Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Doffe ellende op veel plaatsen door de extreme regenval, iets wat normaal in deze tijd van het jaar eigenlijk niet gebeurt, en het einde is nog lang niet in zicht. Hier was de regen welkom na lange droogte en alleen geringe schade.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een ochtendje verbazing.

Net alle berichten uit buiten en binnenland gezien over de watersnood.

Hier regent het nu een beetje. Het zal wellicht een weekje duren voor al het water is doorgestroomd naar lager gelegen regio's.

Jammer voor die satelliethobbyist zijn Caravan in Roermond, maar zijn schotel staat nog gelukkig.

Screenshot_17.jpg.baab8f8a365103f6460b178b6c3551ba.jpg

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen dergelijke neerslag is niets opgewassen.  Bovendien hoe meer betonnering , hoe erger het wordt. Neem daarbij de Ruimtelijke Ordening, die een ramp is in België. Landbouwgrond omgezet in industrieterreinen , overstromingsgebieden (meersen) ingenomen door woonwijken, grachten gedempt, hagen verwijdert, beken recht getrokken en ik kan zo nog uren doorgaan met voorbeelden. En nu nog klimaat extremen die vaker voorkomen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland op TV noemen ze dat "Elementar Schaden" die dit soort hoopjes auto schroot in een speciale verzekeringspolis dekt.

Ik kende het ook niet (2007) en was ook niet verzekerd tegen een brandbom in de buurman z'n auto die mijn auto wegens de hitte straling deed smelten en dus ook total loss maakte.

Maar dat de Nederlandse regering nu dit onder het rampenplan dekt is wel weer een pleister op de wond voor de mensen met schade door watersnood.

Zal wel effe duren voor je geld ziet.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, astro iris zei:

 Neem daarbij de Ruimtelijke Ordening, die een ramp is in België. Landbouwgrond omgezet in industrieterreinen , overstromingsgebieden (meersen) ingenomen door woonwijken, grachten gedempt, hagen verwijdert, beken recht getrokken en ik kan zo nog uren doorgaan met voorbeelden.

Dat is niet alleen in België hoor dat speelt hier net zo hard.

Woning naast/bij een rivier(tje) lijkt mooi maar het brengt gewoon ook nadelen met zich mee en een wijk gaan bouwen in een uiterwaard kan jaren goed gaan maar het heet niet voor niets een uiterwaard.

Komt het vaker voor dan vroeger? Ik weet nog dat we 50 jaar geleden op de Solex naar Deventer gingen om daar naar het hoge water te kijken P8120047.thumb.JPG.bab3b5cf6afcce14b92cd2ff36adb330.JPG

en ook dat er in 2007 zoveel water in de Edersee stond dat het water met veel geweld over de stuwmuur liep.

Toen werd er niet gesproken over klimaat veranderingen oid. maar was er gewoon veel regen gevallen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In 1926 stond het water in Venlo hoger als dat nu voorspeld is.

 

Veel regen in korte tijd is van alle tijden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

In 1926 stond het water in Venlo hoger als dat nu voorspeld is.

 

Veel regen in korte tijd is van alle tijden.

 

 

De planeet geeft de mens de gelegenheid te denken dat ze de maat der dingen is, een groot misverstand! Ach ja, je wordt gemiddeld 82 jaar, de aarde bestaat zo´n 4,5 miljard jaar en dan wordt er gezegd, met verwijzing naar 1926: "Veel regen in korte tijd, is van alle tijden". Alle tijden is hier +\- 100 jaar, dan zou het eens in de 4,5 x (10)^9/100 = 45.000.000 jaar voorkomen, hoezo alle tijden?  De plee als leerstoel? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor dat komt allemaal door het opwarmen van de aarde.

 

Zag trouwens vandaag nog wel een leuke grafiek voorbij komen over de gemiddelde temperatuur en dan zag je dat tot 1941 de gemiddelde temperatuur aan het dalen was en dus ook van hoger kwam en vanaf 1941 weer aan het stijgen was.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, gerrit B zei:

Nee hoor dat komt allemaal door het opwarmen van de aarde.

Dat klopt als een zwerend konijnenpootje. Maar wat/wie/hoe is nu de precieze oorzaak?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-7-2021 om 08:18, Drs. IJzerbout zei:

We hadden afgelopen zondag 51,7°C hier in de Emiraten.

Holy ravioli , da's een beetje TE veel van't goede !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mojo zei:

Dat klopt als een zwerend konijnenpootje. Maar wat/wie/hoe is nu de precieze oorzaak?

Volgens sommige godsdienstige stromingen is het gewoon allemaal een straf van god.

Dus niets spannends aan, komende zondag maar flink bidden en dan zakt het water over een paar dagen wel weer. ;)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...