Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Het probleem zit niet in de huiselijke sfeer!   Ze roepen dit alleen maar om hun eigen keuzes te rechtvaardigen en uitzonderingen te maken.  Het probleem zijn scholen en publieke omgevingen waar ze geen mondkapjesplicht willen invoeren of die ze niet willen sluiten omdat ze dan een hele sector op hun nek krijgen.

 

En uiteraard zullen er jongeren zijn die thuis in groepjes bij elkaar kruipen en ja die zijn een grotere besmettingsbron dan gemiddeld maar dat gebeurt het hele jaar al en is maar een fractie van onze samenleving. Bovendien die groepjes zijn nog steeds kleiner dan als ze op school zitten of in de horeca.  Jongeren hebben zich zelden aan de regels gehouden.  Maar ze doen nu net alsof iedereen per dag gemiddeld 50 man over de vloer krijgt thuis en we weten allemaal dat dit niet waar is. 

 

Juist in de horeca en op scholen of op een sportschool of in een kerk zit je met te veel bij elkaar. Dan kun je nog zoveel preventieve maatregelen treffen maar de kans blijft aanwezig dat een grote groep tegelijk besmet raakt.  Een paar maanden terug liepen ze nog te zeuren dat er teveel mensen in parken waren, in de buitenlucht met ruime afstand van elkaar en nu is het ineens geen probleem voor om grote groepen in een binnen ruimte te als je maar 1,5 mtr afstand houdt. Jah daaag!  Juist al die uitzonderingen maken ze zichzelf belachelijk mee.

 

Alle scholen, horeca, sportscholen, kerken, moskee's en bioscopen moeten dicht!!!  Reizen en vliegverkeer beperken en grens controles. Mondkapjes plicht voor de publieke locaties en nee dat helpt ook niet 100% maar wel voor een deel en het is beter dan niets.  Maar thuis beperkingen opleggen of een avondklok is onzin want daar zit het grote probleem niet.     

 

En die cijfers (oa van het RIVM)  zijn vanaf het begin af aan lachwekkend geweest. Zelfs het aantal sterfgevallen klopt nog aan geen kanten. Hoe kunnen ze nu weten of een besmetting in de huiselijke sfeer plaats vind als ze niet eens in staat zijn om bron en contact onderzoek te doen,  wedden dat ze het maar snel op een hoop gooien omdat ze niet weten,  dus die cijfers kun je met een korrel zout nemen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, Codx zei:

Het probleem zit niet in de huiselijke sfeer!   Ze roepen dit alleen maar om hun eigen keuzes te rechtvaardigen en uitzonderingen te maken.  Het probleem zijn scholen en publieke omgevingen waar ze geen mondkapjesplicht willen invoeren of die ze niet willen sluiten omdat ze dan een hele sector op hun nek krijgen.

 

En uiteraard zullen er jongeren zijn die thuis in groepjes bij elkaar kruipen en ja die zijn een grotere besmettingsbron dan gemiddeld maar dat gebeurt het hele jaar al en is maar een fractie van onze samenleving. Bovendien die groepjes zijn nog steeds kleiner dan als ze op school zitten of in de horeca.  Jongeren hebben zich zelden aan de regels gehouden.  Maar ze doen nu net alsof iedereen per dag gemiddeld 50 man over de vloer krijgt thuis en we weten allemaal dat dit niet waar is. 

 

Juist in de horeca en op scholen of op een sportschool of in een kerk zit je met te veel bij elkaar. Dan kun je nog zoveel preventieve maatregelen treffen maar de kans blijft aanwezig dat een grote groep tegelijk besmet raakt.  Een paar maanden terug liepen ze nog te zeuren dat er teveel mensen in parken waren, in de buitenlucht met ruime afstand van elkaar en nu is het ineens geen probleem voor om grote groepen in een binnen ruimte te als je maar 1,5 mtr afstand houdt. Jah daaag!  Juist al die uitzonderingen maken ze zichzelf belachelijk mee.

 

Alle scholen, horeca, sportscholen, kerken, moskee's en bioscopen moeten dicht!!!  Reizen en vliegverkeer beperken en grens controles. Mondkapjes plicht voor de publieke locaties en nee dat helpt ook niet 100% maar wel voor een deel en het is beter dan niets.  Maar thuis beperkingen opleggen of een avondklok is onzin want daar zit het grote probleem niet.     

 

En die cijfers (oa van het RIVM)  zijn vanaf het begin af aan lachwekkend geweest. Zelfs het aantal sterfgevallen klopt nog aan geen kanten. Hoe kunnen ze nu weten of een besmetting in de huiselijke sfeer plaats vind als ze niet eens in staat zijn om bron en contact onderzoek te doen,  wedden dat ze het maar snel op een hoop gooien omdat ze niet weten,  dus die cijfers kun je met een korrel zout nemen. 

