Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Penthe zei:

 

 

En het Corona vaccin is niet uitvoerig getest waar haal je die wijsheid vandaan, het kan nooit langer getest zijn dan een paar maanden en in die paar maanden kun je nooit een totaal plaatje krijgen.

 

En welke wetenschappelijke info zou ik volgens jou moeten lezen als alles en iedereen tegen elkaar ingaat met de informatie? Dus volgens jou moet ik dan wij van WC-Eend geloven want die weten het op gebied van wetenschap beter dan andere experts op gebied van wetenschap. Ehh ja ik lees veel misschien wel te veel maar wat ik hier op het forum lees daar zal ik mijn eigen gedachten maar niet geheel over uitlaten.

 

Je kunt ook een geld munt verhitten tot 100 graden en dan op de grond gooien en zeggen tegen de mensen dat het ok is om op te pakken, dat ze hun vingers verbranden laat je dan net even weg.

 

Wat het 1e betreft, ik zie dat je nog niets serieus gelezen hebt over vaccins en testprogramma's

 

Wat het 2e betreft, als je serieuze wetenschappelijke info leest zie je dat ze niet tegen elkaar ingaan en dat heeft niets met reclame te maken.

 

Wat het 3e betreft, je toont hier aan dat je geen idee hebt waar het met vaccins om gaat.

1 minuut geleden, Penthe zei:

Ja bij vaccins die bewezen werken, maar dat is het Corona vaccin niet. Bij dit vaccin worden er dingen veranderd in het menselijk lichaam die nog nooit eerder zijn toegepast. En daar ga je dan 100% op vertrouwen dat dit zonder een lange test een goede afloop heeft?

 

Vergeet ook niet dat in de wetenschap wereld een enorme oorlog gaande is van betweters de ene nog beter dan de ander en daar vertrouw jij je leven aan, het zijn en blijven mensen en deze zijn niet perfect. Als je eeuwen terug kijkt maakt de mens keer op keer de zelfde fout met de zelfde uitkomst en die fout is hebzucht wat er waarschijnlijk nooit uit zal gaan met velen doden tot gevolg.. Voorde rest hoef ik het verhaal dan niet verder in te vullen want die is al eeuwen oud.

 

Geschiedenis is net even een stuk belangrijker dan de huidige wetenschap om een persoonlijke beslissing te maken.

 

Heb je dit van poepboek of van zwetser?😮

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist, minplus zei:

Wat het 1e betreft, ik zie dat je nog niets serieus gelezen hebt over vaccins en testprogramma's

 

Wat het 2e betreft, als je serieuze wetenschappelijke info leest zie je dat ze niet tegen elkaar ingaan en dat heeft niets met reclame te maken.

 

Wat het 3e betreft, je toont hier aan dat je geen idee hebt waar het met vaccins om gaat.

Tja als je niet leest, je weet dus aan je antwoorden te zien totaal niet wat ik lees, je schiet losse flodders af tegen iedereen die maar met een goed argument komt. Kortom in jou ogen zijn de mensen op het forum dom en sta jij als een god boven iedereen en allemaal.

 

En mensen gaan altijd tegen elkaar in ook in de wetenschap het draait om de roem de pingels dat is hoe de mens inelkaar steekt, het lijkt erop dat jij juist een belangrijke levens les totaal niet begrijpt. De mens is de meest negatieve levensvorm op aarde en zal alles in zijn eigen gewin doen, mensen die dit niet doen zijn zeldzaam en ook vrij snel van hun lieve leven berooft.

 

Voor je over wetenschap begint leer dan ook iets over de mensheid zelf.

 

Roem, macht en pingels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Penthe, het zou best wel een verschil voor je maken, om je eens in te lezen on de 5 verschillende vormen van vaccins.

 

Je uitlatingen zijn niet gebaseerd op feiten, maar om aannames en emotie.

 

Jammer, vooral omdat je daardoor anderen een totaal verkeerde voorstelling van zaken geeft.

 

Iedereen mag op dit moment zelf beslissen of hij of zij zich laat vaccineren, maar maak die beslissing dan wel op basis van feiten.

 

Jouw punt is duidelijk, jij vertrouwt het niet, maar dat doe je op basis van veronderstellingen.

 

Jammer, omdat daardoor het Covid 19 virus een extra overlevings kans krijgt.

 

En dat raakt ons allemaal.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, minplus zei:

En nogmaals, ook al is m'n taalgebruik blijkbaar voor jou een probleem, kiekeik, alsjeblieft artikelen in de wetenschappelijke hoek en niet op facebook (poepboek) of twitter (zwetser) want daar staat gigantische waanzin. Want als je in dergelijke sites je verdiept in de materie en je info haalt wordt je alleen maar waanzinnig waar het deze materie betreft.

 

Brrr nee joh ik blijf ver weg van fopboek en dat soort meuk. De een laat een scheet en de meute hobbelt erachter aan.

 

Maar kom nou eens met een goed artikel dat het corona vaccin op de lange termijn veilig is. Juist dit punt is wat heel veel twijfelaars bezig houdt. Iedereen staat voor een best belangrijke keuze en dan wil je gewoon gedegen onderzoek. Het gaat om je eigen lichaam.

 

En met je taalgebruik bereik je het exakt het tegenovergestelde, wil je ook niet neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

@Penthe, het zou best wel een verschil voor je maken, om je eens in te lezen on de 5 verschillende vormen van vaccins.

 

Je uitlatingen zijn niet gebaseerd op feiten, maar om aannames en emotie.

