Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat doekje voorkomt ook dat die druppeltjes, ook die wat kleinere, voorwerpen kunnen verontreinigen waardoor wanneer je die beetpakt besmet kunt raken.

Vandaar dat handen wassen en ontsmetten.

Het zijn allemaal maatregelen die afzonderlijk bijna geen effect hebben maar gezamenlijk ervoor zorgen dat de R waarde zakt en het virus terug gedrongen wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal niet ontkennen dat de monddoekjes niet werken, ik geef alleen aan dat sommige doekjes of kapjes problemen kunnen geven bij mensen die wat gevoelige longen hebben.

 

Maar nu je dit onderwerp over monddruppels aanhaalt, wist je dat elk mens ongemerkt wel eens vocht uit de speekselklieren laat "schieten"?

 

Quote

Gaapt men, dan is men moe of heeft men trek aan eten! Bij het gapen trekt men de mond ver open, waarbij de tong verheven staat. Door toedoen van spiertjes neemt de spanning om kliertjes in de mondbodem, kaak en nek toe, waardoor veel speeksel vrijkomt. Houdt men de mond onbedekt, dan kan het tot het sproeien van speeksel leiden.

Bron: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/140678-speeksel-sproeien-tijdens-het-gapen.html

 

Daar helpen de mondkapjes uitstekend tegen, alleen raakt de boel wel snel verzadigd.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kiekiek zei:

 

Mensen zijn DOM ;)

 

Mondkapjes die niet over de neus worden getrokken, sukkels die alleen in de auto zitten met een mondkapje op.

 

Kan nog leuk worden als we straks weer mogen vliegen. Overal je mondkapje verplicht op hebben, behalve bij de douane.


gelukkig mogen we weer met 400 man in een vliegtuig

dit is volgens de experts zonder risico 

 

man man man wat laten we ons graag voorliegen


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, erwinnaar zei:

Laat jij die steek onder water met je vwo 6 niveau maar fijn voor jezelf gelden wijsneus dat je bent. Afgestuurd deskundige die neerkijkt op anderen, daar ben jij vast goed in zoals nu.👋👋 succes ermee.

Laat jij die steek onder water met je vwo 6 niveau maar fijn voor jezelf gelden wijsneus dat je bent. Afgestuurd deskundige die neerkijkt op anderen, daar ben jij vast goed in zoals nu.👋👋 succes ermee.

Wat een onzin, neerkijken op anderen, hoe haal je het in je hoofd. Wat een manier van denken. Bah!!

Ik kijk op niemand neer. Het maakt voor mij totaal niet uit of je gestudeerd hebt of een beetje of helemaal niet. Ik neem elk mens serieus want iedereen heeft bijzondere dingen en voor mij is iedereen gelijkwaardig in dat opzicht. Ik heb alleen problemen met mensen die op een bepaald gebied niet thuis zijn en wat gaan schreeuwen. Ik zal geen voorbeelden noemen.

 

Jij vroeg me info te geven om dingen duidelijk te maken en daar heb ik op gereageerd. Ik heb aangegeven dat je bij die links de info kunt vinden mits je enige kennis van zaken hebt.

 

Heb je die kennis dan snap je het volkomen. Heb je die kennis niet dan kun je je erin gaan verdiepen of me vragen het in een aantal pagina's uit te leggen (wat ik niet ga doen want dat kost me een week) of gaan schreeuwen dat ik steken onder water geef en een wijsneus ben, afgestudeerd deskundige en neerkijk op anderen.

Wat een waanzin.🤐

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

Je zal nooit alle koolstof dioxide uitademen  omdat het volume in je luchtpijp, neus en of mond achter blijft.

 

Ook neem je niet alle zuurstof uit de lucht op.

 

Anders zou mond op mond beademing niet levensreddend maar dodelijk zijn.

 

Buitenlucht heeft ongeveer 21% zuurstof, uitgeademde lucht nog 17%.

 

Alleen wanneer je in en uit zou ademen in een ballon gaat het na verloop van tijd mis.

Je geeft het goed weer Ceesv,  je haalt maar een klein beetje zuurstof uit de lucht die je inademt en voegt maar een klein beetje koolstofdioxide toe.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Aangezien het monddoekje niet opbolt bij het uitademen of plat tegen het gezicht komt bij inademen, zal er net zoveel lucht afgevoerd worden als er verse lucht bij komt.

Daardoor is er hoegenaamd geen verschil in het gasmengsel wat je inademt met of zonder gelaatsmasker.

Anders zou door je mond ademen hetzelfde effect hebben.

Ook prima gezien. Het verschil is volkomen verwaarloosbaar. Al die arme chirurgen anders die soms 8 uur met een operatie bezig zijn.

