Ga naar inhoud


Oa NPO1, 2, 3 niet vindbaar na reset Ariva 210 Combo


Le7t

Aanbevolen berichten

Voorafgaand aan onbedoelde factory reset 20190606 wel ontvangst van (oa) NPO1, 2, 3, RTL4, SBS6, Veronica.

Na deze reset kan ik deze zenders niet meer vinden mbv Blind scan, Full scan, Fast scan.

Wel nog steeds ontvangst van (oa) CNN, BBC. TV5 Monde (12129/29900/v/Astra 3), Nick jr. (11739/27500/V/Astra 1)  en honderden andere zenders.

 

Op 20160531 heb ik mijn tv-ontvangst hersteld door 3 transponders handmatig toe te voegen. Uit mijn logboek:  

SYMBOLRATE VAN 3 TRANSPONDERS WAS GEWIJZIGD DOOR CD. TRANSPONDERS 3208 11856 29900, 3202 11739 29900, 3225 12187 29900 HANDMATIG TOEGEVOEGD EN OPNIEUW FAST SCAN, CD HD: ZENDERS MOOI OP VOLGORDE VANAF 1

 

Mbv menu TP list bleek dat transponder 12187/29900/H nog steeds in transponderlijst is opgenomen (echter Signal intensity =41%, Signal Quality =10%).

 

Hoe ontvangst missende zenders te herstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@RS2000

Bedankt voor je reaktie.

Mijn factory reset was op 6 juni, de verplaatsing van zenders op 27 februari. Ik ontving Nederland NPO 1 (TV) tot aan de factory reset. Tenzij mijn satellietontvanger de transpondergegevens zelf aanpast kan deze verplaatsing dus niet de oorzaak van mijn probleem zijn.

Naar ik meen past mijn satellietontvanger transpondergegevens niet automatisch aan.

 

@el renegade

Ook jij bedankt voor je reaktie.

Ik gebruik inderdaad 1 schotel met een duo-lnb.

Omdat ik TV5 Monde (12129/29900/v/Astra 3) en Nick jr. (11739/27500/V/Astra 1)  ontvang, is de diseqschakelaar goed ingesteld.

 

@allen

Naar ik meen wordt de smartcard af en toe geactiveerd. Via welke zender gebeurt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk op alle NL CDS zenders. NPO 1HD is tegenwoordig het 'beacon' kanaal. Vroeger was dat SBS6 HD en BVN...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog even wat preciezer te zijn, op alle zenders van Canal Digitaal die ook op een transponder van Canal Digitaal (M7) zitten dus bijv. niet de zender History want die zit op een transponder van Media Broadcast.

 

55 minuten geleden zei Le7t:

Ik gebruik inderdaad 1 schotel met een duo-lnb.

Omdat ik TV5 Monde (12129/29900/v/Astra 3) en Nick jr. (11739/27500/V/Astra 1)  ontvang, is de diseqschakelaar goed ingesteld.

 

@allen

Naar ik meen wordt de smartcard af en toe geactiveerd. Via welke zender gebeurt dat?

 

TV5 Monde zit niet op de Astra 3 maar op de Astra 19,2.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer er alleen maar Astra 1 zenders ontvangen worden zal er tch eerst gekeken moeten worden naar het diseqc menu.

Of is er toch een zender te ontvangen welke wel van Astra 3 afkomstig is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Le7t:

Ik gebruik inderdaad 1 schotel met een duo-lnb.

Omdat ik TV5 Monde (12129/29900/v/Astra 3) en Nick jr. (11739/27500/V/Astra 1)  ontvang, is de diseqschakelaar goed ingesteld.

TV5 zit niet op Astra  3. Er is dus mogelijk wel een (schakel)probleem buiten. Ontvang je wel horizontale zenders?  Je noemt tot nu toe steeds verticale.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn duo-lnb heeft 4 F(?)-connectoren (zie bijlage).

Ik beschik over 3 coaxkabels tussen de duo-lnb en de ontvanger. Echter slechts 1 kabel is aangesloten, zonder tussenkomst van andere componenten. (Ik beschik wel over een 4-naar-1 switch). De andere 2 zijn aan beide zijden niet aangesloten.  De aansluiting van de ene kabel is niet op de linkse connector (wat de foto suggereert), maar op de 3e vanaf links.

Volgens menu Antenna Setup is DiSeqC1.0= Port1, DiSeqC1.1 = Disable.

(Wijzig ik die Port1 in Port2 of Port4 heb ik geen ontvangst, op de paar transponderfrequenties waarop ik dat gecontroleerd heb. Wijzig ik die Port 1 in Port3 wijzigt er schijnbaar niets in de ontvangst).

 

Afgaande op wat ik op mijn scherm zie, wordt TV5 Monde uitgezonden op

Astra 1/12129/V/29700: PID 1010/1021DA/

Astra 3/12129/V/29900; PID 1010/1021DA/.

(Vrijwel gelijke informatie, wat verdacht is).

Volgens KingOfSat wordt TV5 Monde niet uitgezonden op Astra 3 maar wel op Astra 1 en vele andere satellieten.

Blijkbaar is die informatie van de ontvanger onbetrouwbaar.

