Ga naar inhoud


Waarvoor gebruikt men luidsprekers die enkel dieren horen.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Mijn oudste kozen, had een diploma a1 elecktronica. Toen ik 6 jaar was mocht ik mee in zijn hobby kamer. Hij toonde mij toen een luidspreker, met de melding, laat daar muziek uit spelen, hoe luid je het ook zet, je zal niks horen, maar onze honden op de boerderij wel.

Nu met dit dierengeluid probleem, ben ik veel bezig met mosquitos e.a., die een ultrasoon geluid uitstuurt.

En nu komt dit weer boven, waarvoor men luidsprekers gebruikt zoals begin verhaal? Is dit om ultrasoon geluid uit te sturen? Ik denk wel, dat er leden zullen zijn, die daar meer over weten.

Tijdens mijn zoektocht over mosquitos, kwam ik deze tegen: 

opgelet!!! Er zijn zeer hoge tonen hoorbaar. Test dit niet in bijzijn van dieren en mensen met gevoelige gehoor of mensen met een gehoor aandoening. Niet verantwoordelijk voor gelijk welke schade dan ook.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een luidspreker waar je muziek op moet afspelen en die je dan niet hoort maar je hond wel. Nogal ongeloofwaardig want die frequenties zitten niet in de muziek. 

 

Die muggen verdrijvers werken overigens niet. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor gebruikt men luidsprekers die enkel dieren horen.??

 

voor kattengejammer ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen de door jou gebruikte gehoortest video klopt voor geen meter.

Volgens die video ben ik een superhuman ( iets wat mijn vrouw bij voorbaat al niet geloofd)

Volgens de audio test van mijn keurings arts ben ik gewoon een 45 jaar oude man, wat wel aardig klopt 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Animal Farm luidsprekers?

Lees dat boek!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Big fellow:

Die test werkt voor geen meter vanwege de audio compressie technieken die gebruikt zijn. Ik hoor een berg sub harmonischen in dat filmpje...

Staat er wel bij niet geschikt voor medische doeleinden in dit filmpje.

Maar als ik alleen bij de hond ben zal ik dit toch eens afspelen om de reactie van de hond te zien. Maar ik vraag me af, of de luidsprekers van mijn smartphone dit leuk vinden.

Had vroeger een progje, waar je diverse tonen kon uitsturen via de geluidskaart. Die was verbonden met de versterker, en het spelen met dit progje, heeft me een set nieuwe tweeters gekost, die ik in mijn luidsprekers mocht vervangen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee en weten hoor je inderdaad de hoge frequenties niet, een verschilfrequentie hoor je wel (toon 25.000 hz en 20.000 hz = verschil 5.000 hz en dat kun je wel horen). Dit herinner ik me nog van natuurkunde lessen.

 

Correct me if I am wrong.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb uit nieuwsgierigheid de test bij mezelf toch eens gedaan en het resultaat is zoals mijn medische testen op het werk waren,  slecht. Alleen vanaf 6300hz en lager hoor ik het signaal. 44 Jaar geleden heb ik in het leger gehoorschade opgelopen ,gevechtseenheid met veel schieten. Gesprekken volgen in luidruchtige ruimtes (muziek of veel achtergrond geluid) kan ik moeilijk tot niet volgen, doe daarbij nog de leeftijd en dan is dit het resultaat.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...