Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Het is misschien nog geluk dat de uitbraak juist in China is. Een land waar de bevolking toch snel bij een grieperig gevoel een mondkapje gaat dragen. We kennen allemaal de tv beelden waar je in china op straat zo hier en daar mensen met een mondkapje zien lopen. Denk dat chinezen in de getroffen gebieden zo veel mogelijk binnen blijven en geen pogingen doen het gebied te verlaten. Juist de buitenstaanders in deze gebieden die zich niet ziek voelen maar mogelijk wel al het virus bezitten zijn een groter gevaar. Las een interview met een Braziliaanse studente in  het gebied die toen ze hoorde dat haar stad zou worden afgesloten alles op alles heeft gezet om het gebied te verlaten en via een omweg naar haar eigen land te vertrekken, gelukkig is dit mislukt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, luisteraar zei:

De who ruimt in

the Who???

:grin:

ik zou ook niet het personeel op die vliegtuigen willen zijn die de buitenlanders uit China afhaalt.

effe eerst naar de dokter een thermometer is geen bewijs

 

 

aangepast door Tonskidutch
reactie op luisteraar

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, borsjea zei:

waar je in china op straat zo hier en daar mensen met een mondkapje zien lopen.

even voor de goede orde, bijna een kwart van de Japanners die in het centrum van Maastricht ronddolen dragen ook een mondkapje

dat is een raar gezicht maar wel begrijpelijk

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik zou ook niet het personeel op die vliegtuigen willen zijn die de buitenlanders uit China afhaalt.

effe eerst naar de dokter een thermometer is geen bewijs

 

 


Begrepen dat er al een aantal maatschappijen zijn die niet meer vliegen op bepaalde gebieden, besmettingsgevaar zal daarbij niet de enige rol zijn, een te lage bezettingsgraad speelt natuurlijk ook mee. Een aantal luchthavens hanteert de thermometer bij aankomst, wordt bij alarm dan alleen de betreffende persoon opgenomen of kijken men ook wat er bij hem in de buurt heeft gezet.

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

even voor de goede orde, bijna een kwart van de Japanners die in het centrum van Maastricht ronddolen dragen ook een mondkapje

dat is een raar gezicht maar wel begrijpelijk

Denk als ik zelf bij ieder kriebeltje in de keel of loopneus een mondkapje zou dragen ik ook 25% vd tijd met zo´n ding rond zou lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, borsjea zei:

dan alleen de betreffende persoon opgenomen of kijken men ook wat er bij hem in de buurt heeft gezet.

volgens de protocollen die men bij die ene Duitser in Bayern heeft toegepast (die met een Chinese expat in aanraking kwam in het bedrijf van z'n werkgever) werden meteen 40 personen gevonden en benaderd voor een nader onderzoek

en die hebben natuurlijk ook weer contacten gehad met derden.....

 

de film 12 monkeys is maar fictie maar een luchthaven en de vliegtuig cabine is evident een goede plek voor uitwisseling

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we het aantal geregistreerde ziektegevallen in China delen door het aantal doden gaat tot nu ca. 1op de 45 eraan.(7711:170)

 

Wiki: Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.

 

Een nog wat vage 1e aanwijzing als je dit combineert.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, a33 zei:

 

En een groot probleem is, dat mensen die niet worden gehinderd door enige kennis, al gauw een mening hebben. En zich graag laten leiden door bronnen die, niet gehinderd door enige kennis, een stevige mening verkondigen.

 

Het afweersysteem tegen dit soort mening-fabriekjes is helaas soms niet erg goed ontwikkeld.

 

Is daar misschien een vaccinatie tegen?

 

Groet,

A33

Een ijzersterke A33, en als er al een vaccin is  moet ze met een brandweer-spuit worden toegediend, beschouw die meningsvorming (fabriekjes), maar als een multiple choice opgave, die enkel mag worden onderbouwd door deelnemers die niet verder dan drie kunnen tellen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvermijdelijk.

Als je mijn eerder genoemde getallen als uitgangspunt neemt is het ca. 400 tot 3000 keer zo gevaarlijk als griep (waar ik me jaarlijks voor laat vaccineren, de variant van deze winter zat erbij😎) qua sterftecijfer. Voorlopig.

 

Ik hoop dat mijn vrouw met haar luchtwegproblemen niet besmet raakt voor ze hiertegen gevaccineerd kan worden.

Zal erwinnaar ook wel weer onzin vinden overigens.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update over een buurland van China namelijk Mongolië.  Er is nog iedere dag een vlucht, Ulaanbaatar- Beijing heen en terug, maar de veiligheidsmaatregelen zijn opgevoerd. De grensovergangen zijn nog steeds open , maar er is waakzaamheid geboden. Men kan ook nog steeds met de trein en de bus heen en terug, maar ook hier verhoogde waakzaamheid. Volgens de overheid zijn nog geen verdachte gevallen gesignaleerd. Maar Mongolië kennende ben ik daar niet verwondert over, want administratie werkt heel traag. Intussen mort de bevolking voor het te laks optreden van de overheid. Misschien kan het corona virus niet overleven bij heel lage temperaturen, want nu in Ulaanbaatar helder en -21 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...