 

Ik zou dan voor verplicht thuiswerken kiezen! Mondkapjes verplichten is in Nederland onmogelijk vanwege artikel 10 van de grondwet. Gezichtsbedekkende kleding mag niet, met dank aan de anti-boerka lobby. En eerlijk geloof ik van die hele cijfers van het RIVM ook geen barst van. Het geeft een trend aan, niets meer en niets minder. Horeca dicht gooien heeft als groot nadeel dat het totaal oncontroleerbaar wordt waar er dan gedronken en gefeest gaat worden. En ventileren en nog eens ventileren. In de zomer ging het goed, omdat we veel buiten waren. Nu gaan we meer naar binnen en vervolgens gaat het fout. Konden we op wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we in belgie de cijfers moeten geloven zijn we plotseling met 81 miljoen belgen.Zal de regering blij om zijn want dan hebben ze miljarden inkomsten meer.Dit is dan bepaald door zogenaamde experts (politieke speelventjes)  die alles in statistieken gooien.Duizenden testen worden gedaan en dan is het logisch dat je meer besmettingen constateert met echter geen aantoonbare verschijnselen.Stel dus de test in vraag zoals bij drugtesten die later gewoon slecht blijken te zijn.Enige oplossing is gezond verstand en eenzelfde stramien voor gans belgie zoals het in lux vanaf het begin is verkondigd.Die bubbels lossen geen bal op en brengen alleen maar schade toe vb als je met 3 woont mag je geen 7 mensen ontvangen maar omgekeerd wel.Politieke onkunde ten spreide met eigenlijk maar 1 doel hier: niet verkozenen die een regering vormen die vlaanderen verkoopt met winstbejag voor hun eigen en despotisch gedrag vertonen als een russisch en verguist duits staatsleider

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

Volgens het RIVM en de Koninklijke Horeca Nederland  is het anders:

 

Beljaarts snapt ook niet waarom de horeca met strengere maatregelen geconfronteerd wordt. Hij wijst op de cijfers van het RIVM. In de afgelopen week is bij 162 mensen vastgesteld dat ze hun besmettingen zeer waarschijnlijk in een horecagelegenheid hebben opgelopen. Dat is 2,9 procent van alle besmettingen waarvan een mogelijke bron is vastgesteld.

 

https://nos.nl/artikel/2352107-horeca-sluiting-kan-laatste-zetje-zijn-we-hebben-perspectief-nodig.html

 

Op pagina 24 van de wekelijkse RIVM rapportage in de bijlage staat het op 1.8 % voor de horeca van het totaal aantal besmettingen. De thuissituatie (59 %), overige familie (10,3 %), werksituatie (13 %) en verpleegtehuis (9,3 %) scoren aanzienlijk hoger.

 

 

COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20201013_1159_0-4.pdf 1.57 MB · 0 downloads

Die 162 mensen gaan naar huis en hun studentenflat of hun zuipkeet en besmetten daar direct of indirect 10 of meer mensen en de conclusie is dan dat je in de horeca nauwelijks besmet raakt.

Amehoela.

Probleem is dat de viruswaanzin-club (hun aangepaste naam slaat nergens op, het zijn waanzinnigen cq onbenullen) en een serie onverschillige idioten/egotrippers de maatregelen weigert te volgen, zowel in winkels als in de horeca. Veel horeca-ondernemers houden zich netjes aan de maatregelen maar ook bij hen heb je idioten net als in elk ander beroep.

En die verzieken de zaak volledig voor de anderen en de hele maatschappij waardoor de economische schade enorm wordt.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Ik zou dan voor verplicht thuiswerken kiezen! Mondkapjes verplichten is in Nederland onmogelijk vanwege artikel 10 van de grondwet. Gezichtsbedekkende kleding mag niet, met dank aan de anti-boerka lobby. En eerlijk geloof ik van die hele cijfers van het RIVM ook geen barst van. Het geeft een trend aan, niets meer en niets minder. Horeca dicht gooien heeft als groot nadeel dat het totaal oncontroleerbaar wordt waar er dan gedronken en gefeest gaat worden. En ventileren en nog eens ventileren. In de zomer ging het goed, omdat we veel buiten waren. Nu gaan we meer naar binnen en vervolgens gaat het fout. Konden we op wachten.

