Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

43 minutes ago, Big fellow said:

Ik denk dat je dat niet goed ziet... Ik heb in verschillende landen ter wereld ziektekosten verzekeringen gehad (en heb nog steeds!) en ik kan je vertellen dat de 100 euro (min of meer) per maand die ik per persoon betaalde, in het niets valt bij de bedragen die ik ergens anders (heb) betaal(d). Om je een idee te geven, ik betaal op dit moment $450 (company sponsored, anders $1200) per maand voor 2 personen, met een eigen risico van $3000 per jaar, en dan voor elk doctors bezoek moet ik nog eens $30-$100 betalen.... En dat is dan een redelijk goede verzekering! Als je mij niet geloofd, google dan maar eens op "Obama care prices", dan zal je zien hoe duur redelijke ziektekosten verzekeringen kunnen zijn.

(Voorheen betaalde ik $250 per maand per persoon in Argentinie.... Dus mijn huidige verzekering is goedkoper!)

 

Als je de Nederlandse situatie wilt vergelijken, dan kan dat eigenlijk alleen maar als je "first hand knowledge" hebt van andere situaties...

 

Geloof mij, het gezondheidsstelsel in Nederland is vrij goed. Zijn er betere landen kwa gezondheidszorg en kosten? Jazeker... Maar er zijn ook vele slechtere / duurdere...

 

Volgens mij ben jij even vergeten dat wij hier ook te maken hebben met inkomensafhankelijke bijdrage(n).

Als we die meerekenen zijn we echt wat meer kwijt dan 100 euro per maand.

 

Verder vind ik het niet reëel een vergelijking te maken met de USA.

Je hebt het dan over het meest krakkemikkige zorgstelsel binnen de Westerse wereld.

Hoe krakkemikkig het wel is, daar zijn de Amerikanen momenteel heel snel achter aan het komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


38 minutes ago, Michel said:

Zo kunt je net ook omschrijven, maar ik durf zelf toch wel te stellen dat Trump een levensgevaarlijke mega achterlijke narcist is. 😜

Dat wil wat zeggen over een substantieel deel van het Amerikaanse volk dat zelf net zo achterlijk is dat ze die levensgevaarlijke vent volgen. 😱

 

Denk dat de mensen die nu met 400 man in de rij staan voor een ziekenhuis en als het ware op de straat dood staan te gaan zich nu bedenken hoe dom het was op die man te stemmen.

 

Het enige wat die vent kan zeggen "I think, I say, I suspect, I decide' daar is nog niet een heel klein beetje 'we' bij...

 

Je vergeet er een paar, Michel.

 

I have a hunch that.....

My gut tells me that.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, johnno said:

Volgens mij ben jij even vergeten dat wij hier ook te maken hebben met inkomensafhankelijke bijdrage(n).

Toen ik in 2016/2017 in NL werkzaam was, had ik gewoon een ziektekosten verzekering van ongeveer 80 euro per maand. Dat zijn de kosten die ik reken, aangezien dat de kosten zijn die ik zelf moet betalen van mijn netto inkomen...

 

2 minutes ago, johnno said:

Verder vind ik het niet reëel een vergelijking te maken met de USA.

Ik vergelijk niet alleen met de USA.... Ik schrijf in $ omdat ik in $ verdien, en dus mijn kosten omreken naar $...

 

3 minutes ago, johnno said:

Je hebt het dan over het meest krakkemikkige zorgstelsel binnen de Westerse wereld.

Op zich is het niet "krakkemikkig"... Het is gewoon 100% commercieel. En daar gaat het fout. De behandelingen etc zijn over het algemeen van hoge kwaliteit, maar gewoon schrikbarend duur. Je kan dat mooi zien, omdat als je een behandeling ondergaat je de volledige rekening te zien krijgt.... Zo heeft mijn vrouw een nekwervel laten vastzetten, en het totaal kwam op > $200.000, waarvan > $85.000 voor de 3 (!!) dagen in het hospitaal... Al met al heeft het alsnog een aardige duit gekost, maar dat is jammer genoeg het neveneffect van commerciele gezondheidszorg.

Ook als 'niet vermogend' persoon kan je deze behandeling krijgen, voor bijna niets, onder MediCare. Maar dan heb je dus inkomenslimieten, en wachtlijsten....

 

Voor de duidelijkheid, ik verdedig het stelsel in de VS absoluut niet... Maar om de zorg daar "krakkemikkig" te noemen gaat mij wat ver.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Big fellow said:

Voor de duidelijkheid, ik verdedig het stelsel in de VS absoluut niet... Maar om de zorg daar "krakkemikkig" te noemen gaat mij wat ver.....

 

Er worden momenteel doodzieke mensen geweigert in het ziekenhuis omdat ze zich geen ziektekostenverzekering konden veroorloven.