Dan waren ze dood geweest.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Gerard 76 zei:


gelukkig mogen we weer met 400 man in een vliegtuig

dit is volgens de experts zonder risico 

 

man man man wat laten we ons graag voorliegen

 

Daar zijn wel wat voorwaarden aan: ze gaan temperatuur meten, ben je ziek dan kom je niet aan boord, afstand houden op de vliegvelden, extra ventileren, desinfecteren en mondkapjes verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Wat een onzin, neerkijken op anderen, hoe haal je het in je hoofd. Wat een manier van denken. Bah!!

Ik kijk op niemand neer. Het maakt voor mij totaal niet uit of je gestudeerd hebt of een beetje of helemaal niet. Ik neem elk mens serieus want iedereen heeft bijzondere dingen en voor mij is iedereen gelijkwaardig in dat opzicht. Ik heb alleen problemen met mensen die op een bepaald gebied niet thuis zijn en wat gaan schreeuwen. Ik zal geen voorbeelden noemen.

 

Jij vroeg me info te geven om dingen duidelijk te maken en daar heb ik op gereageerd. Ik heb aangegeven dat je bij die links de info kunt vinden mits je enige kennis van zaken hebt.

 

Heb je die kennis dan snap je het volkomen. Heb je die kennis niet dan kun je je erin gaan verdiepen of me vragen het in een aantal pagina's uit te leggen (wat ik niet ga doen want dat kost me een week) of gaan schreeuwen dat ik steken onder water geef en een wijsneus ben, afgestudeerd deskundige en neerkijk op anderen.

Wat een waanzin.🤐

 

Ik ga bij mijn bijdragen of wat dan ook geen Mavo, Havo, Vwo, Uni, enz. erbij zetten, dat steekte me nogal als maar mavo/mbo klantje. Inhoudelijk: die links sneden wel hout.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, erwinnaar zei:

Ik ga bij mijn bijdragen of wat dan ook geen Mavo, Havo, Vwo, Uni, enz. erbij zetten, dat steekte me nogal als maar mavo/mbo klantje. Inhoudelijk: die links sneden wel hout.

 

Ik zet het er alleen bij omdat het in dit geval uiterst ingewikkelde materie is die je in die richting alleen op dat niveau enigszins kunt begrijpen.

En niemand is maar een mavo/mbo klantje. Mensen met mavo of mbo zijn mensen met enorme kwaliteiten maar in een totaal andere richting waarin ze geniaal kunnen zijn en als ze niet geniaal zijn op dat gebied hebben ze iets anders wat ze uniek maakt en een fantastisch wezen. Zoals ook iemand die intellectueel weinig kan maar sociaal fantastisch en duizenden varianten daarop. Voor mij maakt het niet uit welke opleiding, maatschappelijke positie of huidskleur je hebt, ik kijk hoe je als mens bent.

 

Ik erger me alleen blauw aan mensen die zonder kennis van zaken aan het schreeuwen gaan.

Zo zal ik nooit gaan schreeuwen over elektronica, ook al weet ik er meer van dan de meesten, maar er zijn mbo-ers die er 1000 keer meer van weten.

Het is domweg niet mijn vakgebied.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2020 om 05:59, drz zei:

Wat is dit nou voor een non-discussie?

Iemand heeft bedacht dat een mondkapje een gebrek aan zuurstof veroorzaakt en leest niet goed wat ik schrijf.

 

Het gaat er om dat men de uitgeademde koolstofdioxide weer terug in ademt!

 

 

Als ik gerrit B volg dan geldt dus 2 liter in- en uitademen.

21% zuurstof is dan 0,42 liter is gelijk aan 4,2 dl.

Dit is grosso modo gelijk aan 2 bierglazen (oude fluut)

 

Wat zal de inhoud van een redelijk aansluitend mondkapje zijn?

Dus wat blijft er achter? Een bodempje van 1 bierglas?

En dat mengt zich weer met 0,42 liter.

 

De soep wordt daarom ook niet zo heet gegeten...

 

Daarnaast lekt een mondkapje ook, helemaal bij baarddragers

en bij "verkeerd-omdoen-mensen". 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, minplus zei:

 

Ik zet het er alleen bij omdat het in dit geval uiterst ingewikkelde materie is die je in die richting alleen op dat niveau enigszins kunt begrijpen.

En niemand is maar een mavo/mbo klantje. Mensen met mavo of mbo zijn mensen met enorme kwaliteiten maar in een totaal andere richting waarin ze geniaal kunnen zijn en als ze niet geniaal zijn op dat gebied hebben ze iets anders wat ze uniek maakt en een fantastisch wezen. Zoals ook iemand die intellectueel weinig kan maar sociaal fantastisch en duizenden varianten daarop. Voor mij maakt het niet uit welke opleiding, maatschappelijke positie of huidskleur je hebt, ik kijk hoe je als mens bent.

 

Ik erger me alleen blauw aan mensen die zonder kennis van zaken aan het schreeuwen gaan.

Zo zal ik nooit gaan schreeuwen over elektronica, ook al weet ik er meer van dan de meesten, maar er zijn mbo-ers die er 1000 keer meer van weten.

Het is domweg niet mijn vakgebied.

Helder.🤝.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...