Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Kabeltje87 zei:

 

In Belgie werd het :  zijne frank is gevallen.

In Nederland valt er een kwartje.

 

 

 

Zijne frank ken ik als nederlander zelfs ;) Voor de nederlandse gulden muntjes en briefjes waren ook allemaal bijnamen.

 

Maar wie weet er nog wat een mudje of mutje is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Kabeltje87 zei:

In Belgie werd het :  zijne frank is gevallen.

In Nederland valt er een kwartje.

Waren ze in Nederland toch minder zuinig dan in België...

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Zijne frank ken ik als nederlander zelfs ;) Voor de nederlandse gulden muntjes en briefjes waren ook allemaal bijnamen.

 

Maar wie weet er nog wat een mudje of mutje is?

 

Ik ken het van toen ik klein was. M'n pa kocht een mud aardappelen die in de kelder werd opgeslagen en ook de kolen voor de kachel werden per mud aangeleverd. Heb heel wat kolenkitten gevuld met vooral antraciet.

Ken mudje niet als muntaanduiding.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

 

 

We hebben het niet over aardappelen ;)

 

Ik begrijp je reactie niet. Je stelt een vraag hierboven en ik geef er netjes antwoord op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat kan ik zo gauw niet terugvinden in Wikipedia.

 

 

Lang niet alles staat op wiki ;)

 

En ik was even helemaal abuis: een mudje is het Amsterdamse woord voor de 100 gulden, weer bekend als de meier.

 

Foutje bedankt.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Drukte door black friday in binnensteden, oproep om niet naar de stad te komen.

 

en

 

Na woensdag 4.900, donderdag 4.500 vandaag 5.790 nieuwe corona gevallen gerapporteerd, de daling stagneert.

 

en

 

Op 1 december gaat de mondkapjesplicht in voor publieke binnenruimtes.

 

 

En dan nog dit.

Een besmette leerling welke in quarantaine zou moeten zitten is in Dordrecht toch naar school gegaan.

De consequentie is dat nu de hele school, 125 leerlingen, in quarantaine moet.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, geld verdienen is belangrijker dan mensenlevens. De commercie stookt de mensen op om te kopen of hun leven ervan afhangt....ondertussen ook letterlijk?

 

Hierdoor zitten wij dus nog wel even in deze put en het enige wat wij doen, is dieper graven.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

En dan nog dit.

Een besmette leerling welke in quarantaine zou moeten zitten is in Dordrecht toch naar school gegaan.

De consequentie is dat nu de hele school, 125 leerlingen, in quarantaine moet.

 

 

 

https://www.ad.nl/dordrecht/albert-schweitzer-ziekenhuis-gaat-mondkapje-niet-verplichten~a0b68e4a

 

Bij ons in de buurt zijn de winkeliersverenigingen bij elkaar gekomen en die gaan wel mee in de verplichting, maar ze gaan niet handhaven of mensen weren uit hun winkels, omdat het een maatregel van de overheid is die dus zelf moet gaan handhaven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...