Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Een gevolg van de overstroming:

https://www.hln.be/buitenland/laatste-stukje-voor-noordzee-kleurt-langzaamaan-geel-door-overstromingen~a38a6411

In het Haringvliet , het laatste stukske voor de Noordzee , daar wordt nu

het water stilletjes aan geel als gevolg van de modder die meegesleurd wordt !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vroeger op school leerden wij dat er vruchtbare grond ontstond door de modder die na een overstroming achterbleef.

Nu moet het zo snel mogelijk op zee geloosd worden en gebruiken we liever kunstmest ed. ipv. een natuurlijk product wat gratis bezorgd wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Vroeger op school leerden wij dat er vruchtbare grond ontstond door de modder die na een overstroming achterbleef.

zoiets als het PFOS schandaal in België zeker? Dat ook overal achter blijft?

 

Menig Mazout olietanks die mee onderspoeld en meegesleurd werden in Duitsland en België zijn natuurlijk lek geslagen en vervuilen nog eens het gebied maar dan grondig. Ook zie je mensen op journaalbeelden het slijk allemaal naar de straatkolken vegen en trekken, OOK HEEL SLIM. :wacko:

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ook zie je mensen op journaalbeelden het slijk allemaal naar de straatkolken vegen en trekken, OOK HEEL SLIM. :wacko:

 

Ja? Wat moet je er op zo'n moment in pure wanhoop en ellende dan anders mee?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Menig Mazout olietanks die mee onderspoeld en meegesleurd werden in Duitsland en België zijn natuurlijk lek geslagen en vervuilen nog eens het gebied maar dan grondig.

euuhh blijft olie ed. juist niet drijven op het water en zakt zand en andere zwaardere spullen niet naar beneden?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas hechten vet-/oliedeeltjes voortreffelijk aan andere dingen.

Het grote probleem in je darmkanaal als je lever er geen gal bij kan mikken. Dan gaat het vet om je andere voedsel zitten en kan je dat niet meer verteren want de enzymen daarvoor zitten in water. En dat mengt dan dus niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gerrit B zei:

euuhh blijft olie ed. juist niet drijven op het water

olie lekt en sijpelt tot en met het grondwater en vervuild het daarmee over heel grote gebieden

je mag hopen dat er voldoende bacteriën aanwezig zijn die de olie afbreken en onschadelijk maakt zoals na de milieuramp van de Exxon Valdez 1986

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen doe een proef.

Neem een teil vol met water en giet er een liter stookolie/diesel/benzine in roer een keer, even wachten en kijk waar de olie blijft.

Uiteraard zal er een deel ergens aan vast gaan zitten maar het overgrote deel zal bovenop het water gaan drijven.

 

Ook bij de Exxon Valdez bleef de olie grotendeels op het water drijven en juist daardoor ontstond de milieuramp omdat vogels ed. die bovenin/op het water leven onder de ruwe olie kwamen te zitten en doordat het op het water bleef drijven spoelde het aan op kusten en vervuilde daar nog veel meer.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

het blijft maar overstromen... België / Dinant

https://nos.nl/artikel/2390738-opnieuw-wateroverlast-in-belgie-het-was-kort-maar-bijzonder-gewelddadig

 

hier in Maastricht is het prachtig weer met zon en klein briesje

goed om te wandelen dus

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...