Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


16 minuten geleden, astro iris zei:

Even een update over een buurland van China namelijk Mongolië.  Er is nog iedere dag een vlucht, Ulaanbaatar- Beijing heen en terug, maar de veiligheidsmaatregelen zijn opgevoerd. De grensovergangen zijn nog steeds open , maar er is waakzaamheid geboden. Men kan ook nog steeds met de trein en de bus heen en terug, maar ook hier verhoogde waakzaamheid. Volgens de overheid zijn nog geen verdachte gevallen gesignaleerd. Maar Mongolië kennende ben ik daar niet verwondert over, want administratie werkt heel traag. Intussen mort de bevolking voor het te laks optreden van de overheid. Misschien kan het corona virus niet overleven bij heel lage temperaturen, want nu in Ulaanbaatar helder en -21 graden.

 

Moet je teleurstellen. Virussen hebben geen enkel probleem met een dergelijke temperatuur.

Het zijn geen levende wezens, maar alleen maar een eiwitmantel met een strengetje erfelijk materiaal erin, dus voor die dingen geen probleem maar wel voor de mens die het bij die temperatuur moeilijker heeft.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-1-2020 om 18:27, Alziendoog zei:

Een mens mag toch wel zelf bepalen wat hij ingespoten krijgt?

 

In de meeste gevallen ben ik dat zonder meer met je eens. Maar als ik doordat ik een vaccinatie weiger andere mensen in gevaar breng ligt dat wat mij betreft toch anders. En op dit moment lijkt het er toch op dat we met een tamelijk besmettelijk virus te maken hebben dat mensen in levensgevaar kan brengen.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, luisteraar zei:

de bron van de hele ellende kan zijn dat 1 persoon een vleermuis gegeten heeft. 

 

 

13 minuten geleden, minplus zei:

Noop.

zdf heeft ondertussen antwoord  gegeven. 

vleermuizen kunnen het virus dragen. 

op markt in china waren levende vleermuizen en daar is virus op de mens overgegaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, luisteraar zei:

op markt in china waren levende vleermuizen en daar is virus op de mens overgegaan. 

Heb je daar een bron voor of is dit jouw veronderstelling?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt helaas ook voor een serie andere levensgevaarlijke virussen, johnno. Iets waarvan een aantal mensen geen enkel benul heeft omdat ze wijsgemaakt is dat ze niet gevaarlijk zijn omdat ze weinig doden meer leveren (dankzij de vaccinaties of doordat het virus weer gemuteerd is en daardoor wat minder gemeen). Maar polio en kinkhoest zijn nog steeds dodelijk om maar een paar te noemen ook al gaat niet iedereen eraan dood.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@luisteraar

Dat is geen antwoord.

 

Het ZDF is een omroep, een doorgeef luik, zijn zij op die markt geweest en hebben ze het virus zien overgaan op mensen?

 

Aan gezien het in China begonnen is zou een publicatie van een chinees onderzoeksburo een bron kunnen zijn, was dit het geval?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, astro iris zei:

Ik heb er heel wat familie wonen en is een dicht buurland van China. Dus is de kans veel reëler dat ook daar een uitbraak komt.

Tijdens de SARS uitbraak waren de getallen er

 

23px-Flag_of_Mongolia.svg.png Mongolia 9 0 0

 

9 infecties, geen zieken of doden. Ik hoop voor je familie dat het ook nu zo blijft.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...