Ga naar inhoud


Open keuken koken op stroom 2 fase inductie, een vaatwasser en zijn er nog meer vragen over aan te schaffen apparatuur


Miauw

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, luisteraar zei:

Maar de huiseigenaar(verhuurder) zal als bij brand de verzekering niet betaald omdat installatie niet in orde

was aankloppen bij je weduwe of kinder

 

Bij nazaten wordt nooit aangeklopt mits er iets ernstig gebeurd met een "hobbyist", want die zijn niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Inderdaad, de verzekering zal niet uitbetalen wanneer een dergelijke prutser het overleefd, maar dat neemt nie tweg dat je gewoon zonder belemmeringen in huis mag aanklooien.

Het is niet verstandig, om het maar niet "oer dom" te noemen, maar het mag gewoon.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


wees gerust ik hield luisteraar even voor de gek, want zijn commentaren is immers altijd zo constructief als ook merkwaardig

het is allemaal in orde gekomen

enkel mijn Professionele RVS pannen, ketels en Sauteuse kan ik weg doen want voor de inductie onbruikbaar <> gelukkig heb ik nog een behoorlijk aantal creuset's

 

met dank aan allen en vooral Ilseonline die het topic aftrapte

;)

 

aangepast door Tonskidutch
is

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

24 minuten geleden, kiekiek zei:

Professionele RVS pannen

 

24 minuten geleden, kiekiek zei:

Dat ligt eraan of ze van staal zijn

Ik ben verward, RVS pannen zijn van roestvrij... staal.

 

Maar of die op een inductieplaat gaan werken, ik betwijfel het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze maar magnetisch zijn en een dikke bodem hebben. Vaak staat het wel op de onderkant of ze geschikt zijn. Ik zou meer kijken naar de onderkant of er geen braampjes opzitten wat krassen op de plaat geeft. Wij zijn in ieder meer dan tevreden. Het kookt sneller dan op gas en super makkelijk schoonmaken van de plaat zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

RVS magnetisch?

Ik dacht het niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RVS inductie geschikte pannen zijn er al heel lang, zit  staal in de bodem van de pan, die doen het gewoon.

Enige voorwaarde, al je pannen die bv op gas gebruikt zijn heb je niet veel meer aan, die zijn niet vlak meer aan de onderkant.

Een gewone RVS pan, die wordt niet gezien , er gebeurd helemaal niets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maakt het niet vlak zijn veel uit bij inductie?

Dat was toch veel meer een voorwaarde bij Ceran kookplaten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inductie is juist contactloos.

Ik denk dat je inductie en Ceran door elkaar haalt.

Bij Ceran vindt de warmte overdracht hoofdzakelijk plaats door het contact tussen plaat en pan.

Bij inductie warmt de pan zelf op door de wervelstromen in de bodem van de pan.

Er moet natuurlijk geen grote spleet tussen zitten, maar een beetje wiebelen zal niet veel uitmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Van een grootgrutter met 125 reviews tav van een 230 Volt aansluiting.

 

De gemiddelde score is 4,5 van de maximale 5.
Hiermee wordt het verplicht gebruik van meerdere
fases ontkracht bij een normaal gezin.

 

Krachtige kookplaat met eenvoudige bediening, aanrader!

Review score 4.5 van de 5 sterren
 
 
 
 
9,3
  •  
    Gewoon rechtstreeks aansluiten op één stopcontact
  •  
    Strakke kookplaat, mooie vormgeving
  •  
    Eenvoudige bediening
  •  
    Toch iets mindee krachtig bij meerdere kookzones tegelijk gebruiken, maar goed te doen

 

De kookplaat bevalt heel goed. Je hoeft geen extra bekabeling aan te leggen, hij kan rechtstreeks op één stopcontact worden aangesloten. De kookplaat is erg krachtig, maar je merkt wel dat het geheel iets minder krachtig wordt wanneer je alle kookzones tegelijk gebruikt. Dan wordt de kracht verdeeld over alle zones, maar daarbij is het koken nog steeds prima te doen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de "betere" RVS kookpotten bestaat de bodem uit drie delen.

Twee RVS platen met daartussen een ijzeren plaat.

Deze ijzeren plaat warmt op omdat RVS niet magnetisch is en dus via inductie niet kan opwarmen.

Dus deze plaat raakt de glasplaat niet, er zit niet alleen lucht maar zelfs metaal tussen en toch werkt het,

 

Het is wel zo, als je een echt ijzeren pan op een inductieplaat zet, dat de boter al lang verbrand is voor ze is gesmolten.

En daarvoor moet de plaat helemaal niet op max staan.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...