Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, ceesv zei:

 

Bij 68% zou ik spreken van een meerderheid en niet van "slechts".

 

Ik kan de rest van het artikel niet lezen, maar veronderstel dat de resterende 17 % twijfelt of het nog niet weet.

 

 

 

Het gaat erom dat bijna 40 procent van de huisartsen zichzelf op dit moment niet zou laten vaccineren, als het vaccin er vandaag zou zijn. Eén op de 3 (dus 32 procent) zou het ook niet aanraden aan zijn patiënten. En dat alles omdat er momenteel nog te weinig informatie is over de veiligheid van de desbetreffende vaccins.

 

 

 

Volgens professor huisartsgeneeskunde Dirk Devroey (VUB) is het begrijpelijk dat artsen in een vroeg stadium nog twijfelen aan een nieuw vaccin. Dat zei hij in "De ochtend" op Radio 1. "Huisartsen zijn, net als alle andere artsen, kritische mensen en zij zullen dit vaccin alleen aanbevelen als het ook voordelen heeft voor de patiënt en als het veilig is. En op dit moment hebben we nog een beetje meer informatie nodig om dit te kunnen stellen. Wij hebben natuurlijk een vertrouwenspositie bij de patiënt en wij willen die niet beschadigen. Wij willen echt wel op basis van voldoende wetenschappelijk bewijs onze patiënten kunnen adviseren." 

 

Devroey is er wel van overtuigd dat de Belgische, Europese en Amerikaanse overheden er zullen over waken om vaccins alleen toe te laten wanneer er voldoende studies zijn die aantonen dat de vaccins ook echt veilig zijn.  "Wat China en Rusland betreft kunnen we dat in twijfel trekken omdat zij het vaccin heel snel toegediend hebben."

 

"De vaccins zullen alle procedures in een versneld tempo doorlopen omdat er natuurlijk een noodzaak is om zo snel mogelijk het vaccin te kunnen toedienen", gaat Devroey verder.  "Dat wil zeggen dat het misschien naar werking bij bepaalde doelgroepen, bv. oudere mensen of mensen met bepaalde aandoeningen, nog niet allemaal zal uitgetest zijn. Maar we merken ook dat bepaalde vaccins zich net al op die oudere doelgroepen hebben toegelegd." 

 

Volgens de bevraging zou 37% van de huisartsen zich op dit moment zelf ook nog niet laten vaccineren. "De huisarts is een belangrijke schakel tussen overheid en patiënt", zegt Devroey. "Daar ligt dus nog een belangrijke taak, zowel van de overheid als van de artsenorganisaties, om de twijfelende huisartsen te overtuigen. Daarom hebben we dat bewijs nodig dat het vaccin wel degelijk voldoende werkt en dat het veilig is. "

 

Devroey is er wel van overtuigd dat die percentages nog zullen veranderen wanneer alle procedures doorlopen zijn. "99,9% van de artsen beveelt vaccinaties aan. Alleen een kleine minderheid heeft twijfels en bijvoorbeeld aan het mazelenvaccin twijfelt geen enkele goed opgeleide arts. Maar over het griepvaccin wordt ook wel een beetje getwijfeld naar de noodzaak ervan bij bepaalde doelgroepen." 

 

"Op dit moment is er nog onvoldoende bewijs om met zekerheid te kunnen zeggen dat het coronavaccin nuttig zal zijn", concludeert Devroey. "Dus geef ons gewoon wat meer informatie, dan ga je de artsen kunnen overtuigen en dan gaan zij de mensen kunnen overtuigen. Ik twijfel niet aan de veiligheid van het vaccin. Qua werking wil ik nog wat meer bewijzen zien, maar ik twijfel er niet aan dat dat er zal komen, maar we moeten het nog zien natuurlijk. Ik ben geen vaccintwijfelaar. Als ik de informatie heb, ga ik mezelf zeker laten vaccineren en zal ik het ook aanbevelen aan mijn patiënten." 

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/25/communicatiecampagne-nut-coronavaccin/

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de race om als eerste een coronavaccin aan het grote publiek te kunnen voorstellen, lijkt snelheid het te winnen van kwaliteit. Een topmanager van het farmabedrijf AstraZeneca bevestigde tegenover het persbureau Reuters dat de Britse farmareus immuniteit heeft gekregen tegen elke gerechtelijke klacht, mocht het coronavaccin van AstraZeneca uiteindelijk schadelijke bijwerkingen vertonen.