 

Wat een flauwekul die artikel 10 van de grondwet aanhalen, alsof er eerder wel wettelijke basis was voor alle maatregelen. Dat boeit niemand, ze gebruiken het alleen als een smoesje omdat ze niet willen toegeven dat het wel helpt want dan staat die van dissel in z'n hemd.  Echt die politici zijn hopeloos. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

 

Wat een flauwekul die artikel 10 van de grondwet aanhalen, alsof er eerder wel wettelijke basis was voor alle maatregelen. Dat boeit niemand, ze gebruiken het alleen als een smoesje omdat ze niet willen toegeven dat het wel helpt want dan staat die van dissel in z'n hemd.  Echt die politici zijn hopeloos. 

 

Wordt tijd voor een eigen partijtje dan Codx ;)

 

Maar dat hele mondkapjes gedoe is al lachwekkend. Ze houden bij hoog en bij laag een half jaar vol dat het niet helpt en opeens besluit de politiek dat het wel helpt, terwijl het OMT en het RIVM het nog steeds af raad. Het begint steeds meer op paniekvoetbal te lijken.

19 minuten geleden, minplus zei:

En die verzieken de zaak volledig voor de anderen en de hele maatschappij waardoor de economische schade enorm wordt.

 

Die schade was er al hoor! Sinds een half jaar hangen al meer dan 3 miljoen mensen plus tienduizenden bedrijven op wat voor manier dan ook aan het overheidsinfuus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met Van Dissel is dat hij een dogmaticus is. Hij neemt pas iets aan als het wetenschappelijk is aangetoond, oftewel dubbelblind getest. Iets wat in veel gevallen en helemaal bij zoiets als covid vaak onmogelijk is. Zoals de mondkapjes-geschiedenis.

Hij zal daardoor altijd achter de feiten aan blijven lopen en liever dood neervallen dan toegeven dat hij helemaal fout zat, vrees ik.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Wordt tijd voor een eigen partijtje dan Codx ;)

 

Maar dat hele mondkapjes gedoe is al lachwekkend. Ze houden bij hoog en bij laag een half jaar vol dat het niet helpt en opeens besluit de politiek dat het wel helpt, terwijl het OMT en het RIVM het nog steeds af raad. Het begint steeds meer op paniekvoetbal te lijken.

 

Die schade was er al hoor! Sinds een half jaar hangen al meer dan 3 miljoen mensen plus tienduizenden bedrijven op wat voor manier dan ook aan het overheidsinfuus.

Die schade had daarmee redelijk beperkt kunnen blijven, helemaal als snel alle zinnige maatregelen waren genomen.

Nu gaat die schade onnodig enorm veel groter worden door zich misdragende onverschillige en/of domme mensen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

Mondkapjes verplichten is in Nederland onmogelijk vanwege artikel 10 van de grondwet. 

Mondkapjes mag niet volgens  de Grondwet? Wat denk je van het grondwetsartikel over de gezondheid?

Ik heb toch recht op (grondwettelijke) bescherming tegen besmetting door anderen?. 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Eduard07 zei:

Mondkapjes mag niet volgens  de Grondwet? Wat denk je van het grondwetsartikel over de gezondheid?

Ik heb toch recht op (grondwettelijke) bescherming tegen besmetting door anderen?. 

 

 

 

De corona roadmap was vandaag uitgelekt via de Volkskrant of Trouw. Daar staat ook nergens iets over mondkapjesplicht. Vanmiddag is wel de spoedwet aangenomen, wie weet staat het daar wel in. Ze zullen echt wel weten wat wel en niet mag volgens hun eigen wetten, anders was het allang verplicht geweest. Gaat trouwens om dit regeltje:

  • het recht op eerbiediging van de lichamelijke integriteit
     
     

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, kiekiek zei:
  •  
    het recht op eerbiediging van de lichamelijke integriteit

Dat grondwetsartikel geldt niet alleen voor de overheid, maar ook voor de individu. 

Dus  als mijn gezondheid wordt beschermd doordat anderen even een mondkapje op doen, dien ik die lichamelijk bescherming ook te krijgen.

Of iemand mij nou met een mes bedreigt of met een besmetting van een ernstige ziekte, wat is het wezenlijke verschil?

 

Maar los daarvan:

Als mensen GEEN mondkapje willen dragen terwijl ze er mogelijk anderen in hun nabijheid een dienst mee bewijzen, wat is dan sowieso het probleem?

Wellicht extreme, doorgeslagen  zelfzuchtigheid en eigenbelang?  (" IK vind een mondkapje niet prettig.")

Nederland krijgt nu jarenlange, doorgeslagen individualisme en "meningsvrijheid"  als een boomerang retour.

"Handhaving" en "burgerlijke plichten" lijken voor velen vieze woorden geworden. 

Meteen worden zelfs door menigeen vergelijkingen met WO2 van stal gehaald! 

 

Als er in NL al dictatuur heerst, is het die van wetteloosheid.

