Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, luisteraar zei:

Na verwachting maak jij dat niet mee de vervroegde ijstijd

 

Stel dat we deze winter nog een dergelijk tafereetje krijgen in NL, ga jij je mening dan extreem herzien?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, erwinnaar zei:

Weer wat weer extreem, het houd niet op.

Zou het te maken hebben met klimaat veranderingen door

invloed mens?

Heeft allemaal te maken met balans is het ergens extreem warm moet

het ergens anders extreem koud zijn gemiddelde aard temperatuur dient

constant te zijn maar die stijgt nog eens een keer daarbij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee daar ben ik het nog steeds niet mee eens zoals je weet. Dat er wat aan de hand is ja, of het door mij en de rest komt, nee dat denk ik niet.

 

Wel dat ik en de mensheid invloed kan hebben op het milieu.

 

Het schijnt zo te zijn dat we nog niet eens de helft van wat er in de oceanen zich afspeelt weten (zojuist artikel gelezen over hoge waterstanden, ook op Ninefornews), wat er in de ruimte zich afspeelt ook niet weten. Die zaken onderzoeken we niet bijster lang dunkt mij te zeggen (sinds de entree technologie). Ja, de Titanic was gezonken, dat was een gegeven voor 2 generaties, daarna kwam de generatie met technologie op de proppen om het tastbaar te maken.

 

Het is interessant dat er steeds meer in kaart wordt gebracht en daaruit conclusie getrokken zouden kunnen worden. 

 

De volgende vraag lijkt me dan realistisch: wat is het ijkpunt als er al een ijkpunt zou zijn? Ik heb geen idee eerlijk gezegd.

Is het niet zo dat weer, milieu en taal onderhevig zijn aan verandering en we willen redeneren vanuit onze wijsheid die voor ons klopt? Ik denk met sommige zaken zeker wel. Jullie/jij?

 

Interessant blijft het!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, luisteraar zei:

Al heel vaak beantwoord ER IS GEEN IJKPUNT het gaat om de tendens.

Of heb jij een ijkpunt ? denk dat jij ook anders bent als jou buurman 

Waarom zouden we ons dan druk maken over een tendens die nu paar decennia aan de gang is terwijl de aarde duizenden jaren oud is?

Is de tendens van 570 tot pak hem beet 650 na Christus bekend? Van Europa en overige continenten? Dat zou wel interessant zijn dan om die te weten denk ik voordat ik me druk zou moeten maken of niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, luisteraar zei:

Zou het te maken hebben met klimaat veranderingen door

invloed mens?

Heeft allemaal te maken met balans is het ergens extreem warm moet

het ergens anders extreem koud zijn gemiddelde aard temperatuur dient

constant te zijn maar die stijgt nog eens een keer daarbij.

We praten over een temperatuurstijging van 0.1 graden voor de afgelopen 50 jaar, dus geen invloed van de mens, eerder invloed elders uit het universum.. ( de zon?)

In deze oeverloze discussie, waar de oever zo langzamerhand in zicht is, was al duidelijk dat er andere luchtstromingen gaande zijn.

Sneeuw in de woestijn, extreme droogte in australie terwijl india verzuipt in de regen, hier kunnen we de tuinstoelen al weer uit de schuur halen en in grote delen van de VS zijn er extreme sneeuwstormen...

 

Het is gewoon anders ten opzichte van wat we allemaal gewend zijn... en je weet hoe de mens zicht gedraagt wanneer zij iets niet begrijpen.

Allerlei theorieën worden op tafel gelegd, religies ontstaan, paniek alom en uiteindelijk is alles wetenschappelijk te verklaren en is de oorzaak iets heel simpels.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zal een beetje gelijk hebben in dit verhaal.

We moeten er allen alleen voor waken dat we in paniek gaan handelen en ondoordachte beslissingen gaan nemen die de natuur nog meer schade toe brengt.

Zolang niemand weet wat er exact aan de hand is kunnen we alleen het beste gewoon zuinig omgaan met alle bronnen die we hebben (de mens), wellicht een stapje terug doen in onzinnige luxe en beter nadenken met wat we doen. (bewuster leven)

 

Zolang hebzucht nog bestaat,

zolang mensen nog steeds honger hebben naar macht,

zolang mensen nog steeds denken dat zij boven de natuur staan,

zolang mensen alles maar voor lief nemen,

zolang mensen hun onzekerheid projecteren op andere mensen en deze proberen te beïnvloeden van diens ideologie(religie)

zolang.......