 

https://www.letselschade.nu/zorg-medische-aansprakelijkheid/de-race-om-het-vaccin-farmaceuten-krijgen-immuniteit-tegen-rechtszaken-voor-schadelijke-bijwerkingen

 

https://uk.reuters.com/article/us-astrazeneca-results-vaccine-liability/astrazeneca-to-be-exempt-from-coronavirus-vaccine-liability-claims-in-most-countries-idUKKCN24V2EN

 

Dit klinkt als het kopen van een nieuwe auto zonder fabrieksgarantie ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://newsweek.be/de-volgende-week-in-de-vs-kan-ons-leren-over-wat-ons-te-wachten-staat-met-kerst

Deze week wordt een test: In de USA , Thanksgiving !!

Hoe dit zal uitdraaien kan voor ons een belangrijke les zijn over

wat ons zal te wachten staan met aankomende feestdagen !!

Dus als daar nog meer coronagevallen bijkomen , zoals men verwacht ,

dan heeft een versoepeling alhier in Europa geen enkel nut !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meneer Gommers stelt dat we dit jaar de kerst beter kunnen overslaan.

Het is nog te vroeg om de corona maatregelen rond kerst te versoepelen.

 

Er zijn voorspellingen dat de 3e golf rond 14 januari 2021 losbreekt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou hij zomaar eens gelijk in "kunnen" hebben gezien zijn ervaring met het gedrag van mensen en soortgelijk gepeupel in andere landen.

De Kerstdagen zijn volgens mij toch al terug gebracht naar alleen die 1e kerstdag en inpakpapier opruimen 2e kerstdag tot 12:00 uur en dan weer nieuwe meubels en keukens uitzoeken. Als er ook maar één babbi of kind aan de "geboorte van Christus denkt" en dat feit met kerst viert mag popi franciscus blij wezen.

 

volgend jaar beter

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Er zijn voorspellingen dat de 3e golf rond 14 januari 2021 losbreekt.

We rollen dan zo weer in de eerste hittegolf in april.😷

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2020 om 17:24, Con zei:

 

Sorry kan die quote gelijk niet wegdoen.

 

On topic : hier thuis al besloten dat we de feestdagen in eigen gezin gaan vieren en mijn moeder als alleenstaande gaan we proberen erbij te betrekken met een Whatsapp gesprek (misschien de dag nadien een zo corona proof mogelijk bezoekje van een uurtje)

Idem voor oudejaar en nieuwjaarsdag.

 

Beter eens een jaartje overslaan dan eind januari met de gebakken peren zitten)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Aardbol is naar de honkbalknuppels !! 🥶

3 minuten geleden, wolverine zei:

Beter eens een jaartje overslaan dan eind januari met de gebakken peren zitten)

Zelfs helemaal mee eens !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Er zijn voorspellingen dat de 3e golf rond 14 januari 2021 losbreekt.

 

 

Zag ik van de week ook ergens staan, maar waar?

 

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Daar zou hij zomaar eens gelijk in "kunnen" hebben gezien zijn ervaring met het gedrag van mensen en soortgelijk gepeupel in andere landen.

De Kerstdagen zijn volgens mij toch al terug gebracht naar alleen die 1e kerstdag en inpakpapier opruimen 2e kerstdag tot 12:00 uur en dan weer nieuwe meubels en keukens uitzoeken. Als er ook maar één babbi of kind aan de "geboorte van Christus denkt" en dat feit met kerst viert mag popi franciscus blij wezen.

 

volgend jaar beter

 

 

Tsja met Kerst is iedereen bloednerveus want het zijn DE dagen van het jaar, inkopen, versieren, nette kleding. Ik heb dat nooit echt begrepen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was hier.

'Microbiologen spreken van start derde golf op 14 januari'

Peter Langenbach van het Maasstad Ziekenhuis maakt zich zorgen over de feesten die tijdens oud en nieuw mogelijk worden gehouden.

Bij Op1 vertelt hij dat hij en zijn collega’s vrezen voor een derde golf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...