Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

De informatie is voor mij erg verwarrend, maar dat zal zal mede oorzaak zijn dat ik er niet zo erg mee bezig ben.

 

ik lees, om een voorbeeld te noemen, dat er op de 22e. 30 doden zijn, de 23e 35 doden, de 24e zijn er weer 40 doden bijgekomen...enz.

Dat noem ik geen afvlakking maar een verdoezelde stijging.

...maar nogmaals, ik heb heel even belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan bij te houden hoe de berichtgeving werkt..

 

Quote

25-03-2020 | 14.00

Mogelijke afvlakking van aantal nieuwe ziekenhuisopnames van patiënten met coronavirus

De afgelopen tijd was het aantal nieuw opgenomen patiënten in het ziekenhuis een oplopende curve. Op dit moment lijkt dit af te vlakken. Dat wijst mogelijk op een voorzichtige afname van de snelheid waarmee het virus zich verspreidt.  Dit is een eerste signaal. We kunnen hier geen harde conclusies aan verbinden. De komende dagen moet blijken of er sprake is van een werkelijke  afvlakking. 

Met de cijfers van het aantal ziekenhuisopnames is met behulp van wiskundige modellen de snelheid van verspreiding van het virus berekend. De snelheid waarmee het virus zich verspreidt lijkt ook af te nemen. Ook hierbij moet de komende dagen blijken of de daling doorzet. 

Ook vandaag zijn veel overleden patiënten gemeld. Dit zijn echter meldingen van personen die verspreid over de afgelopen paar dagen overleden zijn. De sterftegevallen worden niet altijd direct doorgegeven. Daarom is nu een nieuwe grafiek opgenomen waarin het aantal overleden patienten is weergegeven naar de dag van overlijden. 

Overzicht aantallen

  • Het totaal aantal gemelde patiënten: 6412 (+852)
  • Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 356 (+80)
  • Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 1836 (+341)

Uitbreiding gegevens over de uitbraak van het nieuwe coronavirus

Het RIVM krijgt steeds meer informatie over de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Zo zijn nu ook de actuele gegevens van stichting NICE opgenomen in de rapportages. 
Een overzicht van grafieken en meldingen geven we dagelijks weer in een pdf. 
Zie ook Data coronavirus in Nederland


...aldus het RIVM....” mogelijke afvlakking”

...een voorzichtige afname van de snelheid...dus gewoon een stijging.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moge Sint-Corona zulke zielige ziekelijke daders straffen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/triest-auto-s-van-medewerkers-tilburgs-ziekenhuis-leeggeroofd-na-lange-dag-hard-werken~a4480346

https://www.hln.be/in-de-buurt/kortrijk/inbrakenplaag-in-auto-s-zorgverleners-ze-gaan-op-zoek-naar-mondmaskers-en-desinfectiemateriaal~a6a4d444

Hoe laag kan je nog vallen ?? Roekeloos & ziekelijk !!!!

Worden de daders besmet met corona , bijeen opsluiten , deur op slot , pech voor zulk crapuul !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, cookie monster said:

Moge Sint-Corona zulke zielige ziekelijke daders straffen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/triest-auto-s-van-medewerkers-tilburgs-ziekenhuis-leeggeroofd-na-lange-dag-hard-werken~a4480346

https://www.hln.be/in-de-buurt/kortrijk/inbrakenplaag-in-auto-s-zorgverleners-ze-gaan-op-zoek-naar-mondmaskers-en-desinfectiemateriaal~a6a4d444

Hoe laag kan je nog vallen ?? Roekeloos & ziekelijk !!!!

Worden de daders besmet met corona , bijeen opsluiten , deur op slot , pech voor zulk crapuul !!

 

Ik realiseer me dat dit off topic is, maar....

Dit brengt bij mij de herinnering terug aan een treinramp in 1977 in een voorstad van Sydney.

Alhoewel het daar in mijn ogen nog een flinke stap verder ging.

Terwijl dokters, verpleegsters en brandweerlieden met gevaar voor eigen leven mensen aan het redden waren.....

Werden wachtende ambulances volledig leeg geroofd door gewetenloze monsters.