 

De mens heeft nog een lange weg te gaan, maar ik denk dat wij op dit forum al een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan.... (zeg het maar)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, drz zei:

We praten over een temperatuurstijging van 0.1 graden voor de afgelopen 50 jaar, dus geen invloed van de mens, eerder invloed elders uit het universum.. ( de zon?)

In deze oeverloze discussie, waar de oever zo langzamerhand in zicht is, was al duidelijk dat er andere luchtstromingen gaande zijn.

Sneeuw in de woestijn, extreme droogte in australie terwijl india verzuipt in de regen, hier kunnen we de tuinstoelen al weer uit de schuur halen en in grote delen van de VS zijn er extreme sneeuwstormen...

 

Het is gewoon anders ten opzichte van wat we allemaal gewend zijn... en je weet hoe de mens zicht gedraagt wanneer zij iets niet begrijpen.

Allerlei theorieën worden op tafel gelegd, religies ontstaan, paniek alom en uiteindelijk is alles wetenschappelijk te verklaren en is de oorzaak iets heel simpels.

Het is eerder iets van 1 graad de laatste 30 jaar.....

https://www.klimaat.be/nl-be/klimaatverandering/oorzaken/een-geleidelijke-opwarming

 

Citaat van eerder:

Op 16-1-2020 om 17:14, minplus zei:

Ik zie geen enkele reden om smalend te doen DRZ. Ik heb de link echt wel doorgelezen, anders had ik nooit kunnen weten of ik die dingen wel of niet al wist. Na 60 jaar je erin verdiepen en tig jaar het aan groepen uitleggen en bij-studeren leer je aardig wat, ook al heb je elk grafiekje niet meer als parate kennis, maar het algemene beeld wel.

Beetje ziek dat je op de persoon gaat spelen. Erg makkelijk als je geen zinnig weerwoord hebt.

Bah.

😁😁

Ik weet het, ik kon het niet laten.. Maar hé, niet gemeend he, het was maar even om een tikkeltje cynisch te doen. :)

 

Leuk met die smilies maar ik geloof niets van wat je hier beweert. Sorry hoor, maar je gaat niet uit de behoefte even cynisch te doen in een discussie iemand op een dergelijke manier persoonlijk aanvallen zonder verder ook maar 1 zinnig weerwoord te leveren.

Maar goed, ik ga dan altijd van mezelf uit en zou nooit van m'n leven zoiets doen en altijd alleen op grond van m'n kennis tegenargumenten leveren.

Een discussie is voor mij geen ziek spelletje met trappen onder de gordel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, erwinnaar zei:

Waarom zouden we ons dan druk maken over een tendens die nu paar decennia aan de gang is terwijl de aarde duizenden jaren oud is?

Is de tendens van 570 tot pak hem beet 650 na Christus bekend? Van Europa en overige continenten? Dat zou wel interessant zijn dan om die te weten denk ik voordat ik me druk zou moeten maken of niet. 

Er is al heel veel geweten, zoals samenstelling bodem,  lagen van gesteentes, ook via ijs boringen, boomringen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

ook via ijs boringen

in dat ijs vinden ze ook lucht blaasjes.

Die lucht hebben ze onderzocht op CO2 gehalte en kwamen 

erachter dat heel lang het co2 gehalte stabiel was enkel sinds

de opkomst industrie een flinke stijging

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, luisteraar zei:

Heeft allemaal te maken met balans is het ergens extreem warm moet

het ergens anders extreem koud zijn

Stop nou eens met die stomme opmerkingen. Het is niet zwart/wit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden, luisteraar zei:

in dat ijs vinden ze ook lucht blaasjes.

Die lucht hebben ze onderzocht op CO2 gehalte en kwamen 

erachter dat heel lang het co2 gehalte stabiel was enkel sinds

de opkomst industrie een flinke stijging

 

 

Ach ja, natuurlijk.

 

Echter zit het toch iets complexer in elkaar.

Zo maar een van de vele verhalen rond CO2, het ontstaan en de relevantie.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/regelt-klimaat-het-co2-gehalte/

 

En nog een publicatie, die op andere gronden tot dezelfde conclusie komt.

https://www.climategate.nl/2018/02/twijfel-juistheid-klimaatgegevens-oudheid-behulp-ijskernen/

 

CO2 als oorzaak van de temperatuur verandering op aarde begint steeds discutabeler te worden.

De wetenschap en onderzoekers zetten steeds meer vraagtekens bij de claims uit het verleden dat we CO2 moeten reduceren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...