Niet van een bijna tandeloze overheid.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat grondwetsartikel geldt niet alleen voor de overheid, maar ook voor de individu. 

Dus  als mijn gezondheid wordt beschermd doordat anderen even een mondkapje op doen, dien ik die lichamelijk bescherming ook te krijgen.

Of iemand mij nou met een mes bedreigt of met een besmetting van een ernstige ziekte, wat is het wezenlijke verschil?

 

Maar los daarvan:

Als mensen GEEN mondkapje willen dragen terwijl ze er mogelijk anderen in hun nabijheid een dienst mee bewijzen, wat is dan sowieso het probleem?

Wellicht extreme, doorgeslagen  zelfzuchtigheid en eigenbelang?  (" IK vind een mondkapje niet prettig.")

Nederland krijgt nu jarenlange, doorgeslagen individualisme en "meningsvrijheid"  als een boomerang retour.

"Handhaving" en "burgerlijke plichten" lijken voor velen vieze woorden geworden. 

Meteen worden zelfs door menigeen vergelijkingen met WO2 van stal gehaald! 

 

Als er in NL al dictatuur heerst, is het die van wetteloosheid.

Niet van een bijna tandeloze overheid.

 

 

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom wat er in de wet staat Eduard. Experimenteel mag dan weer wel of maak er voor ´educational use only´ van, bekende kreet in het sat wereldje van lang geleden ;) Maar dan mag het weer voor beperkte tijd. Maar we gaan straks maar eens afwachten, wie weet staat het wel in de spoedwet en dan mag jij morgen een mondkapje opzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

 

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom wat er in de wet staat Eduard. Experimenteel mag dan weer wel of maak er voor ´educational use only´ van, bekende kreet in het sat wereldje van lang geleden ;) Maar dan mag het weer voor beperkte tijd. Maar we gaan straks maar eens afwachten, wie weet staat het wel in de spoedwet en dan mag jij morgen een mondkapje opzetten.

De wet - ook de Grondwet - laat ruimte voor afwegingen in interpretatie.  Dat mondkapjes volgens de Grondwet niet mogen vanwege "integriteit van het lichaam" is onzin als er ook in diezelfde Grondwet staat dat de overheid onze gezondheid dient te beschermen.

 

Die uitzondering die is gemaakt voor kerkdiensten qua bezoekersaantal heeft ook totaal niets te maken met "godsdienstvrijheid". Die is totaal niet in het geding.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2020 om 14:15, AEO zei:

Ik merk dat we ons weer aardig bang aan het maken zijn.

Volgens de WHO is het sterftecijfer van Covid-19 niet meer 3,4%, zoals in het begin werd gezegd, maar slechts 0,13%!

Dat is vele malen minder en de idioot overdreven maatregelen die wereldwijd getroffen werden waren logisch met de kennis van toen. Maar er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht, en daar ontbreekt het geheel aan.

En nu kunnen we allemaal met mondkapjes gaan lopen, maar dat werkt niet, kijk maar naar b.v. Spanje waar veel meer besmettingen zijn, terwijl iedereen verplicht is met zo'n muilkorf te lopen, zelfs buiten op straat of in het bos!

Mondkapjes werken niet en ik zal er ook geen gebruik van maken.

Goede basishygiëne is wel belangrijk, verder voldoende ventilatie, en buiten in de open lucht word je niet besmet.

 

Ik zeg, baat het niet dan schaadt het niet.

Laten we met zijn allen nou voorzichtig zijn.

Straks zitten we weer met een lockdown en

daar zit niemand op te wachten.

 

Dus doe nou gewoon mee joh, wat let je.

het is toch geen straf? En meer kun je niet doen.

De nou niet zo flauw. Wees niet de wijsheid.

Ik zou bijna zeggen: alsjeblieft!

 

Edit

ik loop bij een fysiotherapeut en een voetreflexoloog

(als dat al een bestaand woord is). Ik moet er niet aan denken

dat ik niet meer welkom ben bij met name de fysio.

Omdat anderen het verzieken voor mij. Ik zou mij geen

raad weten.

 

Dus doe het niet voor jezelf maar denk ook aan anderen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat nu een stuk in de Gelderlander:    Infectiearts Voss: ‘Geen discussie over de maatregelen alsjeblieft, gewoon luisteren en doen’ 

En dan komt er een prut verhaal over dat mensen de instructies niet opvolgen en dat overal discussie ontstaat is en dit figuur zit dan in het OMT blijkbaar.

 

Het komt niet bij hun op dat het beleid met allerlei uitzonderingen juist de reden is waarom de discussies ontstaan en waarom veel mensen hun uitspraken niet serieus meer nemen.  FAIL FAIL FAIL.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...