Ga naar inhoud


KPN blokkeerd opnemen


kees321

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wetgeving is leuk, maar lijkt erop dat handhaving van die wet nogal achterblijft?

Nog genoeg voorbeelden van verplichtte hardware.
In het gunstigste geval krijg je een situatie waarin je zelf je ontvanger/TV mag kiezen mits deze CI+ geschikt is en dan moet daar een dichtgetimmerde CI(+)-module in à la constructie Joyne. Dan heb je eigenlijk nog maar weinig mee gewonnen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Alex1970:

Wetgeving is leuk, maar lijkt erop dat handhaving van die wet nogal achterblijft?

De handhaving moet je zelf doen het is geen misdrijf dan doet de politie niets een

civiele zaak.

Los hiervan nog geen richtlijn ,verordening of uit uitspraak hvj  eu gevonden over

vrije hardware keuze voor publieke netwerken.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-2-2018 om 13:56 zei kees321:

KPN's digitenne gaat over naar DVB-T2 en grijpt de gelegenheid aan om het opnemen nu helemaal onmogelijk te maken.
Er is al veel over geschreven en gemopperd :
https://forum.kpn.com/digitenne-12

Maar KPN wil de vraag WAAROM ze dit zo doen niet beantwoorden.
Is er iemand hier die daar meer van weet ?

 

Voor NPO 1/2/3 en de regionale zender kan je een FTA-ontvanger kopen. Er zijn (in Duitsland) zat H.265 HEVC FTA-ontvangers te koop waarmee je wel kan opnemen.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

Los hiervan nog geen richtlijn ,verordening of uit uitspraak hvj  eu gevonden over

vrije hardware keuze voor publieke netwerken.

 

Hier misschien https://www.internetconsultatie.nl/beleidsregel_netwerkaansluitpunt

                           http://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2008/63/oj

 

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eu richtlijn kort gelezen. 

Je mag hardware van anderen gebruiken en aansluiten ook bij radio golven. 

Kpn mag speciale ontvangers gebruiken iedereen mag zo een speciale ontvanger maken en verkopen en consument mag hem gebruiken. 

Enkel als niemand zo een speciale ontvanger maakt heb je geen keuze. 

Of kpn blokkades mag inbouwen zoadat andere producenten het product niet kunnen produceren is een andere vraag. 

Ik zou zeggen markt afblokking en dat mag niet zo ook bij ci+

Kort gezegd als je een betere ontvanger vindt en die werkt mag je hem gebruiken. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-2-2018 om 14:38 zei Tonskidutch:

 

 

 

het lijkt mij een heel duidelijk antwoord van de moderator in dat forum

waarom jij het niet accepteert is wat heel anders en KPN blokkeert volgens die vraagstelling niets

Die Giant ben ik dus :)

 

KPN heeft hiervoor gekozen en laat verder niet veel los. Ook de medewerkers van KPN hebben niet meer informatie dan wat ze schrijven*.

KPN heeft Digitenne voor een symbolisch bedrag in de schoot geworpen gekregen en is verplicht over te stappen op DVB-T2. Er is gekozen voor eigen tuners omdat 80% van de tv's geen HEVC decodering aan boord heeft. Het verstrekken van CI+ modules (wat een logische vervanging zou zijn voor de smartcards) wordt vermoedelijk niet gedaan omdat dit te kostbaar is. Maar zoals gezegt: ook de KPN medewerkers zelf hebben de informatie omtrent het waarom niet.

 

* https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 15-2-2018 om 16:34 zei luisteraar:

On topic het gaat om je kan dvb-t enkel ontvangen met hardware kpn .

Hardware kpn heeft ingebouwde decoder chip waardoor andere  ontvangers

onbruikbaar zijn.

De kpn ontvanger heeft geen recorder functie wat gebruikelijk is tegenwoordig.

Er is een EU besluit (blijkbaar geen verordening) die dat verbied graag nummer en

jaargang dan kunnen we het nalezen

Jammer dan gaat het voor mij geen  abonnement worden bij het nieuwe digitenne waardeloos dat je er niet kunt opnemen

lekker handig voor iemand die in ploegendienst werkt hoe krijgen ze zoiets verzonnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Snel internet en uitzending gemist in combinatie met Netflix, dat maakt al het andere overige overbodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inmiddels een aantal maanden verder heb ik besloten om één van m'n digitenne ontvangers in te ruilen, dit vanwege zeer slechte ontvangst op de Topfield.  De ontvanger nu is ZXV7200.......leuk klein kastje alwaar Irdeto ingebakken zit en HDTV is voorbereid.

 

Mij gaat het niet om het opnemen maar om een te volgen programma, het enige waar ik over struikel is dat ik niet de 2 regio zenders voor zuid holland er in krijg.  Doe ik de één dan krijg ik TV West, doe ik de ander dan krijg ik aleen Rijnmond.  Misschien Tips & Tricks bij iemand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vrije hardware kiezen.

Ik heb een Technisat DVB-T ontvanger en die spaart alle (regio) zenders op die ik vind en wist ze alleen als ik dat wil.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-2-2018 om 23:51 zei luisteraar:

Heb eu richtlijn kort gelezen. 

Je mag hardware van anderen gebruiken en aansluiten ook bij radio golven. 

Kpn mag speciale ontvangers gebruiken iedereen mag zo een speciale ontvanger maken en verkopen en consument mag hem gebruiken. 

Enkel als niemand zo een speciale ontvanger maakt heb je geen keuze. 

Of kpn blokkades mag inbouwen zoadat andere producenten het product niet kunnen produceren is een andere vraag. 

Ik zou zeggen markt afblokking en dat mag niet zo ook bij ci+

Kort gezegd als je een betere ontvanger vindt en die werkt mag je hem gebruiken. 

 

De ontvangers die allemaal geschikt zijn voor Freenet (Duitse DVB-T2) kunnen allemaal geschikt zijn voor Digitenne aangezien Freenet ook embedded Irdeto gebruikt.
KPN zal deze m.i. echter niet vrijschakelen op jouw abonnement.
Het is dus gewoon een kwestie van niet willen van KPN.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je daar zeker van? Het is toch niet, omdat het irdeto is, ze dezelfde irdeto codering gebruiken?

en natuurlijk zal kpn dat niet doen. M7 wilt zelfs niet dezelfde modules gebruiken voor cd,telesat,tvv sat en tvv antenne, ondanks dat het moederbedrijf hetzelfde is.

 laat staan, dat kpn een duitse ontvanger zou vrijschakelen voor hen, mocht het technisch mogelijk zijn.

de kassa zou niet meer rinkelen.

ik heb hier zo’n duits exemplaar, van dyon, waar opnemen firmwarematig mooi geblokkeerd is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

toch jammer om te zien dat dvb-t2 nog een jaar kan duren alvorens ik er gebruik van zou kunnen maken, en dat je dan weer aan zo'n simpel kassie vast zit en niet gewoon mijn vu box kan gebruiken met een dvb-t2 tuner. Lekker alles dicht timmeren en verplichte hardware opleggen aan de afnemers.

Zouden er dan echt nog mensen zijn die lineair tv kijken?

Men had de terrestriale distributie van tv nooit moeten overlaten aan een commerciele partij, en al helemaal niet aan kpn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...