Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Misschien kunnen ze dat met de torenspits van de Elandkerk in Den Haag ook doen?

 

Was dat griezelig, dat te zien wiebelen op NOS nieuws https://nos.nl/artikel/2418022-storm-eunice-in-beeld-van-omgewaaide-bomen-tot-vliegende-dakpannen

Want er komen nog wat stormen de komende dagen.

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, Old Satterhand zei:

een windstoot van 12 Beaufort heeft mijn schoteltje zojuist uit het lood geslagen.

 

Ben net even op het dak geweest. De schotel was in de "Vaandelstand" 🤣😂 terecht gekomen, richting zuidoost.

De vleugelmoeren heb ik nu iets strakker aangedraaid. Nu draait ie pas bij windkracht 14.😉

Ik heb liever dat schotel en statief heel blijven dat dat ie echt verrot wordt geblazen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vrij veel bomen om. Zelf 1 dakpan eraf gewaaid. Nu iemand vinden die hem kan vervangen. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe ladder op geweest , en we hebben terug satplezier , windstootjes van 114 km/h doen wel iets

20220219_113832.jpg

  • Like 1

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier.Schotel was 2 cm naar voren gezakt door de wind.Bouten nou maar wat vaster gedraaid en maandag zwaardere muurbouten halen want de 8 mm komen los  (omdat ze blijkbaar tekort zijn)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

Hier vrij veel bomen om. Zelf 1 dakpan eraf gewaaid. Nu iemand vinden die hem kan vervangen. 

 

Daar hebben ze toch ladders voor uitgevonden,

Pan onder de ene arm en met de andere hand vast houden aan de ladder, pan er onder schuiven en met 10 min is de klus al weer geklaard.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Daar hebben ze toch ladders voor uitgevonden,

Pan onder de ene arm en met de andere hand vast houden aan de ladder, pan er onder schuiven en met 10 min is de klus al weer geklaard.

https://www.tubantia.nl/hengelo/persoon-gewond-na-val-van-ladder-in-hengelo-traumahelikopter-opgeroepen~a353948d/

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Daar hebben ze toch ladders voor uitgevonden,

Pan onder de ene arm en met de andere hand vast houden aan de ladder, pan er onder schuiven en met 10 min is de klus al weer geklaard.

 

In theorie heb je gelijk. Mijn 2-delige ladder haalt amper de dakgoot. Daarnaast heb ik een zadeldak dus je moet echt nog een stukkie het dak op klimmen.

Ik bedank voor de eer 😁

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een 3 delige ladder en dan afhankelijk van hoe schuin het dak is de ladder over pannen schuiven, scheelt een heel stuk pannen opschuiven.

Vroeger regelmatig antennes geplaatst op dit soort daken

1 dak was altijd heel bijzonder, dat was een huis op de Holterberg aan de Motieweg, daar zat de goot al op goed 1m75 en daar was geen ladder tegen de pannen te zetten.

Daar moest je dus het gehele stuk de pannen opschuiven en op je tenen via de panlatten naar boven en geloof me........ dat was een hoog huis. 😵

Als je dan boven was dan moest je eerst uitrusten op de nok omdat je benen dan gewoon trilden van de inspanning en als je dan weer naar benden ging dan schoven de pannen vanzelf dicht en moest je met de neus van je schoen eerst de pan weer omhoog trekken omdat je anders nergens steun had.

Dat was in ieder geval geen antenne waar je direct aan het begin van de dag mee moest beginnen want dan was je de gehele dag niets meer waard.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B zal wel in het zieken huis liggen met een bekkenbreuk.

 

zoals een van mijn familieleden der vader, die ook de dakgoot wilde reinigen terwijl de tuinman het eerder aangeboden had om te doen

knalboem daar lag hij

 

Ik deed dakdekkers werkzaamheden op mijn dooie gemak tot m'n 20ste verjaardag, maar je wordt toch slimmer mettertijd.

 

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...