemen met een plaatselijke dealer en die regelt dan alles voor jou, er zijn ook al Vlaamse lokale dealers waar je een abonnement kunt afsluiten in het andere geval neem je contact op met Canaldigitaal zelf.

Vraag 2 welke ontvanger moet ik nemen?  Daar heeft hij keus te over, maar gezien je nog leek bent toch opteren voor een M7 ontvanger.

Vraag 3 welke schotel moet ik nemen? Gezien je in België woont , is een triplesat mogelijk, daarmee kan je Astra19.2, Astra23.5 en Astra28.2 ontvangen, wil je wat meer regenreserve dan kan je opteren voor een grotere schotel met aparte LNB's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemakkelijkste is voor hem gewoon naar een sat winkel gaan in belgie en hij zal alles in orde brengen met het,abbonnement op canaldigitaal.

Begrijp niet dat hier nog steeds geschreven wordt door bepaalde forum leden dat je een Nederlands adres moet hebben .

Nee helemaal dus niet , ook geen rekening in het buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemakkelijkste is voor hem gewoon naar een sat winkel gaan in belgie en hij zal alles in orde brengen met het,abbonnement op canaldigitaal.

Begrijp niet dat hier nog steeds geschreven wordt door bepaalde forum leden dat je een Nederlands adres moet hebben .

Nee helemaal dus niet , ook geen rekening in het buitenland.

Ik heb zelf al sinds 2013 een abonnement met mijn Belgisch adres, toen kon je dat alleen afsluiten bij Nederlandse dealer, nu zijn er al heel wat lokale Vlaamse dealers die dit doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...