Ga naar inhoud


Open keuken koken op stroom 2 fase inductie, een vaatwasser en zijn er nog meer vragen over aan te schaffen apparatuur


Miauw

Aanbevolen berichten

De NSF SITRAM ketels en pannen (uit France Saint Benoit du Sauit) die ik heb jaargang 2002 zijn niet inductie geschikt.... (niet magnetisch)

De nieuwe serie hebben inderdaad een tussenbodem van aluminium waarmee het wel op inductie werkt.

zie afbeelding nieuwe pan bodem

 

jammer, maar ik kan er wellicht een "rijke" hobby kok nog blij mee maken.

Screenshot_97.png

aangepast door Tonskidutch
magnetisme

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

Soorten pannen die NIET werken met inductie

Aluminium, koper, messing of pannen van glas gaan niet werken op een inductie kookplaat tenzij deze een magnetische bodem hebben. Aluminium en koper hebben veel hogere frequenties nodig om warmte generen. De huidige kookplaten werken niet met deze hoge frequenties.

Bron: Inductiekookplaatadvies.nl

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Op 27-11-2019 om 14:54, Tonskidutch zei:

Nu was er even wat ophef bij de installateur, omdat ik 3fase in de offerte aanvraag had staan, terwijl hij alleen  2p+2N B16A aangeboden heeft.

Dus na hem te hebben gecontacteerd is alles op de rit. Hij legt ook uit waarom 3 fase krachtstroom niet nodig is.

 

De 3 Fase zoals ik die een tijd terug aangevraagd had bij de netbeheerder is al netjes gestorneerd en van de baan.

 

Zo blijkt dus toch wat ruis inzake de noodzaak voor koken met inductie op zo'n forum te kunnen ontstaan.

En in een eerdere reactie op Ilseonline's vragen schreef ik zelf ook al dat 3 fase niet nodig is.

 

met dank aan uw advies en commentaar

 

 

fuck helemaal niet meer aan gedacht

want die online betaling bij de netbeheerder is nooit terugbetaald nadat ik dat telefonisch heb gestorneerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toch nog effe bij de netbeheerder aankloppen dus.

 

dat krijg je dan ook met die stoorzenders in een doodnormale vraag

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...
Op 12-12-2020 om 09:56, Tonskidutch zei:

zo eens kijken wat ik me voor kerst koop, 🤔 misschien een inductie pannenset

 

Ja, nog effe => het maar een hint aan mensen die met inductie koken, maar de beroemde Creuset ( geëmailleerde pannen die normaal een leven lang meegaan) gaan toch erg achteruit na een jaar en je ziet steeds meer scheurtjes in het emaille!.

Het blijkt dat je deze moet voorverwarmen omdat de temperatuur schok te groot is als je die pan gelijk op hoogste niveau op je inductie plaat zet.

Vreemd dat het bij gas niet gebeurde.

had ik dat maar geweten.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben indertijd gekozen voor Staub geëmailleerde gietijzeren pannen en er al 7 jaar mee op inductie gekookt.

Ze zijn nog als nieuw.

Geldt dat voorverwarmen officieel alleen voor Creuset?

Zou het vreemd vinden.

Of is er iets mis met de laatste generatie pannen, zo van hoe sneller wegwerp hoe beter, of worden ze nu in China gemaakt?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik gelezen op internet betreffende het merk Creuset @minplus, die ik al bijna 20 jaar heb en nog nooit een krasje in heb gezien.

En ik denk dat China er niks mee te maken heeft hoor. ( all Le Creuset cast-iron cookware is still manufactured in the company's foundry in Fresnoy-le-Grand. )  Alle gietijzeren kookgerei van Le Creuset wordt nog steeds vervaardigd in de gieterij van het bedrijf in Fresnoy-le-Grand.

 

Als het erger wordt ga ik toch eens kijken naar dat merk Staub.... goeienacht wat zijn die duur!

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En het gebrek reclameren bij de leverancier?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat heb ik gelezen op internet betreffende het merk Creuset @minplus, die ik al bijna 20 jaar heb en nog nooit een krasje in heb gezien.

En ik denk dat China er niks mee te maken heeft hoor. ( all Le Creuset cast-iron cookware is still manufactured in the company's foundry in Fresnoy-le-Grand. )  Alle gietijzeren kookgerei van Le Creuset wordt nog steeds vervaardigd in de gieterij van het bedrijf in Fresnoy-le-Grand.

 

Als het erger wordt ga ik toch eens kijken naar dat merk Staub.... goeienacht wat zijn die duur!

Even de braadpan vergeleken.

Die van Le Creuset is 50€ duurder dan die van Staub.

De verkoper adviseerde ons indertijd de Staub als zijnde even goed maar goedkoper.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...