Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Vannacht was het best koud buiten, zo'n 1 graadje boven 0 met een behoorlijke mist.

Blijkbaar zijn de bossen nog erg warm waardoor de nevel vanuit de bossen optrekt het dorp in.

 

Voor volgende week staat er vorst in de nacht op het menu en overdag een graadje of 4.. Ik hoef nog geen benzine bij de diesel te tanken.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Eduard07 zei:

Ook hier zijn de feiten anders:

https://www.nu.nl/nucheckt/5267000/nucheckt-kan-zonnebrandcreme-kanker-veroorzaken.html

 

https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/zon-uv-straling-en-huidkanker/feiten-en-fabels

 

En helaas kan ik uit eigen ervaring bevestigen dat niet insmeren de kans op melanomen ernstig vergroot.

 

Als het tegendeel waar is zoals jij zegt, zou ik daar graag wat harde feiten over lezen. Jij poneert het als zekerheid, maar ik kan er nergens iets over vinden. 

Behalve het woord: fabel.

 

 

Dan iets actueler artikel en speciaal voor jouw een mainstream media (dan zou het haast waar moeten zijn toch? : https://eenvandaag.avrotros.nl/item/zonnebrandcreme-mogelijk-kankerverwekkend-maar-niet-insmeren-blijft-gevaarlijker/

 

Elders ook gelezen: door die massale smeersels gaan mensen de zee in en lozen massaal al die chemie in het water, slechte zaak lijkt me voor het leven onder water of mijn haring met uitjes. Van nature uit zou het allemaal niet moeten dat gesmeer enzovoort enzovoort. 

 

Alu hoedje op: verdienmodel smeersel industrie en farmaceutische industrie. Nieuwe asbest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, johnno zei:

Dus als jij een huidaandoening hebt en je krijgt een smeermiddel voorgeschreven, dan gebruik je het niet omdat je de namen van de ingrediënten niet kan uitspreken?

Vindt je dat nou zelf niet een ietwat vreemde redenatie?

 

Apotheken verstrekken dagelijks duizenden tabletten, poeders en smeermiddelen, waarvan de namen van de ingrediënten nauwelijks uit te spreken zijn.

Je kunt wel weigeren die middelen te gebruiken, maar ik denk dat dat in veel gevallen toch niet zo heel erg slim is.

Er zijn ook artsen die de natuurlijke wegen bewandelen. Er zijn weinig dokters die vragen: wat eet je eigenlijk en hoeveel van dit of dat? Het is vaak receptje (jouw genoemde tabletten, poeders en smeersels) hier en daar en doorrrr.  (zie het door mijn werkzaamheden maar al te vaak om me heen)

Ik zou eerder willen uitzoeken dan waardoor en waarom ik die aandoening zou hebben/ontwikkelen en ja, als het me beter zou maken dan smeer ik zeker wel maar als het ff kan niet levenslang slikken enz. door aanpassen gedrag (mocht dat helpen). Soms kan het echt niet anders, dat week ik ook wel.

 

Je kan een geneesmiddel niet vergelijken met een commercieel (smeer)middel denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, drz zei:

Vannacht was het best koud buiten, zo'n 1 graadje boven 0 met een behoorlijke mist.

Blijkbaar zijn de bossen nog erg warm waardoor de nevel vanuit de bossen optrekt het dorp in.

 

Voor volgende week staat er vorst in de nacht op het menu en overdag een graadje of 4.. Ik hoef nog geen benzine bij de diesel te tanken.

Hier in de Westhoek geheel de nacht mooi helder, deze morgen en op dit moment een opkomende lage bewolking bij temperaturen van  4 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, erwinnaar zei:

 

 

Dan iets actueler artikel en speciaal voor jouw een mainstream media (dan zou het haast waar moeten zijn toch? : https://eenvandaag.avrotros.nl/item/zonnebrandcreme-mogelijk-kankerverwekkend-maar-niet-insmeren-blijft-gevaarlijker/

 

Elders ook gelezen: door die massale smeersels gaan mensen de zee in en lozen massaal al die chemie in het water, slechte zaak lijkt me voor het leven onder water of mijn haring met uitjes. Van nature uit zou het allemaal niet moeten dat gesmeer enzovoort enzovoort. 

 

Alu hoedje op: verdienmodel smeersel industrie en farmaceutische industrie. Nieuwe asbest?

Ik vertrouw het KWF in deze meer. Die beweert - terecht!! - dat insmeren kanker VOORKOMT:

 https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/zon-uv-straling-en-huidkanker/zonnebrandcreme

of deze:

https://www.kwf.nl/standpunten/veiligheid-zonnebrandcremes

 

Dat uitgerekend jij met een link aankomt uit de door jou per definitie zo verfoeide "mainstream media" aanvoert om je punt te maken, is opvallend!

En met "Elders ook gelezen.." komen de harde feiten evenmin.

 

Ik ben gewoon een kritisch lezer, en laat me niet een etiket opplakken. Ook niet door jou.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, erwinnaar zei:

Je kan een geneesmiddel niet vergelijken met een commercieel (smeer)middel denk ik.

Je moest eens weten hoe beide in elkaar verstrengeld zijn. De geneesmiddelen zijn goeddeels commercieel, en de vrij verkrijgbare commerciële middelen goeddeels streng gecontroleerd en goedgekeurd voor verkoop.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, erwinnaar zei:

Veel sneeuw in Griekenland, aangroeiende ijskappen op Antarctica en nog wel meer.

Waar een voor is, is een tegen. Dat zijn dan ook weer feiten. 

In Athene is het nu 12 graden plus geen winterse temperaturen

de ijskappen

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/wetenschap/smeltende-ijskappen-op-groenland-en-antarctica-kunnen-wereldwijd-klimaatchaos-veroorzaken~adb29bf9/

en nog veel meer

@erwinnaar voordat je post controleer even of het klopt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Tonskidutch zei:

frituurvet en frituurolie mag niet in de gootsteen / afvoer!

Er mag nog veel meer niet in. En ook niet door het toilet...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook ik had vanochtend ijsvorming op de voorruit.

Op dit moment is het heerlijk in het zonnetje.

 

Voor wat betreft de winterse temperaturen, de laagst gemeten temperatuur op mijn eigen weerstation in 2020 was op 2 januari om 1 uur sochtends, - 3,2 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Je moest eens weten hoe beide in elkaar verstrengeld zijn. De geneesmiddelen zijn goeddeels commercieel, en de vrij verkrijgbare commerciële middelen goeddeels streng gecontroleerd en goedgekeurd voor verkoop.

 

Ik heb in het verleden meerdere malen een middel voorgeschreven gekregen dat ook gewoon bij de drogist te koop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Ook ik had vanochtend ijsvorming op de voorruit.

Op dit moment is het heerlijk in het zonnetje.

 

Voor wat betreft de winterse temperaturen, de laagst gemeten temperatuur op mijn eigen weerstation in 2020 was op 2 januari om 1 uur sochtends, - 3,2 graden.

Beetje vorst bij de grond is amper winter te noemen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...