Gisteren nog was hier in het nieuws dat een jongeman om die reden is overleden.

 

Ja sorry hoor, maar dat is echt een krakkemikkig zorgstelsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

public hospitals hier voor new york

En daar is het dramatisch krakkemikkig geregeld met de zorg (de huilende verpleegster op TV Journaal is maar een indicatie)

 

Het Private Health Care via Private Hospitals zal best heel goed zijn en dat schreef je al heel duur.

 

Wees maar blij dat je hier in Nederland verzekerd bent.

Ofschoon de Zorginrichtingen voor ouderen momenteel zwaar onderbelicht zijn in het covid-19 verhaal.

Het is maar goed dat die op slot zitten en niemand van buitenaf er binnen komt, hoe dramatisch dat ook voor de oudjes is.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gerard 76 zei:

Snap niet dat er zo weinig voorhanden is hier. 

Elke Nederlander betaalt een godsvermogen aan de zorg en daarnaast nog 385 eigen risico. 

En nu heb je zorg nodig en is het er niet🤔

Waar blijft al dat geld? 

Ik wel, de leverancier die niks of weinig van jou mag verdienen zet jou niet als eerste op de servicelijst. Jij komt onderaan te staan.

Door ons zorgsysteem proberen ze de toeleveranciers max te knijpen. En wij mogen overal achteraansluiten. Dat is ons regeringsbeleid, dat zou anders mogen/moeten.

Mijns inziens heeft ons ambtelijk apparaat te weinig (tactisch/medisch) inzicht om dat goed op de rit te zetten. Je ziet dat al aan de man die ze nu hebben gekozen om met Roche te onderhandelen. Die kent de klappen van de zweep, die zet alle .....( heren in Den Haag) in hun hempie want die kunnen dat niet.  Duidelijk toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, johnno said:

Er worden momenteel doodzieke mensen geweigert in het ziekenhuis omdat ze zich geen ziektekostenverzekering konden veroorloven.

Gisteren nog was hier in het nieuws dat een jongeman om die reden is overleden.

 

Ja sorry hoor, maar dat is echt een krakkemikkig zorgstelsel.

De zorg is daar niet slecht. Het zorgstelsel is verre van goed. Daar probeerde Obama verandering in te brengen, maar jammer genoeg zijn de meeste stappen vooruit door de republikeinen alweer ongedaan gemaakt.

Het grote probleem daar ligt in het feit dat er geen verplichting bestaat voor een zorgverzekering. En daar gaat het dus fout. Dan daarbovenop nog eens de commerciele gezondheidszorg, dan is het lastig als je geen verzekering hebt, al dan niet uit vrije wil. (Vergeet niet dat er heel veel Amerikanen zijn die het wel kunnen betalen, maar er voor kiezen geen verzekering te nemen....)

Het is in en in triest dat mensen hierdoor komen te overlijden. Maar dat zit hem dus niet in de kwaliteit van de zorg, maar de beschikbaarheid. (En die wordt bepaald of je wel of geen verzekering of Mediaid hebt....)

11 minutes ago, Tonskidutch said:

Het Private Health Care via Private Hospitals zal best heel goed zijn en dat schreef je al heel duur.

Er zijn weinig echt openbare ziekenhuizen... En die er zijn, zijn jammer genoeg niet echt goed gefinancieerd. De meeste zijn commerciele instellingen. Het is niet zoals in Nederland waar je (bijna) elk ziekenhuis kan binnenkomen als je zorg nodig hebt. Het is daar erg afhankelijk van de verzekering en de contracten van de verzekering met de klinieken.

 

13 minutes ago, Tonskidutch said:

En daar is het dramatisch krakkemikkig geregeld met de zorg (de huilende verpleegster op TV Journaal is maar een indicatie)

Die staan aan de frontlinie, en die hebben het ook heel erg zwaar... Mijn stiefdochter is een verpleegkundige, en die maakt op dit moment 16 uur per dag. (In de VS) Ze lopen daar tegen hetzelfde aan als in Nederland; Meer patienten dan waar de faciliteiten op berekend zijn. Nooit voldoende personeel beschikbaar. In een aantal plaatsen in de VS ook meer patienten dan bedden en/of apparatuur.

17 minutes ago, Tonskidutch said:

Wees maar blij dat je hier in Nederland verzekerd bent.

Dat probeer ik dus ook te zeggen... Ook al is het niet op toepassing op mij.... Ik heb dus een verzekering uit de VS, en als ik ziek wordt tijdens mijn verblijf in Amsterdam, dan kan ik naar het vUMC of het OLVG toe. Naar een huisarts is een stuk lastiger...😐

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Big fellow said:

Het is in en in triest dat mensen hierdoor komen te overlijden. Maar dat zit hem dus niet in de kwaliteit van de zorg, maar de beschikbaarheid. (En die wordt bepaald of je wel of geen verzekering of Mediaid hebt....)

