Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, astro iris zei:

Gelukkig hier nog niet. ;)

IMG_5830.JPG

Een iets beter bijgehouden versie van mijn tuin. Inclusief de regenmeter.

 

M'n lief heeft het ook wel eens over een maairobot, zoals de buren ook hebben. Maar dan krijg je een groen tapijt en kun je de madeliefjes en ereprijs etc. in het gras vergeten.

21 uren geleden, astro iris zei:

Gelukkig hier nog niet. ;)

IMG_5830.JPG

Een iets beter bijgehouden versie van mijn tuin. Inclusief de regenmeter.

 

M'n lief heeft het ook wel eens over een maairobot, zoals de buren ook hebben. Maar dan krijg je een groen tapijt en kun je de madeliefjes en ereprijs etc. in het gras vergeten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


En toen ging het weer fout hier en kreeg ik geen melding dat het plaatsen gelukt is en klik je nogmaals in de hoop dat het nu wel verstuurd wordt.

Achteraf binnen een minuut corrigeren kan hier helaas niet.

Waarom eigenlijk?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

En toen ging het weer fout hier en kreeg ik geen melding dat het plaatsen gelukt is en klik je nogmaals in de hoop dat het nu wel verstuurd wordt.

Achteraf binnen een minuut corrigeren kan hier helaas niet.

Waarom eigenlijk?

Mijn vrouw zegt altijd, twee keer is ook niet slecht hoor. ;)

9 uren geleden, ceesv zei:

Ik heb een maairobot in mijn tuin wonen, die draait elke dag zijn rondje.

Was voor mij een voorwaarde voor de grasmat, anders was het beton geworden.

Niet 's avonds of 's nachts gebruiken, want die rijdt de pootjes af van de egels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden afgelopen zondag 51,7°C hier in de Emiraten.

 

Er is een tragisch ongeval gebeurd.

Een jongetje van 8 is in een auto gekropen waarvan de deuren niet afgesloten waren en het is hem niet gelukt om er weer uit te komen. Zat opgesloten.

Bij deze hitte heb je geen enkele kans van overleven.

Het jochie werd dan ook dood in de wagen terug gevonden.

Zulke ongelukken gebeuren hier keer op keer. De inwoners hier. meestal expats uit Indie, Pakistan, etc. gaan boodschappen doen, laten de motor draaien met de airconditioning en de kinderen erin. Dan houdt de motor ermee op door de extreme hitte, of geen brandstof meer etc. of ze kunnen de wagen niet terugvinden bij de enorme parkeerplaatsen en de kinderen worden dood aangetroffen.

 

https://english.alarabiya.net/News/gulf/2021/07/04/Eight-year-old-boy-dies-after-being-trapped-in-hot-car-in-Sharjah-UAE

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-7-2021 om 08:18, Drs. IJzerbout zei:

We hadden afgelopen zondag 51,7°C hier in de Emiraten.

Nu stond mijn bmw ook in de volle zon overdag geparkeerd in Dresden en daar kon ik na openen van de deuren en ramen pas na een half uur instappen.

De binnentemperatuur was 55 graden, dat noemen ze een ossehaasje "medium"' in 't restaurant.

 

En moeders of vaders die effe bij de slager binnengaan laten baby's ook in die gloeiend hete auto achter hier in Nederland.

 

Zo vandaag weer eens de zon en een paar wolkjes.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg wel eens een sms op mijn telefoon. Dan zoekt de politie weer eens een auto waar kinderen in zitten.

Iedereen krijgt hier dezelfde sms en wordt er gevraagd uitkijk te houden naar een bepaalde auto en dan de politie in te lichten.

De eigenaar weet dan niet meer waar ie z´n auto geparkeerd had.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment kunnen we een hoop plaatsnamen in Limburg gaan hernoemen. Te denken bijvoorbeeld aan Heerlen in de Maas.

Heel veel sterkte aan allen die door het weer getroffen worden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het treft velen

https://www.welt.de/regionales/nrw/article232494143/Welche-Probleme-der-Dauerregen-in-NRW-verursacht.html

filmpje kijken

 

De roerdalslenk heeft er veel mee te maken daar het allemaal Leem is en daar dringt geen of weinig water in.

Bovenal de afgelopen jaren droogte heeft de bodem verdicht en maakt water infiltratie onmogelijk, naast al die terrassen ipv tuinen.

 

De Belgische Ardennen treft het overigens ook zwaar en wat daar aan water gevallen is komt ook nog uiteindelijk in de Maas.

De laatste overstroming in Maastricht ken ik nog toen ik 9 jaar was ... uiteindelijk zijn de Waterschappen en Natuurbeheer heel wat jaren goed bezig geweest in Nederland in tegenstelling tot het buitenland. Maar teveel is teveel.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De geschiedenis herhaalt zich.

1993

 

En nog verder terug in de tijd, 1926

https://anderetijden.nl/aflevering/329/Kronkels-van-de-Maas

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn Nichtje in Borgharen was bijna elk tweede jaar de pineut met hoogwater tot aan de vensterbank binnen.

Mijn zus in de Voerstreek idem.

 

Of de geschiedenis zich herhaalt is lastig daar er veel meer en langer aanhoudende weer extremen door de klimaatverandering voorkomen.

Stortbuien met 50 tot 80 mm regen is voor de komende jaren al een factor die het beleid van de waterschappen mede veranderd.

Daarom moeten alle nieuwe gebouwen een regenwaterbuffer krijgen, middels een fysieke buffer of natuurlijke buffer (groendaken).

 

Iets dat echt niet kan is om met je auto lekker stoer door te karren in de overstroomde gebieden daar je een boeggolf creëert met je auto die de huizen nog meer belast en "de nog aanwezige" bermen en verhardingen onderspoeld. Drie jaar geleden in Geleen wateroverlast binnen pas toen men effe de buurt ging verkennen met de SUV.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is niet verstandig om met je wagen op ondergelopen straten te rijden.

Wanneer er water in de luchtinlaat komt heb je meteen een vastgelopen motor, en je weet nooit of de putdeksels nog op hun plaats liggen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij vele jaren terug gebeurd in Zutphen met een Audi 80 diesel. Die wagen was gloednieuw. Daar zit de luchtinlaat achter de voorbumper. 

Bij zware regen onder een viaduct door waar water stond en boem, afgelopen met de pret. 

De garage heeft hem afgesleept en daarna de gloeipluggen eruit, lange tijd doorgestart tot er geen water meer uit de cilinders kwam, nieuwe olie erin, luchtfilter nieuw en de motor draaide weer als nieuw.  

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb je geluk gehad, water is niet samen te persen, en wanneer er water in de cilinder komt bij een draaiende motor heb je een grote kans op een kromme krukas, of de cilinderstang dwars door je cilinder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is het evident dat je niet nagedacht hebt.

Redelijk vaak op de bouwplaats en liggen de rubber laarzen met stalen neus en de helm in de kofferbak.

Dat had je dus beter bij die aangekondigde overstromingen voorin kunnen hebben staan, voor de bijrijdersplek. 😜

 

het heet niet voor niets code rood e.o. oranje

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...