 

Jammer, vooral omdat je daardoor anderen een totaal verkeerde voorstelling van zaken geeft.

 

Iedereen mag op dit moment zelf beslissen of hij of zij zich laat vaccineren, maar maak die beslissing dan wel op basis van feiten.

 

Jouw punt is duidelijk, jij vertrouwt het niet, maar dat doe je op basis van veronderstellingen.

 

Jammer, omdat daardoor het Covid 19 virus een extra overlevings kans krijgt.

 

En dat raakt ons allemaal.

 

 

Klopt ceesv. Maar met 60 - 70 % zijn we er toch en in die marge zitten alle enquete´s ook mbt de vaccinatiebereidheid. Ik zou het zo laten voor we hier inderdaad een verhitte discussie gaan krijgen net als over het klimaat en kernenergie. Wie wel wil, gaat die vaccins nemen en wie niet wil ook best. Ieder zijn keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik voorzie alleen, dat bij een lage vaccinatie graad corona nog een bepalende factor in ons dagelijks leven blijft spelen.

 

Zobder vaccinatie zal die groep met beperkingen zich in de openbare ruimte kunnen bewegen.

 

Degenen met vaccinatie zullen meer bewegingsruimte krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Ik voorzie alleen, dat bij een lage vaccinatie graad corona nog een bepalende factor in ons dagelijks leven blijft spelen.

 

Zobder vaccinatie zal die groep met beperkingen zich in de openbare ruimte kunnen bewegen.

 

Degenen met vaccinatie zullen meer bewegingsruimte krijgen.

 

Zou kunnen, maar vooralsnog gaan de wetenschappers/virologen uit van 60% dat het voldoende is om het virus te laten uitdoven. Alles draait om die R-waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of we er iets aan hebben om het technisch wetenschappelijke van de vaccins hier allemaal te gaan plakken uit het internet geknipt, is maar de vraag, die een ieder voor zich moet uitmaken.

Het boeit me ook bitter weinig hoe mijn bloedverdunnende medicatie tot stand komt en hoe die werkt. Maar als ik het voorgeschreven krijg door de doctor dan neem ik die medicatie.

Als je echter alle informatie van de bijsluiters leest en er een inschatting van moet maken "als leek" dan neem je geen enkel medicijn meer. :blink:

 

Het gaat over vertrouwen.

I am still president

levert geen bijdrage aan die negeerpieten

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad voor iedereen een persoonlijke keuze om een vaccin te nemen of niet, maar als er te veel mensen het vaccin niet willen dan zitten we volgende zomer nog altijd te jammeren en te klagen dat we niet meer op café kunnen of reizen ook niet zal lukken en zitten we in lockdown nummer vijf of zoiets.

 

Zullen er mensen zijn die er verkeerd op reageren? Zeker weten.

Is het gezond het vaccin? Kan ik als niet wetenschapper niet beoordelen wat ik wel weet is dat er heel veel mensen sterven en ernstig ziek worden van dit virus en laten we dan de psychologische effecten van dit virus ook niet vergeten, en eenzaamheid en dergelijke effecten.

 

Ik laat me vaccineren vanaf het kan maar dat is een persoonlijke keuze. 

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

maar vooralsnog gaan de wetenschappers/virologen uit van 60% dat het voldoende is om het virus te laten uitdoven

Het lokt een beetje weerstand uit en ben ik met je eens dat er veel nog onbekend is over dit type virus.

Maar er zijn heel weinig gevallen bekend dat een complex virus uitsterft hetgeen ik al een tijdje terug eens heb gelezen in een Volkskrant artikel dat ik ook gelinkt had hier ter leering ende vermaeck.

 

Ik zou die jas met een tweedehands dooie nerts aan de capuchon deze winter maar niet dragen... happy_001.gif.e2f96f4adec167cfb11b433e811806e8.gif

 

Oké je moet onderkennen dat het oprekken van de maatregels over het nieuw jaar alweer een intelligente vorm van informatie verstrekken is die de wetenschappers aanbevelen aan onze en andere regeringen.

En dat is met een bepaald aandeel paniek management en economische doelstellingen niet meer dan normaal.

 

De soep wordt altijd heter opgediend dan gegeten zegt men, eigenlijk is dat in dit soort situaties net andersom. Het zal lastig worden jonge.

 

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kiekiek zei:

 

Brrr nee joh ik blijf ver weg van fopboek en dat soort meuk. De een laat een scheet en de meute hobbelt erachter aan.

 

Maar kom nou eens met een goed artikel dat het corona vaccin op de lange termijn veilig is. Juist dit punt is wat heel veel twijfelaars bezig houdt. Iedereen staat voor een best belangrijke keuze en dan wil je gewoon gedegen onderzoek. Het gaat om je eigen lichaam.

 

En met je taalgebruik bereik je het exakt het tegenovergestelde, wil je ook niet neem ik aan.

Ik kan hiervoor verwijzen naar wat ceesv aangaf. Lees je in over de vaccins en over hoe een vaccin werkt. Dan zie je dat het zeer kort in je bloed zit, daar geen schade kan aanrichten, en vervolgens afgebroken wordt. Intussen heeft je afweer geleerd het virus te herkennen en snel antistoffen te maken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week stond er in de krant dat ze in Brazilië gestopt waren met het het testen van een Chinees vaccin, omdat er ernstige incidenten waren.

 

Niet iedereen reageert even goed op vaccins blijkbaar. En dat is dan nog op korte termijn.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...