Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


10 minuten geleden, minplus zei:

Ben je dol op koffiedik? Daar zijn ontkenners van opwarming ook al dol op.

Sorry hoor, ik blijf liever bij de wetenschappelijke feiten.

De zon is soms onvoorspelbaar, het enige dat we wetenschappelijk zeker zijn is dat het binnen hier en 10 miljard jaar gedaan is met onze zon. Zoals alles in de natuur sterft ook onze zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, drz zei:

Dit zijn wetenschappelijke feiten!! Lees het verhaal nou gewoon eens door..

 

Al die dingen weet ik al lang op een enkel grafiekje na dat ik vast al eens gezien heb. Hij sleept er tig dingen bij die erg leuk zijn (bronnen?) maar los staan van wat er nu aan de hand is.

Wat die bronnen betreft: Ik kan erg simpel tig grafiekjes maken en op internet dumpen; probleemloos ook in wikipedia. Daarmee zijn het nog geen wetenschappelijke feiten.

Hij heeft een mooie verzameling van dingen geplaatst die mogelijk juist zijn en deels irrelevant voor waar dit over gaat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, minplus zei:

 

Al die dingen weet ik al lang op een enkel grafiekje na dat ik vast al eens gezien heb. Hij sleept er tig dingen bij die erg leuk zijn (bronnen?) maar los staan van wat er nu aan de hand is.

Wat die bronnen betreft: Ik kan erg simpel tig grafiekjes maken en op internet dumpen; probleemloos ook in wikipedia. Daarmee zijn het nog geen wetenschappelijke feiten.

Hij heeft een mooie verzameling van dingen geplaatst die mogelijk juist zijn en deels irrelevant voor waar dit over gaat.

Nou geweldig dat jij de wijsheid in pacht hebt!

Wat een opluchting zeg, ik was al bijna overtuigd dat de mens het stadium van primaat nog niet was ontgroeid, maar de wijze "minplus" heeft het gelukkig allemaal voor elkaar en bij hem kunnen we allen terecht voor onmetelijke wijsheid!

 

Hij, die na enkele zinnen van een artikel al weet wat het vervolg is en hij, die met zijn onmetelijke wijsheid jarenlang onderzoekingen van geleerden onderuit weet te halen met de, jawel, straks wereldberoemde woorden: "Al die dingen weet ik al lang op een enkel grafiekje na dat ik vast al eens gezien heb"!

Werkelijk geweldig!  Mag ik je aanraken?

 

;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, erwinnaar zei:

Mijn visie daarop: mensen smeren tegenwoordig HEEL VEEL op hun huid uit tubes met ingrediënten die amper uit te spreken zijn (lees chemie). In dat kader: vele soorten deodorant bevatten aluminium en dat schijnt dan weer onder ander borstkanker te veroorzaken...

 

Net als de met de opkomst van onder andere light producten: het zou overgewicht, hart en vaatziekten, kanker en vele andere aandoeningen moeten tegengaan...het tegendeel is waar helaas. (verdienmodel industrie?)

 

Persoonlijk smeer ik NOOIT want wat ik niet uit kan spreken aan chemie probeer ik sowieso niet te smeren op mijn grootste orgaan...;-). 

 

Ook hier zijn de feiten anders:

https://www.nu.nl/nucheckt/5267000/nucheckt-kan-zonnebrandcreme-kanker-veroorzaken.html

 

https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/zon-uv-straling-en-huidkanker/feiten-en-fabels

 

En helaas kan ik uit eigen ervaring bevestigen dat niet insmeren de kans op melanomen ernstig vergroot.

 

Als het tegendeel waar is zoals jij zegt, zou ik daar graag wat harde feiten over lezen. Jij poneert het als zekerheid, maar ik kan er nergens iets over vinden. 

Behalve het woord: fabel.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, luisteraar zei:

zag net een wereldkaart met huidige winterse temperaturen. 

Overal geen winter alleen noord canada en oost syberie. 

dit noem ik feiten

 

Het is inderdaad erg warm voor de tijd van het jaar.

Feit is ook dat de zon minder zonnevlekken heeft, de stand van de aardas ongunstig ligt en dat mijn tostie vanmiddag was aangebrand..

 

By the way, New York is ingesneeuwd..

https://www.nu.nl/buitenland/3667167/sneeuwstorm-legt-new-york-plat.html

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke geschiedenis? Sinds er bootjes rondvaren voor de handel, of praten we over de gehele menselijke geschiedenis, of zelfs de geschiedenis van de aardbol?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, erwinnaar zei:

Persoonlijk smeer ik NOOIT want wat ik niet uit kan spreken aan chemie probeer ik sowieso niet te smeren op mijn grootste orgaan...;-)

 

Dus als jij een huidaandoening hebt en je krijgt een smeermiddel voorgeschreven, dan gebruik je het niet omdat je de namen van de ingrediënten niet kan uitspreken?

Vindt je dat nou zelf niet een ietwat vreemde redenatie?

 

Apotheken verstrekken dagelijks duizenden tabletten, poeders en smeermiddelen, waarvan de namen van de ingrediënten nauwelijks uit te spreken zijn.

Je kunt wel weigeren die middelen te gebruiken, maar ik denk dat dat in veel gevallen toch niet zo heel erg slim is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, luisteraar zei:

zag net een wereldkaart met huidige winterse temperaturen. 

Overal geen winter alleen noord canada en oost syberie. 

dit noem ik feiten

 

https://www.ninefornews.nl/20-jaar-sneeuwrecord-verpulverd-pakistan/

 

Veel sneeuw in Griekenland, aangroeiende ijskappen op Antarctica en nog wel meer.

Waar een voor is, is een tegen. Dat zijn dan ook weer feiten. 

 

Goed zoeken want op zoals eerder al eens gezegd: het grote Journaal...of andere media die de meesten lezen, weinig van te vinden. En die discussie is al gevoerd. Het zet de zaken iets anders neer. 

 

Uiteraard ook weer extremen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...