Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Even ter vergelijk hoe het in maart/april op de piekdagen lag:

 

1335 besmettingen

rond de 4000 ziekenhuis opname´s

rond de 1600 IC opname´s

234 sterftes

 

 

We zijn nog steeds in een fel stijgende curve en de besmettingen komen nu stilaan de WZC binnen. Hou mijn hart vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dankzij de medicijnen die we nu kennen ivm dit virus zijn er nu nog minder sterfgevallen dan tijdens de 1e golf toen men nog geen flauw benul had. Maar het gaat als het zo doorgaat meer fout dan toen. Voor m'n dochter die het op school opgelopen heeft voelt het of er een vrachtwagen over haar heen is gegaan en ze is nog jong. Dus maak je geen illusies.

Met de Nederlandse aanpak gaat het erg lang duren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, minplus zei:

Dankzij de medicijnen die we nu kennen ivm dit virus zijn er nu nog minder sterfgevallen dan tijdens de 1e golf toen men nog geen flauw benul had. Maar het gaat als het zo doorgaat meer fout dan toen. Voor m'n dochter die het op school opgelopen heeft voelt het of er een vrachtwagen over haar heen is gegaan en ze is nog jong. Dus maak je geen illusies.

Met de Nederlandse aanpak gaat het erg lang duren.

Ik heb ook een tiener die schoolgaande is en anderzijds hoogbejaarde ouders en ook ik zit stilaan in de risico groep. Het is schipperen en vooral hopen dat het goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kiekiek zei:

 

In Nederland begint het wat af te vlakken sinds een paar dagen.

Dat zegt helemaal niets over 3 dagen kun je makkelijk weer een explosie hebben, elke keer als het ergens bijna weg is duikt het ineens weer op. Dat komt vooral door alle dingen die verteld worden over mondkapjes die niet werken dan weer wel helpen enz.. Zolang er geen vast verhaal is en vaste aanpak kan het alleen maar uit de hand lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Penthe zei:

Dat zegt helemaal niets over 3 dagen kun je makkelijk weer een explosie hebben, elke keer als het ergens bijna weg is duikt het ineens weer op. Dat komt vooral door alle dingen die verteld worden over mondkapjes die niet werken dan weer wel helpen enz.. Zolang er geen vast verhaal is en vaste aanpak kan het alleen maar uit de hand lopen.

 

 

Wordt gewoon eens tijd dat er een keuring op mondkapjes gaat komen, welke zijn goed en welke niet? De TU Delft heeft dat dan gegaan, maar wie gelooft nou een TU?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

 

Wordt gewoon eens tijd dat er een keuring op mondkapjes gaat komen, welke zijn goed en welke niet? De TU Delft heeft dat dan gegaan, maar wie gelooft nou een TU?

Ik niet want als je allemaal vage mondkapjes gaat testen ben je in mijn ogen niet serieus bezig, maarja zo ziet ik het want wil goed kapje dragen en geen troep dus test de echte kapjes dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dutchandrew zei:

Wat ik niet begrijp is dat het OMT/ RIVM en Rutte en co  het nooit over besmettingen via aerosols hebben.

 

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/123241/Alle-wethouders-en-negen-ambtenaren-gemeente-Hulst-besmet-met-corona

KIjk daar ligt het verschil met Spanje mondkapjes en testen, hier wordt daar wel over gesproken. En ook vooral over het ventileren in gesloten ruimtes om de aerosols niet te laten rondhangen. De jeugd luisterd daar niet naar een blijft door feesten(zonder kapje) maar de ouderen zijn nu wel goed op de hoogte dat mondkapjes helpen en ventileren een noodzaak is. Enkel gaat dat wel een probleem worden met slechte verwarmingen en steen koude winters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steenkoud in Spanje?

Al die pensionado gaan toch juist naar Spanje vanwege het milde klimaat?

Weet nog dat mijn tantes vorig jaar foto's stuurden met dat ze voor het eerst in 20  of 25 jaar sneeuw hadden in het gebied waar ze altijd overwinteren.

Verder verwacht ik het niet zo'n probleem zal zijn in de hoger gelegen gebieden waar het wel echt koud wordt omdat daar al veel minder mensen wonen en mits daar maar geen hordes toeristen naar toe gaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, gerrit B zei:

Steenkoud in Spanje?

ja waarom dacht je komt Sinterklaas in een stoomboot naar Nederland? 🌡️ 110 graden

 

:wink:

Aerosolen dwarrelen lekker rondt zoals de lucht hun meeneemt, natuurlijk ventileren is heel slecht onderzocht (sinds jaren) en ventilatie systemen al helemaal. Een witte vlek op de kaart.

Geen enkele hvac engineer deed meer dan zijn schuifmaat gebruiken om de hoeveelheid verplaatste lucht te berekenen en misschien ook nog "de worp" van het uitblaasrooster. Gezondheidstechnisch m.b.t. allergenen en virussen is er nagenoeg niets gedaan behalve een paar ondeugdelijke stoffilters. Zelfs in klinieken en ziekenhuizen is het allemaal droevenis alom. Kijk eens naar de luchtverversing en afzuiging van laboratoria die zich met virussen bacteriën en andere biochemische processen bezighouden, daar gaat het echt niet om de hoogte van gasmeter stand.

 

 

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Penthe zei:

Ik niet want als je allemaal vage mondkapjes gaat testen ben je in mijn ogen niet serieus bezig, maarja zo ziet ik het want wil goed kapje dragen en geen troep dus test de echte kapjes dan.

 

Ja OK maar dit zijn wel de mondkapjes die de mensen nu dragen Penthe. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Na die test weet ik dat ik met een van de slechtste mondkapjes twee keer heb gevlogen. Gelukkig niets aan overgehouden.

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ja waarom dacht je komt Sinterklaas in een stoomboot naar Nederland? 🌡️ 110 graden

 

:wink:

Aerosolen dwarrelen lekker rondt zoals de lucht hun meeneemt, natuurlijk ventileren is heel slecht onderzocht (sinds jaren) en ventilatie systemen al helemaal. Een witte vlek op de kaart.

Geen enkele hvac engineer deed meer dan zijn schuifmaat gebruiken om de hoeveelheid verplaatste lucht te berekenen en misschien ook nog "de worp" van het uitblaasrooster. Gezondheidstechnisch m.b.t. allergenen en virussen is er nagenoeg niets gedaan behalve een paar ondeugdelijke stoffilters. Zelfs in klinieken en ziekenhuizen is het allemaal droevenis alom. Kijk eens naar de luchtverversing en afzuiging van laboratoria die zich met virussen bacteriën en andere biochemische processen bezighouden, daar gaat het echt niet om de hoogte van gasmeter stand.

 

 

 

In een vliegtuig wordt iedere 3 minuten alle lucht in de cabine ververst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ja waarom dacht je komt Sinterklaas in een stoomboot naar Nederland? 🌡️ 110 graden

 

Sinterklaas behoort tot de risico groep.  Hij komt niet.

Zwarte Piet moet het alleen doen. 

Oh ja Zwarte Piet is niet meer welkom in Nederland.  Dus geen Sinterklaas dit jaar.

  • Haha 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...