Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Ik doe aan deze discussie niet mee, wat niet wil zeggen dat het onderwerp mij niet interesseert.

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is dat iemand de aantallen uitzet met een logaritmische verdeling (van de y-as).

Zolang er exponentiele groei is, verschijnt dan op de grafiek een rechte lijn.

Buig die rechte af, zie je op eenvoudige wijze of er een kentering gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, kiekiek zei:

Gisteren op tv de CEO van Roche Nederland. Ze blijven weigeren om hun recept vrij te geven. Werkelijk onbegrijpelijk dat ze de touwtjes in handen willen houden om zoveel mogelijk geld binnen te harken ten koste van tienduizenden/honderduizenden/miljoenen doden ter wereld.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1674144737/farmaceut-roche-speelt-onderhandelingsspel-coronatest

 

Inmiddels heeft Roche het recept vrijgegeven.

https://www.businessinsider.nl/farmaceut-roche-stelt-vloeistofrecept-voor-coronatests-wel-beschikbaar-maar-zelf-maken-vergt-kostbare-tijd-en-personeel-van-ziekenhuizen/

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Pollegazon... dat zijn dingen die  ik me ook afvroeg... als ik met Nederland vergelijk heb je daar veel minder kans om te overleven dan in Oostenrijk, Zweden, Duitsland, Zwitserland... etc etc... 

Nu denk ik zelf dat de gezondheidszorg in Duitsland en Zwitserland veel beter is dan in Nederland... dat staat voor mij vast, maar zelfs in Zuid Afrika lijk je minder snel te overlijden, en daar genezen ook meer mensen, dat lijk je in Nederland amper te doen.

De aanpak is overal verschillend... In Zweden mag je vanaf zondag met niet meer dan 50 mensen bij openbare gelegenheden samenkomen. Zuid Afrika gaat op slot... maar dan zie je weer net als gisteren in het Afrikaanstalige journaal op SABC2 dat de mensen staan te dringen om nog op een bus te kunnen om naar huis in de provincie te gaan... daar wil je niet bijzitten....

In het Zweedse journaal laten ze dan mensen zien die druk een veldhospitaal aan het opbouwen zijn in een Messehalle buiten Stockholm... en een van de medewerksters stopt na het opschrijven van iets, haar pen in haar mond... oops..... 

 

Misschien is dat het misleidende aan statistieken die bijgehouden worden... het kan, aan de andere kant zijn het naakte cijfers. Het verschil in overlevenskans en genezing interesseert mij dus ook... wat is de verklaring?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook opvallend is het verschil tussen Belgie en Nederland:

ongeveer evenveel mensen besmet, maar Nl heeft bijna dubbel zoveel doden en veel minder genezen personen vergeleken met Belgie. En ik ga er van uit dat de gezondheidszorgen in beide landen evenwaardig is.

Zou dit dan toch en gevolg kunnen zijn van het verschil in aanpak ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, boudeman zei:

Ik doe aan deze discussie niet mee, wat niet wil zeggen dat het onderwerp mij niet interesseert.

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is dat iemand de aantallen uitzet met een logaritmische verdeling (van de y-as).

Zolang er exponentiele groei is, verschijnt dan op de grafiek een rechte lijn.

Buig die rechte af, zie je op eenvoudige wijze of er een kentering gaat komen.

Volkskrant van woensdag. Pagina 5.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, pollegazon said:

Kan iemand me nog eens uitleggen hoe het komt dat Duitsland bijna 50 K gevallen heeft en toch minder doden dan pakweg België (7000) ??

 

Ik heb begrepen dat dit komt omdat in Duitsland op veel grotere schaal testen worden uitgevoerd.

Daardoor is het opgegeven aantal besmettingen veel dichter bij het werkelijke aantal.

Hoe het in belgië is weet ik niet, maar in Nederland wordt heel beperkt getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, johnno zei:

Hoe het in belgië is weet ik niet, maar in Nederland wordt heel beperkt getest.

 

 

Idem dito. Enkel wie met stevige klachten in een ziekenhuis komt en verder vooral dokters en dergelijke.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kiekiek zei:

 

Even iets naar beneden scrollen dan zie je een paar grafieken over de situatie wereldwijd:

 

https://www.worldometers.info/coronavirus

Ja, lineaire grafieken zijn er genoeg. Het aantal neemt toe, maar dat wisten we al. Een trendombuiging kan je hier nauwelijks uit aflezen. Veel helderder wordt het als je een logaritmische schaal gebruikt. Je oog ziet veel makkelijker een afwijking van een rechte lijn. Ook als het aantal toeneemt, zie je dan een eventuele trendverandering, bijv. als gevolg van de maatregelen.

Reken er maar op dat bij het rivm en Koch instituut naar dit soort grafieken gekeken wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan zelf kiezen in bovenstaande grafiek of je lineair of logaritmische weergave ziet.

even op Logaritmic klikken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Michel zei:


De beste man werkt al jaren niet meer voor het RIVM, maar laat je door mij zeker niet tegenhouden nog meer onjuiste informatie te verspreiden.🤒

 

Dat schrijf ik omdat iedereen Ab kent van het RIVM waar hij jaren heeft gewerkt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...