Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

De grensgemeenten vragen of de belgen thuis kunnen blijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

België had een paar maanden geleden de grenzen gesloten, ik herinner mij de beelden van met containers afgesloten wegen en grenscontrole.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, astro iris zei:

En zeggen dat we in Europa wonen en men geen gemeenschappelijke standpunten kan (wil) innemen.

 

Ik denk dat dat onhoudbaar is. Voordat er een Europees besluit is ben je zo een jaar verder.

 

Anderzijds, als je kijkt hoe hier in Nederland per provincie al verschillen zijn, sterker nog, zelfs

per woonplaats, dan kun je niet verwachten dat Europa één is en wordt.

En dat is wellicht maar goed ook.

 

Bijvoorbeeld de provincie Groningen, gooi die nu eens dicht. Dat zou bijna zinloos zijn met

een dergelijk dunbevolkt gebied. Mogelijk alleen de grenzen sluiten opdat de menigte uit

zuidelijke gelegen provincies zich niet verplaatst naar rustigere gebieden.

 

Het is nu eenmaal uiterst moeilijk om een goed en afgepast beleid te voeren voor een

groot gebied.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook het probleem hier in een rustig stuk van Drenthe. Bijna geen corona in het begin maar dat werden er meer toen er toeristen kwamen die nergens rekening mee hielden. Maar gelukkig is het daarna niet extreem geworden hier, maar wel zaak om nog voorzichtiger te worden en iedereen hier houdt afstand en draagt een kapje in een winkel in de dorpen.

Hoe groter een dorp en vooral stad hoe meer gekken je hebt en dus hoe meer problemen met dit virus en andere dingen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of die toeristen nergens rekening mee hielden is nog maar de vraag.

Uiteraard zullen er wat zijn geweest voor wie alles vrijheid blijheid is en overal lak aan hebben maar het overgrote deel kijkt wel uit om niet besmet te raken.

Hoe groter een dorp of stad hoe meer mensen er bij elkaar komen al is het alleen maar om brood te halen bij de plaatselijke bakker of de supermarkt en komt men dan ook nog vanuit het gehele land dan schuilt daar volgens mij juist het hoofd probleem.

Ik sprak vorige week een buurman die ook 10 dagen thuis was geweest vanwege Corona en hij vertelde dat hij de besmetting waarschijnlijk op de bouw in het westen had opgelopen. Op de bouw was er keurig een schema gemaakt wie wanneer pauze kon houden om zo besmettingen te voorkomen, alleen gebeurde dat allemaal wel in dezelfde bouwkeet met als gevolg een uitbraak op die bouw en een groot aantal besmettingen.

Daarnaast spelen gewoontes ook een grote rol, waarschijnlijk dat er daarom in het zuiden ook veel meer besmettingen zijn dan elders.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, nou dit weer, de PCR blijkt niet echt betrouwbaar te zijn, zelfs Marion Koopmans erkent het nu een paar keer in het filmpje. Blijkt dus dat de test weken/maanden oud RNA materiaal detecteert, terwijl het niet hoeft te betekenen dat het materiaal nog levend of besmettelijk is. Vandaar dus het hoge aantal positieve testen. Best wel een technisch verhaaltje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oud nieuws. We moeten roeien met de riemen die we hebben, en de PCR test is bruikbaar genoeg om er testbeleid op te voeren.

Ik vraag me af of 100% betrouwbare testen wel ooit bestaan. Testen zijn een hulpmiddel. De rest is mensenwerk.

Beetje vreemd als we eisen aan de PCR testen gaan stellen terwijl we foutmarges bij andere soorten testen heel acceptabel vinden.   

 

Trouwens, is jouw ontdekking misschien een onderdeel van een fabeltjefuik waar je in terecht bent gekomen?

Van Haga en het FVD zijn samen met Willem Engel al een tijdje bezig met een kruistocht tegen de PCR, in een poging het hele testbeleid onderuit te halen.

(Uiteraard als onderdeel van het grotere doel "gezagsondermijning middels complotdenken". 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Eduard07 zei:

Oud nieuws. We moeten roeien met de riemen die we hebben, en de PCR test is bruikbaar genoeg om er testbeleid op te voeren.

Ik vraag me af of 100% betrouwbare testen wel ooit bestaan. Testen zijn een hulpmiddel. De rest is mensenwerk.

Beetje vreemd als we eisen aan de PCR testen gaan stellen terwijl we foutmarges bij andere soorten testen heel acceptabel vinden.   

 

OK maar .....

 

De PCR test geeft dus ook een positieve uitslag als je griep hebt of verkouden bent.

 

En ook ....

 

Oude deeltjes die nog zijn achtergebleven van griep of verkoudheid in de neus en mond.

 

De PCR test dus niet specifiek op Corona, maar op alles wat een RNA virus is en dat zijn er nogal wat.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/RNA-virus

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

waarschijnlijk dat er daarom in het zuiden ook veel meer besmettingen zijn dan elders.

Dat gold (verleden tijd) niet voor Maastricht m.b.t. die aantallen besmette mensen. (kijk maar op het dashboard)

Maar het is logisch als in België alles dicht is en sowieso het is goedkoper winkelen in Nederland dan in België.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, kiekiek zei:

 

OK maar .....

 

De PCR test geeft dus ook een positieve uitslag als je griep hebt of verkouden bent.

Volgens mij heb jij een heel stuk "discussie" gemist tussen FVD stroman Van Haga en RIVM man Van Dissel hierover.

Nogmaals: elke test heeft een foutmarge. Deze ook. Dus voor de interpretatie van twijfelgevallen is het handwerk door de deskundige artsen.

Laat je niet gek maken door Trumpianen die proberen feiten zo veel mogelijk op losse schroeven te zetten door twijfel te zaaien.

De PCR test is een zeer hoogwaardige, meervoudig inzetbare test!

 

Check de bron voordat je (verknipte) filmpjes bekijkt!

Of nog beter: lees degelijke artikelen uit wetenschappelijk betrouwbare bronnen.

 

Die bron van jou hierboven is zo dubieus als wat. Bij "breaking" gaan bij mij meteen alarmbellen rinkelen. Bij jou niet?

Afgelopen week heeft die dansleraar weer een kort geding aangespannen juist om de PCR test onderuit te halen.

Toeval?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

Check de bron voordat je (verknipte) filmpjes bekijkt!

Of nog beter: lees degelijke artikelen uit wetenschappelijk betrouwbare bronnen.

 

 

 

Het wordt gezegd door Marion Koopmans en een wetenschapper van Pfizer. Heb jij hun uitspraken wel gezien?

1 uur terug, Eduard07 zei:

De PCR test is een zeer hoogwaardige, meervoudig inzetbare test!

 

 

 

Het detecteert virussen, zonder aan te geven welk virus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...