Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


7 uren geleden, kiekiek zei:

 

Normaal gemiddeld voor de griep jaarlijks 3000 doden, maar dat is jaarlijks met in 2018 een piek van 9500. Corona net iets meer dan 6000.

 

Dan ga jij nog veel meer schrikken van grafiekjes met doden ten gevolge van kanker: jaarlijks in Nederland 50.000.

Maffe reactie. Je snapt duidelijk nog niet wat er aan de hand is.

 

Op het 1e punt:  Het is nog niet vergelijkbaar want covid is nog in opmars en beperkt door de forse maatregelen maar gaat heel veel erger worden ondanks dat.

 

Op het 2e punt:  Iedere oudere en jongere krijgt kanker. Als je het als jongere overleeft ga je er als oudere vaak aan dood als je niet al eerder door iets anders geveld bent.

 

Jouw filosofie volgend betekent: er niets speciaals aan doen, het gaat net als een griepje en kanker (? want ook dat gaat met een goede afweer meestal) gewoon wel over en nou ja, er gaan er een paar aan dood en dat zijn vooral wat zwakkeren en ouwetjes, dus niets aan de hand.🤔

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, kiekiek zei:

 

Normaal gemiddeld voor de griep jaarlijks 3000 doden, maar dat is jaarlijks met in 2018 een piek van 9500. Corona net iets meer dan 6000.

 

Dan ga jij nog veel meer schrikken van grafiekjes met doden ten gevolge van kanker: jaarlijks in Nederland 50.000.

Kankerdoden zijn doden die jammer genoeg moeilijk te voorkomen zijn, op enkele uitzonderingen na indien men er vroeg bij is. Corona doden kunnen voorkomen worden, mits een goed vaccin, bij mijn weten bestaat geen vaccin tegen kanker. Of wat gezegd van al de verkeersdoden? of wat gezegd van malaria doden? Zo kan je bezig blijven hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft kanker nou in vredesnaam te maken met een virus wat rond gaat er komen door ongelukken nog altijd de meeste mensen om gaan we dit dan ook mee rekenen? Van Corona hebben we nog lang niet de juiste cijfers en men is ook erg laat beginnen te tellen pas dit jaar terwijl het vorig jaar al aktief was, wie weet hoeveel doden er toen al gevallen zijn waarbij men dacht een normale griep terwijl het al Corona was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het 1e heb je 100% gelijk.

Met het 2e denk ik dat het begin wel meevalt. Het virus was nieuw en het kan best zijn dat iemand het al vroeg had en dan kun je het in het afvalwater vinden als het al exact dat virus is.

Maar het is pas in febr/maart echt viraal gegaan en wereldwijd in april/mei. Dus er staat ons nog wat te wachten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, minplus said:

Met het 1e heb je 100% gelijk.

Met het 2e denk ik dat het begin wel meevalt. Het virus was nieuw en het kan best zijn dat iemand het al vroeg had en dan kun je het in het afvalwater vinden als het al exact dat virus is.

Maar het is pas in febr/maart echt viraal gegaan en wereldwijd in april/mei. Dus er staat ons nog wat te wachten.

Ik denk dat het virus er vorig jaar al was en door de tijd gemuteerd is waardoor er ineens veel meer mensen ziek zijn geworden je ziet ook in 2020 dat het dodental in China nog meevalt maar zodra het in Italie opduikt ineens een stuk dodelijker is. Weer een mutatie? Het blijft speculeren 

 

Verder ben ik het 100% met je eens dat ons nog wel wat te wachten staat met grote gevolgen van dien juist vooral als het muteert met steeds elke keer meer doden als gevolg.

 

Wel vind ik dat te veel mensen dit helemaal niet serieus nemen en dat is nog het gevaarlijkste hieraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Penthe zei:

Ik denk dat het virus er vorig jaar al was en door de tijd gemuteerd is waardoor er ineens veel meer mensen ziek zijn geworden je ziet ook in 2020 dat het dodental in China nog meevalt maar zodra het in Italie opduikt ineens een stuk dodelijker is. Weer een mutatie? Het blijft speculeren 

 

Verder ben ik het 100% met je eens dat ons nog wel wat te wachten staat met grote gevolgen van dien juist vooral als het muteert met steeds elke keer meer doden als gevolg.

 

Wel vind ik dat te veel mensen dit helemaal niet serieus nemen en dat is nog het gevaarlijkste hieraan.

 

Zo snel gaat het effect van de mutaties niet, het type uit China is nog hetzelfde type als dat in Europa.

Dat het verder gaat muteren is zeker en hopelijk hebben we dan enige resistentie tegen die nieuwe vorm.

Voor de rest met je eens.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik heb het over besmettingen gehad, maar dat lees jij natuurlijk weer anders

 

800.000 griep besmettingen 2018

50.000 corona besmettingen 2020

16 uren geleden, Penthe zei:

Ik denk dat het virus er vorig jaar al was en door de tijd gemuteerd is waardoor er ineens veel meer mensen ziek zijn geworden je ziet ook in 2020 dat het dodental in China nog meevalt maar zodra het in Italie opduikt ineens een stuk dodelijker is. Weer een mutatie? Het blijft speculeren 

 

 

 

In China wordt standaard gevaccineerd tegen TBC, bij ons niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Penthe zei:

Dat van de TBC heb jij erbij gehaald, en toch is daar geen hard bewijs van.

 

 

Nee hoor, in China is daarmee het aantal sterftes meegevallen en in Nederland (RadmoutUMC en UMC Utrecht) en Australie loopt daar nu een onderzoek naar. In Nederland alleen zijn 4000 zorgmedewerkers en 1600 vrijwilligers ouder dan 60 daarmee gevaccineerd. Uitslag komt, ik meen, in augustus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Meer mensen lijken bestand tegen coronavirus dan tot nu toe gedacht


Om een beeld te krijgen van welk deel van de Nederlandse bevolking besmet is geweest met het coronavirus, zijn alle ogen tot nu toe gericht op de antistoffentest. Maar volgens verschillende wetenschappers geven de resultaten van de testen, zoals die van bloedbank Sanquin, waarschijnlijk een onderschatting: meer mensen lijken bestand tegen het virus dan tot nu toe werd gedacht.

Hier meer van dit verhaal....

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...