Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

https://klimaatgek.nl/wordpress/de-zon/

 

Als het werkelijk zo is dan denk ik dat er hier weinig aan te doen is, onze koperen ploert staat toch gemiddeld zo'n 150.000.000 km (is 1 ae) hiervandaan...

 

Het geeft te kennen dat er momenteel zo goed als NIETS aan vlekken te zien is, verbanden kunnen gelegd worden zoals in artikel te lezen is. 

 

Leuk en bijzonder feitje: onze zon staat in de zomer verder van de aarde af dan in de winter...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo eenvoudig zal het wel niet zijn. Wat mensen kenmerkt is dat ze het meestal eerst bij het verkeerde eind hebben, niet zelden wel meer dan eens ;)

 

23 minuten geleden, drz zei:

Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar het verband tussen de activiteit van de zon en het klimaat op aarde..

Goede gedachte 👍

Zoekwoord: "Birkeland currents"

aangepast door MMD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, astro iris zei:

Best eerder ongerust maken over allerhande stralingen die we te verwerken krijgen dan over de invloed op klimaat. verleden jaar meer dan 23% meer huidkankers.

Mijn visie daarop: mensen smeren tegenwoordig HEEL VEEL op hun huid uit tubes met ingrediënten die amper uit te spreken zijn (lees chemie). In dat kader: vele soorten deodorant bevatten aluminium en dat schijnt dan weer onder ander borstkanker te veroorzaken...

 

Net als de met de opkomst van onder andere light producten: het zou overgewicht, hart en vaatziekten, kanker en vele andere aandoeningen moeten tegengaan...het tegendeel is waar helaas. (verdienmodel industrie?)

 

Persoonlijk smeer ik NOOIT want wat ik niet uit kan spreken aan chemie probeer ik sowieso niet te smeren op mijn grootste orgaan...;-).  

 

De koperen ploert is van grotere invloed op ons leven dan we denken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best nu de zon laten voor wat ze is en terug naar het weer.  Nu hier mooie brede opklaringen, wordt straks sterren kijken, tenminste als de verlichting van hockey terrein uit gaat. Volgend weekend en week duiken de temperaturen 's nachts even onder nul en overdag een lekker lentezonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, astro iris zei:

Best nu de zon laten voor wat ze is en terug naar het weer.  Nu hier mooie brede opklaringen, wordt straks sterren kijken, tenminste als de verlichting van hockey terrein uit gaat. Volgend weekend en week duiken de temperaturen 's nachts even onder nul en overdag een lekker lentezonnetje.

Ik vraag mij af merk jij al door de veranderingen in de atmosfeer andere brekings indexen met jou waarnemingen

met de sterren.

Het klimaat balans wordt mede bepaald door de atmosfeer  

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, luisteraar zei:

Ik vraag mij af merk jij al door de veranderingen in de atmosfeer andere brekings indexen met jou waarnemingen

met de sterren.

Het klimaat balans wordt mede bepaald door de atmosfeer  

Helderheid is iets heel onvoorspelbaar, soms mooi helder maar heel slechte seeing (turbulente atmosfeer), soms wat nevelig en goede kwaliteit van de lucht. Voor ons is de grote boosdoener als het overdag heel warm wordt en 's nachts de temperatuur heel fel daalt, dan is de atmosfeer heel turbulent.  Ik doe ook zonnewaarnemingen en die zit nu in zijn minimum van activiteit, geen zonnevlekken. dit is een 13 jarige cyclus van minimum en maximum. Ook hebben we hier op ons observatorium een protuberansen kijker waarmee je aan de rand uitbarstingen kan zien en nu ook is dit een kalme periode. Veel verandering heb ik hier in al de jaren nog niet opgemerkt, wel dat er meer vuil stof in de atmosfeer de helderheid doet afnemen en dat ook de lichtvervuiling enorm is toegenomen in mijn vijftigjarige loopbaan.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, erwinnaar zei:

Mijn visie daarop: mensen smeren tegenwoordig HEEL VEEL op hun huid uit tubes met ingrediënten die amper uit te spreken zijn (lees chemie). In dat kader: vele soorten deodorant bevatten aluminium en dat schijnt dan weer onder ander borstkanker te veroorzaken...

