Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, waterpas zei:

Politici kiezen voor een strategie in deze, en dat noemen we beleid. Het heeft dus geen ruk met politiek te maken. Ergo, je kletst uit je nek met je tientallen visie´s, er zijn tot nu toe, 3 scenario´s en daar wordt er één, terecht of niet, van gekozen.   

En hier kletst jij ook wat uit je nek, want hier in België zijn er alleen al een 10 tal versies geweest, ze veranderen soms van het ene uur naar het andere, naargelang welke politici er over communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, minplus said:

Je geeft m'n ideeën aardig weer. Een walgelijk wezen.

 

Kan alleen nog toevoegen dat die rijen helaas in de grote steden staan en die zagen hem niet zitten en stemden op de democraten. Vandaar dat hij ze nauwelijks wil helpen want ze waren tot gisteren niet aardig voor en over hem. De hulp gaat dankzij hem niet naar waar hij het hardst nodig is.

 

Ja, Donald is inderdaad niet echt dol op democraten. Zeker niet als ze daarnaast ook nog eens een donkere huidskleur hebben en dat komt in NYC vrij veel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, 5061 zei:

Ik wel, de leverancier die niks of weinig van jou mag verdienen zet jou niet als eerste op de servicelijst. Jij komt onderaan te staan.

Door ons zorgsysteem proberen ze de toeleveranciers max te knijpen. En wij mogen overal achteraansluiten. Dat is ons regeringsbeleid, dat zou anders mogen/moeten.

 

En zo verdwijnt ons zorggeld in de zakken vd verzekeraars. 

Fijn die marktwerking.

Maximaal innen en minimaal investeren. 

9 uren geleden, Big fellow zei:

Ik denk dat je dat niet goed ziet... Ik heb in verschillende landen ter wereld ziektekosten verzekeringen gehad (en heb nog steeds!) en ik kan je vertellen dat de 100 euro (min of meer) per maand die ik per persoon betaalde, in het niets valt bij de bedragen die ik ergens anders (heb) betaal(d). Om je een idee te geven, ik betaal op dit moment $450 (company sponsored, anders $1200) per maand voor 2 personen, met een eigen risico van $3000 per jaar, en dan voor elk doctors bezoek moet ik nog eens $30-$100 betalen.... En dat is dan een redelijk goede verzekering! Als je mij niet geloofd, google dan maar eens op "Obama care prices", dan zal je zien hoe duur redelijke ziektekosten verzekeringen kunnen zijn.

(Voorheen betaalde ik $250 per maand per persoon in Argentinie.... Dus mijn huidige verzekering is goedkoper!)

 

Als je de Nederlandse situatie wilt vergelijken, dan kan dat eigenlijk alleen maar als je "first hand knowledge" hebt van andere situaties...

 

Geloof mij, het gezondheidsstelsel in Nederland is vrij goed. Zijn er betere landen kwa gezondheidszorg en kosten? Jazeker... Maar er zijn ook vele slechtere / duurdere...

 

Zet het dan ook af tegen de inkomsten. 

Dus hoeveel procent van je inkomen ben je kwijt aan zorg. 

Dan krijg je een veel beter beeld. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Big fellow zei:

als je de politieke leiders niet vertrouwd, dan moet je maar je stem laten gelden tijdens de volgende verkiezingen.... 

Prima, maar als jantje en klaasje op voorhand al niet met pietje willen samenwerken terwijl pietje de meeste stemmen heeft dan wordt pietje vrolijk opzij gezet en genegeerd. 

 

Daar ga je dan met je stem. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Gerard 76 said:

Zet het dan ook af tegen de inkomsten. 

Dus hoeveel procent van je inkomen ben je kwijt aan zorg. 

Dan krijg je een veel beter beeld. 

Hoe bedoel je dit? Van mijn huidige inkomen? Of in het algemeenheid...? Om je een idee te geven, zodra je meer dan pak hem beet $35000 bruto verdiend, betaal je in de VS gewoon hetzelfde als dat ik betaal....

4 minutes ago, Gerard 76 said:

Prima, maar als jantje en klaasje op voorhand al niet met pietje willen samenwerken terwijl pietje de meeste stemmen heeft dan wordt pietje vrolijk opzij gezet en genegeerd. 

