Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


41 minuten geleden, Eduard07 zei:

Eh, dat langs democratische weg - na lang wikken en wegen - tot bepaalde maatregelen wordt besloten, toch?  In maart 2021 mag jij weer je mening geven. Maar het woord "dictatoriaal" is totaal misplaatst!!

 

Eens maar het is alles bij elkaar wel flink buitenproportioneel. Ik las vandaag dat de gemeente Haarlemmermeer een economische krimp heeft van bijna 50 %!! Dat is wel de zwarte keerzijde die ook wel eens benoemd mag worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dutchandrew zei:

Quarantaine in Portugal door rechter opgeheven, nadat de PCR testen als onbetrouwbaar zijn geclassificeerd.:

https://tkp.at/2020/11/17/portugiesisches-berufungsgericht-haelt-pcr-tests-fuer-unzuverlaessig-und-hebt-quarantaene-auf/

 

en de advocaten roeren zich:

https://www.stichting-jas.nl/2020/11/orde-van-advocaten-kraakt-corona.html

 

Dit lees je niet op de MSM want die hebben de overheid alleen nog als klant.

Berichten van Café Weltschmerz, zie ik...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, kiekiek zei:

 

een economische krimp heeft van bijna 50 %!! Dat is wel de zwarte keerzijde die ook wel eens benoemd mag worden.

Volgens mij gaat er geen dag voorbij in de media dat het niet over jouw "zwarte keerzijde" gaat. Menige Nederlander - mogelijk een ruime meerderheid-vindt de maatregelen nog steeds halfzacht. De oorzaak daarvan ligt in jouw economische keerzijde die nou juist zwaar meetelt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Eduard07 zei:

Volgens mij gaat er geen dag voorbij in de media dat het niet over jouw "zwarte keerzijde" gaat. Menige Nederlander - mogelijk een ruime meerderheid-vindt de maatregelen nog steeds halfzacht. De oorzaak daarvan ligt in jouw economische keerzijde die nou juist zwaar meetelt.

 

Mijn economische keerzijde is gelukkig positief, maar je zal daar maar wonen en op Schiphol werken en je job kwijtraken net als duizenden collega´s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kiekiek zei:

 

Mijn economische keerzijde is gelukkig positief, maar je zal daar maar wonen en op Schiphol werken en je job kwijtraken net als duizenden collega´s.

Ik citeer jouw bewoordingen  met "zwarte keerzijde". Lees nog maar even terug in je voorgaande post.

En wat Schiphol betreft:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5197861/lijst-grootverbruikers-loonsubsidie-now-2-klm-325-miljoen

 

Hoe ver wou je de regering laten gaan aangaande de zorgen over de economie?

(Waarmee ik niets wil bagatelliseren! Maar kritiek is zo gemakkelijk als je de verantwoordelijkheid niet hebt.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eduard07 zei:

 

(Waarmee ik niets wil bagatelliseren! Maar kritiek is zo gemakkelijk als je de verantwoordelijkheid niet hebt.)

 

Economische krimp in Haarlemmermeer van 20 procent

 

Het afgelopen kwartaal is de economie van de gemeente Haarlemmermeer opnieuw het hardst getroffen door de coronacrisis in Nederland. Het Centraal Bureau voor de Statistiek meldt daar een krimp van tussen de 19 en 20 procent ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar.

 

Vanwege Schiphol is Haarlemmermeer sterk afhankelijk van de luchtvaart. De impact van de pandemie was het afgelopen kwartaal overigens iets minder dan in het tweede kwartaal. Toen was de krimp in deze gemeente zo'n 27 tot 29 procent volgens het CBS.

 

In Amsterdam kromp de economie tussen de 6 en 7 procent, een kleinere teruggang dan de 12 tot 14 procent in het tweede kwartaal.

 

https://nos.nl/liveblog/2357010-kuipers-lagere-piek-in-ziekenhuizen-maximaal-6-gasten-bij-kerst-adviseert-omt.html

 

De percentages moeten dus nog even bij elkaar worden opgeteld voor Q2 en Q3. In de Haarlemmermeer gaan ze dus richting een economische krimp van 50% and still counting.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

een krimp van tussen de 19 en 20 procent ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar.

 

1 uur terug, kiekiek zei:

in het tweede kwartaal. Toen was de krimp in deze gemeente zo'n 27 tot 29 procent

Dat zijn dus cijfers over het kwartaal vergeleken met de cijfers van vorig jaar .

1 uur terug, kiekiek zei:

De percentages moeten dus nog even bij elkaar worden opgeteld voor Q2 en Q3

Dus dit klopt niet.... In vergelijking met vorig jaar, zelfde kwartaal, zijn er dus 19 - 20% van de banen verdwenen. Begrijp mij niet verkeerd, dit is een grote hap, maar het is zeker niet zo dat je deze getallen bij elkaar kan optellen..!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, wat triest is, is dat na de eerste golf en de lockdown het aantal ziekte en sterfgevallen terug liep naar een laag niveau, maar dat toen de remmen eraf gehaald werden, het weer op te lopen, en we weer opnieuw op slot moesten omdat de ziekenhuizen vol liepen.

 

Had men inderdaad niets gedaan, was het gierend uit de hand gelopen, omdat er voor veel zieken geen zorg meer beschikbaar zou zijn geweest.

 

 

Met iets meer verantwoordelijkheid bij groepen in de maatschappij, had men wat weer afstand kunnen houden, en de infecties kunnen beperken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Big fellow zei:

 

Dat zijn dus cijfers over het kwartaal vergeleken met de cijfers van vorig jaar .

Dus dit klopt niet.... In vergelijking met vorig jaar, zelfde kwartaal, zijn er dus 19 - 20% van de banen verdwenen. Begrijp mij niet verkeerd, dit is een grote hap, maar het is zeker niet zo dat je deze getallen bij elkaar kan optellen..!

 

Klopt, percentage op percentage. Geen zin om het verder uit te rekenen, maar zo even globaal 40% krimp in een half jaar en ... counting. Tis geen kattepis ;)

7 minuten geleden, ceesv zei:

Tja, wat triest is, is dat na de eerste golf en de lockdown het aantal ziekte en sterfgevallen terug liep naar een laag niveau, maar dat tToen de remmen eraf gehaald werden, het weer op te lopen, en we weer opnieuw op slot moesten omdat de ziekenhuizen vol liepen.

 

Had men inderdaad niets gedaan, was het gierend uit de hand gelopen, omdat er voor veel zieken geen zorg meer beschikbaar zou zijn geweest.

 

Waren we het toch allang over eens ceesv? Door enorme personeelstekorten in de zorg kunnen ze het niet aan en zitten we met (extra) maatregelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, kiekiek zei:

Klopt, percentage op percentage. Geen zin om het verder uit te rekenen, maar zo even globaal 40% krimp in een half jaar

Nee, dat klopt niet. Want ze kijken niet naar een kwartaal geleden, maar naar een jaar geleden! Dus gewoon 19-20% krimp!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Big fellow zei:

 

Dat zijn dus cijfers over het kwartaal vergeleken met de cijfers van vorig jaar .

Dus dit klopt niet.... In vergelijking met vorig jaar, zelfde kwartaal, zijn er dus 19 - 20% van de banen verdwenen. Begrijp mij niet verkeerd, dit is een grote hap, maar het is zeker niet zo dat je deze getallen bij elkaar kan optellen..!

 

Je hebt inderdaad helemaal gelijk ;) Gaat trouwens in deze cijfers niet om banen, maar om economische krimp. De grote ontslaggolf zit er aan te komen. Ik hoop echt van niet, want dat is echt een dreun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...