 

Ik heb de kwaliteit van de zorg ook niet aan de orde gesteld.

Ik heb het zorgstelsel 'ḱrakkemikkig' genoemd.

Het zorgstelsel faalt juist danzij het gebrek aan die beschikbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Michel zei:

Maar zelden heb ik dergelijke onzin gehoord. 

 

De politiek wordt geadviseerd door een enorm netwerk van deskundigen en handelen naar dat advies.

 

Wat jij dus voorstelt is massaal tegen dat advies in te gaan omdat jij persoonlijk kennelijk geen vertrouwen hebt in de politiek.
 

ONBEGRIJPELIJK!

Mijn beste Michel, ik heb helemaal niet gezegd dat men massaal tegen het advies van de politiek in moet gaan. Blijkbaar is lezen erg moeilijk...

Wat ik wel zeg is dat politici geen deskundigen zijn wat virusinfecties betreft in het algemeen, en het corononavirus in bijzonderheid. Of ze het goed of niet goed menen is een visie waar ik niet op in wil gaan, ik schreef dat ze in het allerbeste geval de "wijsheid" van instituten zoals het Robert Koch Institut navertellen... en hun uitspraken dus altijd uit 2e hand zijn.

Wat jij insinueert is schadelijk voor iedereen... dát is onbegrijpelijk. Van jou had ik gedacht dat je beter kon lezen wat er geschreven wordt.

Ik blijf bij mijn stelling dat politici geen deskundigen zijn, en voor mijn eigen welzijn haal ik de informatie dus niet bij de politiek, maar uit bronnen die wel betrouwbaar zijn en waar kennis in huis is. 

Ik hoop dat je inziet dat je reactie volstrekt fout zit..... of ik wel of geen vertrouwen in de politiek heb, is wat anders, maar daar mag op dit forum niet over gepraat worden, en dat doe ik dan ook niet.....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De USA en Zuid Korea kregen op precies dezelfde dag te maken met de allereerste besmetting in het land.

Dit artikel laat zien hoe beide landen er sindsdien mee om zijn gegaan en hoe ze er nu voor staan.

 

Voor degenen die het Engels niet machtig zijn raad ik aan het adres even door Gtranslate te halen.

 

https://www.theguardian.com/us-news/2020/mar/28/trump-coronavirus-politics-us-health-disaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
1 uur terug, Sverige zei:

Mijn beste Michel, ik heb helemaal niet gezegd dat men massaal tegen het advies van de politiek in moet gaan. Blijkbaar is lezen erg moeilijk...

Wat ik wel zeg is dat politici geen deskundigen zijn wat virusinfecties betreft in het algemeen, en het corononavirus in bijzonderheid. Of ze het goed of niet goed menen is een visie waar ik niet op in wil gaan, ik schreef dat ze in het allerbeste geval de "wijsheid" van instituten zoals het Robert Koch Institut navertellen... en hun uitspraken dus altijd uit 2e hand zijn.

Wat jij insinueert is schadelijk voor iedereen... dát is onbegrijpelijk. Van jou had ik gedacht dat je beter kon lezen wat er geschreven wordt.

Ik blijf bij mijn stelling dat politici geen deskundigen zijn, en voor mijn eigen welzijn haal ik de informatie dus niet bij de politiek, maar uit bronnen die wel betrouwbaar zijn en waar kennis in huis is. 

Ik hoop dat je inziet dat je reactie volstrekt fout zit..... of ik wel of geen vertrouwen in de politiek heb, is wat anders, maar daar mag op dit forum niet over gepraat worden, en dat doe ik dan ook niet.....

 

Als jet het zo bedoeld is het verstandig het ook zo te zeggen. Wat je hier zegt:

 

Quote

De politiek vertrouwen is geen goede zaak, die zijn evenmin deskundig op dit vlak. 

 

Lijkt mij in lijn met de rest van je uitspraken toch echt te beteken dat je de politiek niet moet vertrouwen en ze niet deskundig zijn.

 

Ik denk dat dit in ieder geval in ons land met de zittende politici over het algemeen wel zo is en men daarnaast terugvalt en luistert naar talloze deskundigen die echt wel weten waar ze over praten. Met jouw opmerking lezen mensen dat ze de politiek en daarmee dus ook alle voor de regering werkende deskundigen, op basis van welke de diverse beslissingen worden genomen, niet moeten vertrouwen en dat vind ik een kansloze instelling.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... die diskussie is ook kansloos, omdat je telkens slechts een deel van je gedachten verwoordt als je iets neerschrijft als antwoord op een ander... en is niet relevant bovendien.

