Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, minplus zei:

Ook prima gezien. Het verschil is volkomen verwaarloosbaar. Al die arme chirurgen anders die soms 8 uur met een operatie bezig zijn.

Dan waren ze dood geweest.

 

Een goed maskertje sluit goed af, houdt aerosollen en druppeltjes tegen en ventileert zuurstof door de stof zelf heen of dmv een filtertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, kiekiek zei:

 

Een goed maskertje sluit goed af, houdt aerosollen en druppeltjes tegen en ventileert zuurstof door de stof zelf heen of dmv een filtertje.

Daar ben ik het mee eens, maar word een dergelijk maskertje ook vochtig en waar ligt dan het omslagpunt wanneer het maskertje ververst moet worden?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, drz zei:

Daar ben ik het mee eens, maar word een dergelijk maskertje ook vochtig en waar ligt dan het omslagpunt wanneer het maskertje ververst moet worden?

 

Vanuit mijn eigen ervaring met goede maskertjes (ffp2, n95): frisse lucht heb je genoeg, maar ik was het na een uurtje dragen toch wel zat, omdat ze vochtig  en warm werden. Maar dat kan ook komen door inspanning tijdens het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur met zo'n ding op de snoet :o

Toearegs lopen ook de hele dag in de woestijn met een dikke opgerolde doek voor hun mond. Voorlopig zie ik geen lapjesplicht in 't verschiet alleen het gedocumenteerde verkeerde gebruik ervan op straat.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

 

China gaat een mogelijk vaccin dat hopelijk snel gevonden wordt als recept gratis verstrekken aan de wereldbevolking.

Of het duur is het vaccin te produceren is absoluut onbekend.

Ik hoop op een vaccin zo spoedig mogelijk.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Toearegs lopen ook de hele dag in de woestijn met een dikke opgerolde doek voor hun mond.

Die sluier tegen opstuivend zand bedoel je?

Nooit geweten dat dat een dikke opgerolde doek was..

 

https://www.reisverslagen.net/images/stories/Afrika/Niger/MannenWoestijn.JPG

 

Bron foto:reisverslagen.net

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, kiekiek zei:

De douane wil je face zien slimmerik

 

Als je niet weet waar het over gaat kan je beter niet reageren 😈

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

China gaat een mogelijk vaccin dat hopelijk snel gevonden wordt als recept gratis verstrekken aan de wereldbevolking.

Of het duur is het vaccin te produceren is absoluut onbekend.

Ik hoop op een vaccin zo spoedig mogelijk.

 

Ik denk en (eigenlijk ook) hoop dat China als eerste met een vaccin gaat komen. Gekke tokkie Trump heeft al gezegd dat hij de Amerikanen eerst wil laten vaccineren als ze een vaccin hebben. Dat gaat nog een heel gedoe worden met 8 miljard vaccins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Ik denk en (eigenlijk ook) hoop dat China als eerste met een vaccin gaat komen. Gekke tokkie Trump heeft al gezegd dat hij de Amerikanen eerst wil laten vaccineren als ze een vaccin hebben. Dat gaat nog een heel gedoe worden met 8 miljard vaccins.

En de Chinezen zijn veel anders denk je?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

En de Chinezen zijn veel anders denk je?

 

Ik denk dat het er China alles aan gelegen is om als eerste met een vaccin te komen en het voor iedereen beschikbaar te maken:

 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/868506330/china-maakt-van-coronavaccin-wereldwijd-publiek-goed

 

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/18/xi-belooft-chinees-vaccin-wereldwijd-beschikbaar-a4000133

Link naar reactie
Delen op andere sites

En chinezen doen ook wat zij beloven? En wij naïeve westerlingen slikken dat soort berichten nooit voor zoete koek?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als men Trump-aanhanger is, wat overigens niet kan in Nederland, dan is hij bij voorbaat een slecht persoon omdat zijn of haar gedachtegoed niet strookt met diegene die met het vingertje wijst Trump-aanhanger?

Een persoon met een ander gedachtegoed dan die van jou moet een stempel krijgen, of het liefste een davidsster zodat hij als Trump-aanhanger herkenbaar is en vogelvrij is?

Over fascisme gesproken!

 

Als ik Trump nou een prima president vindt voor het Amerikaanse volk, ben ik dan slecht?

Ondanks dat ik mijn paasdagen heb opgeofferd om paashazen rond te brengen bij familie, vrienden en mensen die het wat minder hebben en bovendien voordien vrijwillig in quarantaine heb gezeten?

Maar omdat ik Trump geen slechte president vind voor het Amerikaanse volk ben ik slecht?

 

Waar zit in jezusnaam je verstand man?

 

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De feiten zullen het moeten aantonen, of jij dat nu geloofd als Trump aanhanger of niet.

Ik zal je quote in mijn posting neerzetten, anders zou je hem nog kunnen veranderen.

  • Bedankt 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, drz zei:

En chinezen doen ook wat zij beloven? En wij naïeve westerlingen slikken dat soort berichten nooit voor zoete koek?

 

 

Ik ben slechts de boodschapper drz ;)

 

Trump zegt eerst de eigen bevolking te gaan vaccineren. Xi geeft aan de samenstelling van een werkend vaccin te gaan delen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...