Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Eduard07

 

Tot op heden schamper en pruil je alleen. Als er inhoudelijk weer woord komt dan worden je woorden verkeerd uitgelegd.

 

Kom nou eens met inhoudijk weer woord. Bestaat Joyne? Ja ze bestaat en er zijn test uitzendingen. Zijn er al abbonees? Ik weet het niet. Als jij het weet (niet een aanname maar weet) zeg het maar. CD of Joyne? Ik weet het niet. Heb nog geen vergelijkingsmateriaal. Jij wel? Vind ik het erg dat ik het niet weet? Nee vind de ontwikkeling dat er straks 2 sat aanbieders beschikbaar zijn voor de NL en B markt een goede, oa omdat er zo concurrentie komt en er keuze is. Maar ook omdat het de aanbieders stimuleert om naar de markt te luisteren. Wat vind jij daarvan en waarom?

 

Dit lijkt mij een veel nuttiger invulling van de ruimte hier ipv het katjouwen en pruillipjes trekken.

aangepast door joop001
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Joop001, er zingt veel rond over Joyne: ze zullen vast ingeschreven zijn bij de KvK, er zijn - naar verluidt - testuitzendingen op 16 E, er is een Conax module met ingebouwde smartcard aangekondigd voor 99 euro, en er zijn in dit draadje transponderfrequenties genoemd op 9 E, maar we moeten alles nog meemaken . Abonnees zijn er dus ook nog niet. De website ligt ook nog stil.

 

Eigenlijk hebben we hardware-matig nog niks gezien. Dat bedoel ik hierboven natuurlijk met "bestaan". KvK is niet meer dan een formeel startschot.

 

Zo zijn de feiten op dit moment.

 

Verder is het afwachten: wanneer ze starten, hoe de ontvangst zal zijn, welke zenders, welk tarieven en soorten abonnementen, en welke service er wordt verleend.

 

Je juichstemming is m.i. voorbarig. Zodra ze echt van start zijn gegaan en we het plaatje compleet hebben, kunnen we pas oordelen.

 

Ze moeten nog concurrent worden, ze zijn het nog niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja Jongens,

We zullen het allemaal wel meemaken.

 

In ieder geval wens ik Joyne het allerbeste toe.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met bijna alle voorgaande sprekerds eens. :grin:

 

Zeer goed dat er een concurrent op satgebied bij komt, is gunstig om de houding tegenover mensen die van sat afhankelijk zijn te optimaliseren.

Wil Joyne mensen bij de concurrent of andere systemen weglokken dan moeten ze iets speciaals bieden.

Als het een dure gecastreerde module met chip wordt dan zullen ze het moeilijk krijgen met mensen over laten stappen en vangen ze mij absoluut niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een pakketaanbieder zoals de wettelijke definitie luidt  (waar ook ter wereld gevestigd) is slechts aan de Nederlandse regels gebonden als deze in Nederland 100.000 klanten of meer heeft.

Lijkt me helemaal niet moeilijk te begrijpen. 

 

Hoe je dat dan moet handhaven als die provider buiten de EU/EER is gevestigd is een andere kwestie.

 

Verwar pakketaanbieder (zoals Ziggo, CD en Joyne) niet met een programma-aanbieder. Met die laatste bedoelen we o.a. RTL, SBS.

 

Niet voor must carrie zenders, die moet elke provider op nl gericht doorgeven.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/must-carry-zenders/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht joyne ze zover krijgen, om gso's te verplichten bij nieuwbouw appartementen in belgie en nederland, een succes.

Want in de benelux zou volgens een belgische dealer, die ik niet mag vernoemen een 35 cm schotel volstaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor must carrie zenders, die moet elke provider op nl gericht doorgeven.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/must-carry-zenders/

 

In dit soort gevallen zul je echt een primaire bron moeten raadplegen (hier de Mediawet) en kun je niet volstaan met een secundaire bron, die vaak een andere napapagaait. 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht joyne ze zover krijgen, om gso's te verplichten bij nieuwbouw appartementen in belgie en nederland, een succes.

Want in de benelux zou volgens een belgische dealer, die ik niet mag vernoemen een 35 cm schotel volstaan.

 

Ik heb dit nu 4 keer gelezen en k snap nog steeds niet wat je wil zeggen.

 

Maar een Belgische "dealer" die zegt dat het met een 35cm schotel gaat lukken is waarschijnlijk een loodgieter of straatveger.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met de verwachte symbol rate van 30.000 en een FEC van 5/6? zal je net zoveel regenreserve nodig hebben als bij Canal  Digitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de verwachte symbol rate van 30.000 en een FEC van 5/6? zal je net zoveel regenreserve nodig hebben als bij Canal Digitaal.

Met dat verschil dat Astra zijn maximale vermogen gebruikt voor maximale bandbreedte en heeft Eutelsat een 3dB reserve waarvan volgens hun 2 dB als regenreserve wordt ingezet.

Hoe ze dat willen doen is mij een raadsel.

 

Wat ik wel zeker weet is dat dit bij Tooway internet gedaan wordt aan de uplink kant.

4 Watt Tria's in een 70 cm heeft geen zin, die worden door hun teruggeregeld naar 3 Watt.

Maar in een 120cm met 4 watt wordt bij regen het volle vermogen gebruikt om de uplink maximale datasnelheid te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, ga eens kijken op de campings welke schotel je het meeste ziet, de Fuba 650 of de Triax 64 of verwante schotels zoals de Inverto en de SAB.

 

 

Kijk gewoon in Nederland wat er aan schotels staan, ik schat rond de 80-90 % die een Triax heeft staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat verschil dat Astra zijn maximale vermogen gebruikt voor maximale bandbreedte en heeft Eutelsat een 3dB reserve waarvan volgens hun 2 dB als regenreserve wordt ingezet.

Hoe ze dat willen doen is mij een raadsel.

 

Wat ik wel zeker weet is dat dit bij Tooway internet gedaan wordt aan de uplink kant.

4 Watt Tria's in een 70 cm heeft geen zin, die worden door hun teruggeregeld naar 3 Watt.

Maar in een 120cm met 4 watt wordt bij regen het volle vermogen gebruikt om de uplink maximale datasnelheid te geven.

 

Leuk dat soort getallen. Ik heb me altijd afgevraagd wat het uitgangsvermogen van een transponder is. Ligt dat ook een beetje in die orde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...