 

Maar laat me nog even proberen duidelijk te maken wat ik schreef:

Als je ziet wat het beleid in diverse landen is, zie je opmerkelijke verschillen. Dat is de politiek... het gegeven is echter wereldwijd exact hetzelfde, omdat we het steeds over het zelfde virus hebben. En het is niet zo dat het virus zich anders gedraagt, of andere eigenschappen heeft afhankelijk van het land waarin het zich bevindt. Zuiver theoretisch zou je dus tot 1 werkwijze moeten komen om de mensheid te behoeden tegen besmetting... en wat ik zie is dat er tientallen visies en maatregelen zijn, die telkens weer verschillen... en dat is dus de achterliggende politiek die je ziet.

De ene werkwijze leidt ook duidelijk tot minder dodelijke slachtoffers dan de andere... dat zeggen de cijfers die beschikbaar zijn. Uiteraard kunnen voor die verschillen ook nog andere redenen zijn.... maar die kan ik niet aflezen uit de statistieken.

Misschien dat ik mijn stelling om de politiek niet 'zomaar' te vertrouwen op die manier duidelijker kan verwoorden.

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Michel zei:

Zo kunt je net ook omschrijven, maar ik durf zelf toch wel te stellen dat Trump een levensgevaarlijke mega achterlijke narcist is. 😜

Dat wil wat zeggen over een substantieel deel van het Amerikaanse volk dat zelf net zo achterlijk is dat ze die levensgevaarlijke vent volgen. 😱

 

Denk dat de mensen die nu met 400 man in de rij staan voor een ziekenhuis en als het ware op de straat dood staan te gaan zich nu bedenken hoe dom het was op die man te stemmen.

 

Het enige wat die vent kan zeggen "I think, I say, I suspect, I decide' daar is nog niet een heel klein beetje 'we' bij...

Je geeft m'n ideeën aardig weer. Een walgelijk wezen.

 

Kan alleen nog toevoegen dat die rijen helaas in de grote steden staan en die zagen hem niet zitten en stemden op de democraten. Vandaar dat hij ze nauwelijks wil helpen want ze waren tot gisteren niet aardig voor en over hem. De hulp gaat dankzij hem niet naar waar hij het hardst nodig is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sverige zei:

tja... die diskussie is ook kansloos, omdat je telkens slechts een deel van je gedachten verwoordt als je iets neerschrijft als antwoord op een ander... en is niet relevant bovendien.

 

Maar laat me nog even proberen duidelijk te maken wat ik schreef:

Als je ziet wat het beleid in diverse landen is, zie je opmerkelijke verschillen. Dat is de politiek... het gegeven is echter wereldwijd exact hetzelfde, omdat we het steeds over het zelfde virus hebben. En het is niet zo dat het virus zich anders gedraagt, of andere eigenschappen heeft afhankelijk van het land waarin het zich bevindt. Zuiver theoretisch zou je dus tot 1 werkwijze moeten komen om de mensheid te behoeden tegen besmetting... en wat ik zie is dat er tientallen visies en maatregelen zijn, die telkens weer verschillen... en dat is dus de achterliggende politiek die je ziet.

De ene werkwijze leidt ook duidelijk tot minder dodelijke slachtoffers dan de andere... dat zeggen de cijfers die beschikbaar zijn. Uiteraard kunnen voor die verschillen ook nog andere redenen zijn.... maar die kan ik niet aflezen uit de statistieken.

Misschien dat ik mijn stelling om de politiek niet 'zomaar' te vertrouwen op die manier duidelijker kan verwoorden.

 

 

Politici kiezen voor een strategie in deze, en dat noemen we beleid. Het heeft dus geen ruk met politiek te maken. Ergo, je kletst uit je nek met je tientallen visie´s, er zijn tot nu toe, 3 scenario´s en daar wordt er één, terecht of niet, van gekozen. Het is geen politiek, zoals ik al eerder schreef, maar beleid, die politici in ons belang, dwingen om voor een van die scenario´s te kiezen en daarmee bewerkstelligen, dat deze ellende zo kort mogelijk duurt. Die tientallen visie´s waar jij het over hebt, komen uit evenzovele duimen. Je matigt je aan, dat je beter bent toegerust, om voor een van die scenario´s te kunnen kiezen, en dan heb je warempel ook nog een instituut (die staan ook voor een beleid) achter de hand. De beste stuurlui staan aan wal zoals gewoonlijk, maar ik heb de indruk dat de kade volstaat, er kan geen stuurman meer bij. Er is nog wel een tape-virus om al die monden te snoeren, of in elk geval enkele. Heer, verlos ons van al die vrije onzinuiting, deze bede gaat geen zoden aan de dijk zetten met al die gesloten godshuizen.  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...