Om het nu niet in de politiek te trekken, denk ik dat dit komt omdat de partijen die nu "aan de macht" zijn, de minst versplinterde achterban heeft. De traditionele grote partijen zijn eigenlijk allemaal versplinterd, behalve de VVD.... En dan moet je jezelf afvragen waarom dat is? En de enige manier om dat om te keren is toch echt hetzij samenwerking tussen de andere partijen, hetzij de versplintering tegengaan...

Dus je moet misschien meer "strategisch" stemmen, want als je dat niet doet dan denk ik dus dat de huidige politieke situatie niet snel verandert....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

(USA) Gortige leverancier , gelukkig op staande voet een C4:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/amerikaanse-bezorger-op-staande-voet-ontslagen-na-spugen-op-pakketje-levensgevaarlijk-tijdens-coronacrisis~a248f7c7

 

Zuid-Afrikaanse politie schiet met rubberkogels op inwoners die lockdown schenden

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/zuid-afrikaanse-politie-schiet-met-rubberkogels-op-inwoners-die-lockdown-schenden~aea6a528

Daar is het bloedmenens ivm op afstand blijven !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de hardnekkige hier nogmaals een oproep tot...

 

https://youtu.be/8KPbJ0-DxTc

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Michel zei:

 

Als jet het zo bedoeld is het verstandig het ook zo te zeggen. Wat je hier zegt:

 

 

Lijkt mij in lijn met de rest van je uitspraken toch echt te beteken dat je de politiek niet moet vertrouwen en ze niet deskundig zijn.

 

Ik denk dat dit in ieder geval in ons land met de zittende politici over het algemeen wel zo is en men daarnaast terugvalt en luistert naar talloze deskundigen die echt wel weten waar ze over praten. Met jouw opmerking lezen mensen dat ze de politiek en daarmee dus ook alle voor de regering werkende deskundigen, op basis van welke de diverse beslissingen worden genomen, niet moeten vertrouwen en dat vind ik een kansloze instelling.

 

Denk dat dit een zinloze discussie is waar niemand op zit te wachten.

 

Als iedereen in Nederland nu zorgt dat hij of zij zicht houdt aan de inmiddels gestelde normen

en graag het initiatief tonen om nog beter te doen als waarom gevraagd dan zijn we al een heel eind.

 

Immers, de politiek maakt ook overwegingen op het commerciële vlak. Daar hoeven wij als mensen

geen rekening mee te houden. Sterker, nog, wat heb je aan een goede of in elkaar gestorte economie

als je dood bent...

 

Samen gevat, nogmaals een oproep aan een ieder, houdt afstand en blijf thuis indien mogelijk.

Ik heb mijzelf 100% in quarantaine gesteld, inmiddels 3 weken. (Oké, ik heb de luxe dat dat kan).

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, wanderer said:

https://www.spanjevandaag.com/27/03/2020/spelers-fc-barcelona-willen-geen-salaris-inleveren-vanwege-corona-crisis/

BARCELONA – Vanwege de corona-crisis en een voetbal stop in zowel de Spaanse voetbalcompetitie als de Champions League heeft een van werelds rijkste voetbalclubs FC Barcelona tijdelijk geen inkomsten. Daarom heeft de voorzitter van de Catalaanse club aan de spelers gevraagd om hun salarissen te halveren. Maar dat weigeren Messi, Suarez, de Jong, Piqué en collega’s.

Voorzitter Josep Maria Bartomeu heeft een voorstel ingediend om de spelerssalarissen fors te verlagen om niet in de rode cijfers te komen tijdens de noodtoestand in Spanje en de verplichte voetbal stop. Maar de spelers hebben daar helemaal geen zin in. Messi, Suarez en de Jong willen best wat geld inleveren om de club te helpen maar zeker niet de helft van hun salaris.

De voorzitter van FC Barcelona wil eigenlijk dat de spelers 70% van hun salaris tijdens de corona-crisis inleveren maar dat is voor de voetballers te veel. Via bepaalde compensaties is het de voorzitter toch gelukt om de financiële schade voor de spelers te beperken zodat dit op zo’n 50% minder salaris komt maar ook dat is niet wat de spelers accepteren.

