Ga naar inhoud


Holland: wat is er mis?


Gene 1225

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De link bekeken? Oordeel zelf.

9 uren geleden, kiekiek zei:

Is dit hele Holland bericht niet fake?

 

16 uren geleden, ceesv zei:

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In dit artikel worden de namen van de gezagsdragers en het moment van de uitspraken genoemd.

 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vergeet-holland-in-het-buitenland-is-het-voortaan-the-netherlands~bf121751/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

In dit artikel worden de namen van de gezagsdragers en het moment van de uitspraken genoemd.

 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vergeet-holland-in-het-buitenland-is-het-voortaan-the-netherlands~bf121751/

In dit artikel lees is alleen dat ze meer aandacht willen geven aan de naam Netherlands als of ze via

euro songfestival de wereld bevolking kunnen ompolen van Holland naar the Netherlands.

Internationaal heet nu eenmaal NL Holland dat is historisch gegroeid

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, luisteraar zei:

In dit artikel lees is alleen dat ze meer aandacht willen geven aan de naam Netherlands als of ze via

euro songfestival de wereld bevolking kunnen ompolen van Holland naar the Netherlands.

 

 

De naam Nederland is sowieso een hele lelijke naam, klinkt als de lage landen waar ze Vlaanderen ook weer toe rekenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Gene 1225 zei:

maar een zodanig lang gebruik van een naam, ook internationaal, maakt toch gewoon deel uit van een volk.

Geloof maar dat er genoeg Nederlanders zijn die de benaming Hollander behoorlijk fout vinden en dat al sinds de Afsplitsing van België.

De intriges en het bedrog van de Adellijken en Industriëlen ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd zijn allemaal bekend.

Maar dat is niet belangrijk als je niks te doen hebt zoek je wel een nieuw spelletje om afleidingen te creëren, hè Wiebus?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Holland is een verbastering van "Houtland"

 

huh...?

Holland komt oorspronkelijk van Hollow Land...de lager gelegen landen. Dat heb ik niet gegoogled...dat heb ik op school zo geleerd.

 

Verder ben ik er trots op een Hollander of Nederlander te zijn ofschoon ik er niet woon. Ik ben er geboren en dat zal altijd zo blijven.

Het hele Holland gelul is waarschijnlijk weer eens op weg gebracht door die trollen uit Rusland die alleen maar onrust en onvrede willen veroorzaken.

En de narcistische populisten springen maar weer wat graag op deze trein erop. Met het Zwarte Pieten ge-ouwehoer als voorbeeld.

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

 

De naam Nederland is sowieso een hele lelijke naam, klinkt als de lage landen waar ze Vlaanderen ook weer toe rekenen.

 

Hol land klinkt nou weer een beetje leeg

  • Haha 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Holland komt oorspronkelijk van Hollow Land...de lager gelegen landen. Dat heb ik niet gegoogled...dat heb ik op school zo geleerd.

 

Dat was dan zeker een Arabische school, want dat heb ik hier nooit geleerd.

"Houtland' is inderdaad de meest gehoorde verklaring van de naam 'Holland'.

Een verband met de Engelse taal lijkt trouwens niet aannemelijk.

De kans is groot dat de naam 'Holland' ouder is dan de moderne Engelse taal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Pays- Bas in franse taal en Paesi Bassi in italiaans

de lage landen of letterlijk de Neder Landen

 

Tot er een stomme uit Portici tussenkwam... 🧐

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de term Dutch veel storender dan de naam Holland. Zeg je in het buitenland dat je Dutch bent dan denkt 9 van de 10 dat je Duits bent. Zeg je dat je uit the Netherlands komt dan weten sommigen niet eens waar het ligt en zeg je dat je uit Holland komt dan roept het gros met een brede grijns Amsterdam, Ajax, Johan Cruijff of Ruud Gullit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over (een paar) honderd jaar is het probleem opgelost. Dan zwemmen er haaien door de resten van de randstad en wonen de Hollanders op de Veluwe en in Drenthe en noemen ze Oost Nederland Holland omdat ze in de meerderheid zijn. Dus waarom ons nu druk maken?😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Crazy Sat zei:

 

Tot er een stomme uit Portici tussenkwam... 🧐

 

Verdorie Crazy Sat, is het al niet erg genoeg dat die "Hollanders" de Belgen voor dom houden, ga jij ze ook nog eens herinneren aan het feit dat er een stomme uit Portici nodig was om ons land te doen ontstaan. Nu durf ik helemaal de grens niet meer over. 🤯

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asjemenou , krijg nou wat , gaan ze effe zeiken over …. waaaat ?? :eek: Al da' gekonkelfoezel :grin:

14 uren geleden, Sverige zei:

Als mensen zich druk maken om dit soort dingen, is de wereld best nog wel in orde denk ik zo...

Al is het misschien gewoon een marketing instrument... jezelf op de kaart zetten, om wat voor reden dan ook.

 

Feit is dat "Holland" internationaal vaak gebruikt wordt...

Helemaal akkoord !!

 

En mensen , wat dan met alle nummers met Holland in de titel ??

https://www.youtube.com/watch?v=2YqsietvyD0

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...