Op een hoorzitting later werd de situatie beschreven als 'helden zij aan zij met ratten'.

Het is niet te bevatten dat dit soort mensen bestaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tonskidutch zei:

leeg

Gisteren op tv de CEO van Roche Nederland. Ze blijven weigeren om hun recept vrij te geven. Werkelijk onbegrijpelijk dat ze de touwtjes in handen willen houden om zoveel mogelijk geld binnen te harken ten koste van tienduizenden/honderduizenden/miljoenen doden ter wereld.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1674144737/farmaceut-roche-speelt-onderhandelingsspel-coronatest

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, kiekiek zei:

Gisteren op tv de CEO van Roche Nederland. Ze blijven weigeren om hun recept vrij te geven. Werkelijk onbegrijpelijk dat ze de touwtjes in handen willen houden om zoveel mogelijk geld binnen te harken ten koste van tienduizenden/honderduizenden/miljoenen doden ter wereld.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1674144737/farmaceut-roche-speelt-onderhandelingsspel-coronatest

Ik zeg: confisqueren!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij niet duidelijk is, heeft Roche hier een patent op.

 

Indien zij een patent hier op hebben, staan ze in hun recht.  Hoewel ze dan nog moreel laakbaar handelen.  Maar we weten dat de farma industrie niet gezegend zijn met enig moreel geweten.  Het enig dat telt is de poen.

 

Indien zij hierop geen patent hebben, dan is de weg vrij om alternatieven te gebruiken.  Indien zij hun dreigement uitvoeren en waarborgen weigeren op hun apparaten omdat er alternatieven gebruikt zouden zijn.  Laat het dan maar uitgevochten worden voor de rechtbank.  Je kunt namelijk argumenteren dat ze een beperking van het gebruik van Uw eigendom proberen af te dwingen.  Vergelijk het met de aankoop van een auto, waarbij de fabrikant U verplicht alleen een bepaald merk benzine of diesel te gebruiken.

 

Maar wat het ook zij.  Dit soort dingen dreigen altijd lang te duren.  En zijn dus niet aan te raden in de huidige situatie.

 

Ik denk dat het enige mogelijke reactie kan zijn, Roche uitsluiten van verdere samenwerking.  Bv.  het intrekken van de vergunningen voor de Belgische/Nederlandse markt van geneesmiddelen door Roche geproduceerd.  Of ze uitsluiten van toekomstige overheids contracten.  Hun de toegang tot verdere informatie ontzeggen, etc...

(Iets wat met Novartis al lang zou moeten gebeurt zijn)

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
12 uren geleden, Con zei:

Ab Osterhaus (RIVM) is nu eenmaal publieks/mediageil.

Dat was hij in 2003 al (vogelgriep).

 

Zulke mensen zijn een slechte basis voor iets als RIVM.


De beste man werkt al jaren niet meer voor het RIVM, maar laat je door mij zeker niet tegenhouden nog meer onjuiste informatie te verspreiden.🤒

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Doe me een lol, laat dat.

Hij heeft behoorlijk gestudeerd maar het is inderdaad een persoon die met regelmaat in de media was te vinden.

 

https://www.imdb.com/name/nm3438669/

 

Maar who cares.. 

3 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Helemaal eens! Dit is een wereldcrisis die enorm snel om zich heen grijpt, dus snel handelen is geboden. Dus niks via onderhandelingen of via de rechtbank. Nood breekt wet.

In Amerika hanteren zij de ‘korea wet’.

Een dergelijke wet zou hier ook gemaakt moeten worden.

 

Op het moment dat een gebeurtenis van nationaal belang gaat of is geworden, dat de overheid bij machte is om zaken in landsbelang in beslag te nemen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat corona verhaal zou nog wel eens een wereldwijde verandering teweeg kunnen brengen.

Niet alleen op economisch gebied en werkgelegenheid, maar ook in het gedrag van de mensen zelf.

 

We, als het goed is, worden ons bewuster van virussen en bacteriën en de mens enigszins kennende zal ook dit weer doorslaan en zullen en boel mensen fobisch voor elkaar worden.

...Midas Dekkers zal zich waarschijnlijk rot lachen..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...