Eerder werd al aangegeven door de voorzitter Josep Maria Bartomeu dat hij een tijdelijk ontslag moet aanvragen (een ERTE) voor veel werknemers omdat vanwege de corona-crisis en het niet voetballen er geen cent binnenkomt terwijl de club wel elke maand 300 miljoen euro moet betalen. FC Barcelona is geen eigendom van een rijke investeerder en moet het hebben van sponsorinkomsten.

Terwijl de voorzitter van FC Barcelona probeert de vrede te handhaven binnen zijn club heeft hij ook al aangegeven dat de spelers sowieso een minder salaris gaan krijgen, met of zonder akkoord met de spelers. En dat laatste zal zeker niet goed vallen bij Messi en zijn collega’s.

 

Gewoon te triest voor woorden.....

 

@wanderer, je hebt gelijk dat het erg triest voor de voetballers is. Ze krijgen allemaal extra kosten voor de kiezen.

 

Om een beetje veilig te zijn moeten ze op zoek naar een eigen prive ijland. Die prijzen schieten nu natuurlijk ook omhoog. En dan de extra kosten om voedsel met een watervliegtuig in te laten vliegen. Internet gaat dan ook via satelliet, dat is ook niet goedkoop om netflix op 4k te streamen :D  Die arme drommels toch......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, moonchild zei:

@wanderer, je hebt gelijk dat het erg triest voor de voetballers is. Ze krijgen allemaal extra kosten voor de kiezen.

 

Jammer dat ik niks lees over F1 coureurs waar van eventueel gevraagd om hun salarissen aan te passen. Immers die hebben nog niet eens een wedstrijd gereden in het seizoen 2020. Vergeleken met de voetballers die al meer dan halve seizoen hebben gespeeld. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet wat mensen nu zo interessant vinden aan toiletpapier..

....ik veeg er persoonlijk mijn achterwerk mee af.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste nieuws

Aantal positief geteste mensen in Nederland tot en met 28 maart 


test-teller_13_maart.jpg?h=3925367b&itok

9.762

 

 

 

 

meldingenGGD_20200328_1.png?itok=C5NdlKn

Deze kaart toont het aantal patiënten per 100.000 inwoners, zoals doorgegeven door GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en en gemeenten per 28 maart 2020.
Door correcties achteraf in het systeem kunnen wijzigingen optreden.

Van 279 patiënten is de woonplaats nog onbekend.


28-03-2020 | 14.00

Overzicht aantallen

  • Het totaal aantal gemelde positief geteste patiënten: 9762 (+1159)
  • Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2954 (+454)
  • Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 639 (+93)

Duiding

Het aantal gemelde nieuwe ziekenhuisopnames en Intensive-Careopnames neemt ook vandaag iets minder snel toe. Het aantal gemelde mensen dat is overleden aan COVID-19 is lager dan gisteren. Omdat niet alle patiënten altijd meteen gemeld kunnen worden, kunnen de gemelde aantallen iets afwijken van de actuele situatie.

Ook vandaag neemt het aantal gemelde in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten. 

Als deze lijn zich doorzet kan over een aantal dagen geconcludeerd worden of de genomen maatregelen werken. 

De provincie met de meest positief geteste personen is nog steeds Noord-Brabant met een totaal van 2748 personen. Wel daalt het aantal nieuwe ziekenhuisopnames in deze provincie. Daarna zijn de meeste positief geteste patiënten gemeld in Zuid-Holland (1508) en Noord-Holland (1401). In de provincie Zuid-Holland stijgt het aantal ziekenhuisopnames van positief geteste patiënten sneller dan in andere provincies. 

In de provincies Friesland en Drenthe zijn nog steeds de minste besmettingen met respectievelijk 96 en 98 positief geteste personen.

Zie ook Data coronavirus in Nederland

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, drz zei:

Ik begrijp niet wat mensen nu zo interessant vinden aan toiletpapier..

....ik veeg er persoonlijk mijn achterwerk mee af.

Fijn voor je dat je het persoonlijk kunt doen 🤧

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...