 

Net als de met de opkomst van onder andere light producten: het zou overgewicht, hart en vaatziekten, kanker en vele andere aandoeningen moeten tegengaan...het tegendeel is waar helaas. (verdienmodel industrie?)

 

Persoonlijk smeer ik NOOIT want wat ik niet uit kan spreken aan chemie probeer ik sowieso niet te smeren op mijn grootste orgaan...;-).  

 

De koperen ploert is van grotere invloed op ons leven dan we denken.

Er was jaren terug toch al een voorzichtig verband gebracht tussen huidkanker en de diverse zonnebrand cremes?

 

30 minuten geleden, astro iris zei:

Best nu de zon laten voor wat ze is en terug naar het weer.  Nu hier mooie brede opklaringen, wordt straks sterren kijken, tenminste als de verlichting van hockey terrein uit gaat. Volgend weekend en week duiken de temperaturen 's nachts even onder nul en overdag een lekker lentezonnetje.

Eh ja maar wacht even,  de correlatie tussen zon en het klimaat cq opwarming van de aardatmosfeer behoort tot de onderwerpen in dit topic.. toch? ;)

51 minuten geleden, erwinnaar zei:

https://klimaatgek.nl/wordpress/de-zon/

 

Als het werkelijk zo is dan denk ik dat er hier weinig aan te doen is, onze koperen ploert staat toch gemiddeld zo'n 150.000.000 km (is 1 ae) hiervandaan...

 

Het geeft te kennen dat er momenteel zo goed als NIETS aan vlekken te zien is, verbanden kunnen gelegd worden zoals in artikel te lezen is. 

 

Leuk en bijzonder feitje: onze zon staat in de zomer verder van de aarde af dan in de winter...

Een heel leerzaam artikel en heb het aandachtig doorgelezen.

 

Naar aanleiding van dit artikel ben ik toch eens mijn mening aan het herzien omtrent de klimaatopwarming en ben eens gaan nadenken.

Te meer omdat het artikel uit 2010 is en een voorspelling wordt gedaan tot ongeveer 2025.

(ergens halverwege tot het einde van het artikel)

De voorspelling tot 2020 klopte in mijn ogen niet doordat de bewuste professor voorspelde dat er een temperatuurdaling zat aan te komen.

We ervaren nu dat deze niet klopt en dat het zelfs warmer is geworden.

Alles stond en viel met cyclus 25 die in 2009 zou moeten verschijnen, maar die blijkbaar tot het moment van vandaag is uitgebleven.

Dat betekent naar mijn inziens dat er geen zonnevlekken meer zijn waargenomen en deze dus voor onzekere tijd zal uitblijven, waardoor de temperatuur zou moeten stijgen op aarde...  ..oh wacht, dat klopt dus.

 

Maar, hoe zit het dan met die aangekondigde wereldwijde afkoeling?   ..ik moet het artikel nog even uitpluizen, want veel is mij nog onduidelijk..

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote: Een heel leerzaam artikel en heb het aandachtig doorgelezen.

 

Knap, dat je het hebt volgehouden, met die hoop erbij gesleepte blah.

Vooral die laatste alinea zei veel:

 

Toen enkele jaren geleden de  opwarming van de aarde niet meer vol te houden was door klimaatalarmisten heeft men stilletjes het begrip klimaatopwarming vervangen door klimaatverandering. Een pleonasme lijkt me. Als blijkt dat afkoeling ons deel wordt (wat ik niet hoop) dan staat ons een nieuwe strategie van de klimaatalarmisten te wachten:

 

Wat een mafketel. Hij blijft het ontkennen. Hoe gek kun je zijn.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...