Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Wat mij is opgevallen is dat het juist oorverdovend stil is gebleven vanuit Brussel.

Je zou juist verwachten dat Brussel op een gegeven moment de regie overgenomen zou hebben met de uitbraak in Italië en alles centraal zou zijn gaan regelen om een pandemie te voorkomen, maar niets van dit alles.

Nu er geld moet komen en verdeeld moet worden om de getroffen landen weer op de been te helpen lijkt het erop dat ze in Brussel plots weer wakker worden.

Verder lijkt het erop dat alles moet wijken voor de commercie en dat gezondheid daar ondergeschikt aan is.

Kijk in naar het aantal strepen in de lucht van overkomende vliegtuigen dan groeit dat bijna per dag en lijkt het erop dat een ieder weer in het oude ritme vervalt wat juist deze problemen heeft veroorzaakt.

Ik sta er dan altijd weer van te kijken hoe kortzichtig de mens dan eigenlijk is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brussel is gewoon bewust op de achtergrond gebleven achter de schermen hebben ze alle EU landen hun instrukties gegeven om gezichts verlies te voorkomen. Leer de politiek kennen en het schaakspel wat daar bij behoord.

 

Als je het nieuws gevolgd hebt is het Brussel die gezegd heeft dat vanaf 1 Juli 2020 alles weer open MOET zijn in Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

Quote

Honderd dagen voor het eerste miljoen, twaalf dagen alleen voor het tweede miljoen en uiteindelijk minder dan zes dagen voor het tiende miljoen. Hier zijn we dan: tien miljoen sars-CoV-2-infecties wereldwijd gemeld, bijna een half miljoen geregistreerde sterfgevallen - in zes maanden tijd.

bron Frankfurter Algemeine

 

En het zal nog even doorgaan...!

Alleen wij hebben een goede gezondheidszorg, maar ik denk dat ik liever niet op de Intensive Care wil komen na besmetting door het virus overgebracht door een ander mens of dier.

En er is nog geen vaccin.

 

Viruswaanzin is denk ik verkeerd bezig. Ga je dan net als de Lemmingen bij overbevolking zelfmoord plegen?

  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zou, met die cijfers in het achterhoofd, het weer vrij kunnen reizen dan wel zo'n goed idee zijn?

We hebben het gezien in Nieuw Zeeland, virus vrij verklaard maar dan toch plots weer besmettingen van 2 personen die onlangs in het buitenland waren geweest.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die werken zelfs in verzorgingshuizen en als poetsploeg medewerker in het stadhuis van Den Haag op de kamer van Remkes etc. :D (effe de actualiteit een schop geven)

 

Die werken overal waar het op het laagste prijskaartje en grootste winstoogmerk van de hOréKa aankomt. Met vaste woonplaats of tijdelijke woonplaats.

Dat is al jaren het thema van TV programma's over arbeidsmigranten en met vleesverwerker Tönnies onder een vergrootglas gelegd.

 

Mijn stelling inzake vakantie is dat de meesten ergens heengaan zonder ook maar iets te weten en wegens betaalde boekingen niet meer kunnen afzien van die reserveringen. 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2020 om 01:24, Penthe zei:

Als je het nieuws gevolgd hebt is het Brussel die gezegd heeft dat vanaf 1 Juli 2020 alles weer open MOET zijn in Europa.

 

dat klopt, alles moet weer draaien om de economie op te krikken....gezondheid gaat niet meer voor...

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitsers sluiten echter ook weer, op veel plaatsen. Zoals in Göppingen waar 5 lagere scholen met 250 scholieren en docenten dicht moeten daar per school 1 besmette scholier positief getest zijn. Bron Stuttgarter Zeitung

De Zwitsers hebben 350 feestvierende club bezoekers en al het personeel in Zürich verplichte quarantaine opgelegd. Bron swr2

en nog een

https://www.nu.nl/binnenland/6060991/verpleeghuis-maassluis-meldt-25-coronabesmettingen.html

 

aangepast door Tonskidutch
toegevoegd 13:18

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zitten al mooi over de 10.000.000 besmettinge wereldwijd, op een week tijd een 1.000.000 besmettinge erbij, dat wordt dat tegen 1/8 14.000.000 en tegen 1/9 18.000 en tegen half september zullen we wel aan 20.000.000 zitten, mooie vooruitzichte, voor niets geen goestinge meer met dit schone leven!

En mijn satellietontvanger ligt ook al mooi in de vuilbak sedert 2009, niks meer nodig van al die rotzooi, het is mooi geweest ja!

 

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Timm1983 zei:

En we zitten al mooi over de 10.000.000 besmettinge wereldwijd...

 

 

Hoeveel mensen krijgen wereldwijd per jaar "gewone" griep?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 miljoen mensen op een totaal van 7 miljard... Ik geloof niet dat ik daar warm van wordt..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...