Ik verwacht dat mijn ontvanger niet intelligent genoeg is om na te gaan door welke satelliet een ontvangen zender wordt uitgezonden. Ik verwacht dat die toewijzing gebeurt ahv de informatie ingevoerd in menu's Satellite List, Antenna Setup.

 

Volgens het menu TP List ontvang ik zowel op Astra 1 als op Astra 3 zowel horizontaal als verticaal gepolariseerde zenders. Die aanduiding over de satelliet is vermoedleijk onbetrouwbaar.

 

De informatie die de ontvanger verschaft over de satelliet blijkt onbetrouwbaar Mij lijkt de informatie over de zendernaam en de polarisatie wel betrouwbaar. 

 

Ik weet nu niet hoe efficient dit probleem aan te pakken.

Duo-lnb WNC FN8-Q1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Le7t

 

Diseqc 1.1 heb je pas nodig als je meer dan 4 lnb's hebt. Diseqc 1.0 is t/m 4 lnb's. Dat hij op diseqc-1.0 staat, is dus goed maar dan moet je nog wel de satellieten toewijzen. Astra 19,2 is positie 1 of A, Astra 23,5 is positie 2 of B. Is dat ingevoerd?

Het klopt inderdaad dat de ontvanger niet kan zien van welke satelliet het afkomstig is. Dat wijs je zelf toe bij het zoeken van alle zenders.
Als jij opdracht geeft alle zenders van de Astra 19,2 te zoeken en dat is lnb-positie 1 of A, dan gaat hij die inscannen. Maar als jij aangeeft dat Astra 19,2 lnb-positie 2 of B is, scant hij de zenders van de Astra 23,5 in het slaat hij ze op bij de Astra 19,2.
Ik zou dus eerst die zenderlijst maar eens wissen want die zijn dus niet allemaal aan de juiste satelliet toegewezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info:

- Het maakt niet uit aan welke aansluiting van de duo LNB de kabel is aangesloten. Allevier de uitgangen zijn in principe 'gelijk'.

- Bij een duo LNB is het normaal dat diseqc 1.0 port 1 en port 3 hetzelfde resultaat opleveren (de 19.2E kop vinden). En dat geldt ook voor port 2 en port 4: die vinden allebei de 23.5E kop van de duo LNB. (gebruikelijk is om gewoon alleen port 1 en port 2 in te stellen.)

 

Volgorde zou inderdaad moeten zijn (maar ik ken jouw receiver niet):

1. legen zenderlijsten/transponderlijsten. Of opnieuw resetten, dat heeft vermoedelijk hetzelfde effect?

2. instellen diseqc 1.0 voor de twee satellieten; zoals Sprietje hierboven schreef.

3. dan opnieuw een 'fast scan', zoals je hierboven schreef in post #1 (mooi logboekverslagje!).

 

Lukken deze drie stappen? (Iedere stap met gewenste resultaat?)

 

Zo nee, waar loopt het vast?

Zo ja, heb je dan alle gewenste transponders? Of moet er nog iets worden toegevoegd?

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb:

1 Mbv menu Edit Channel: Alle zenders verwijderd

2a In menu Satellite List: Alleen Astra E19.2 geselecteerd

3a Mbv menu Antenna Setup, voor Astra 1 (geen andere keuze mogelijk), DiSEqC1.0=Port1 geselecteerd

4a Mbv menu Single Satellite Search, voor Astra 1 (geen andere keuze mogelijk), Fast Scan, Search CD SD  zenders gezocht

Gevonden: 168 zenders waaronder CNN Int.

2a In menu Satellite List: bovendien Astra E23.5 geselecteerd

3a Mbv menu Antenna Setup, voor Astra 3, DiSEqC1.0=Port1 geselecteerd

4a Mbv menu Single Satellite Search, voor Astra 3, Fast Scan, Search CD SD, optie Add   zenders gezocht

Gevonden: Nu 347 zenders dus 347-168= 179 zenders erbij waaronder CNN. De ontvanger ordent de zenders in paren waardoor zichtbaar is dat de meeste zenders in tweevoud voorkomen en zo'n tiental in drievoud.

 

Mijn conclusie: Astra 3 wordt niet ontvangen.

 

Hoe dat zonder de ontvangst van Astra 1 teniet te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 minuten geleden zei Le7t:

a Mbv menu Antenna Setup, voor Astra 3, DiSEqC1.0=Port1 geselecteerd

 

14 minuten geleden zei Le7t:

3a Mbv menu Antenna Setup, voor Astra 1 (geen andere keuze mogelijk), DiSEqC1.0=Port1 geselecteerd

Wanneer je voor beide satelliet posities dezelfde instellingen kiest krijg je 2 x hetzelfde, namelijk alle zenders welke op diseqc poort 1 aangesloten zijn.

 

Voor Astra 3 zal je Diseqc poort 2 moeten kiezen.

Wanneer de Duo LNB in orde is en de diseqc sturing van de ontvanger kan "lezen", zal de interne schakelaar in de LNB bij Astra 3 (poort 2) schakelen en de Astra 3 programma's inlezen.

 

 

We gaan er hierbij van uit, dat de juiste hals in de klem zit en dat Diseqc poort 1 voor Astra1 en Diseqc poort 2 voor de Astra 3 feedhorn gekozen moet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...