Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, ceesv zei:

Ik mag niet klagen over mijn huidige baan bij sat4all.

Ik heb al tonnen verdiend, alleen nog geen cent gekregen.😎

 

Binnenkort maar eens een polletje houden om jou alsnog aan die tonnen te helpen ;)

 

Ik heb vandaag ook maar eens een heldendaad verricht: compleet Google verwijderd op -tig apparaten die hier in huis aan dat verrekte algoritme hingen, begon me steeds meer te ergeren aan de selectief voorgekauwde nieuwsvolgorde van die Yanks ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, minplus zei:

Ik zag vandaag op de Duitse TV een reportage waarin men zich afvroeg waarom in het noorden veel minder besmettingen, opnames en doden waren dan verder naar het zuiden.

Men kwam tot de conclusie dat men in het noorden veel nuchterder was en een maatregel als mondkapjes en afstand accepteerde als een noodzakelijk iets en men hield zich eraan.

 

Denk dat er meer speelt, als eerder opgemerkt is de schoonzoon even een zondagmiddag bij zijn vader geweest,  paar dagen later bleek de vader corona te hebben, zoon corona, zijn zus corona, een vriend die even bij de schoonzoon op bezoek is geweest ook corona, mijn dochter die 2 dagen in het huis van de schoonzoon is geweest is gisteren getest en belde vanavond op dat zij geen corona had. 😮

Ik was vandaag bij een klant en de tuinman vertelde dat iemand bij hem op bezoek was geweest, ze hebben 1,5 uur gepraat aan de keukentafel en hij gaf aan dat de keukentafel toch echt geen 1m50 breed is. Terloops had ze opgemerkt dat ze de volgende dag een test zou krijgen, dus hij helemaal over de rooie van "wat doe je dan hier".

Na de test bleek dat deze bezoekster was besmet, dus hij helemaal in de piepzak, 5 dagen later zelf ook een test maar die was negatief, de partner van degene die bij hem op bezoek was geweest en waar ze mee samenleefde ook getest en ook negatief.

Dus als de wetenschap nu eens wist hoe dat mogelijk is dan konden ze ook veel beter besluiten wie een vaccin nodig heeft en wie niet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, Deist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

Nee, Deist.

Dan hebben ze minstens op dezelfde opleiding gezeten, want die van mij was ook behoorlijk extreem geradicaliseerd zou men tegenwoordig zeggen.

:grin:

 

als de een de nachtdienst heeft en de ander de dagdienst dan delen ze wel hetzelfde bed maar liggen er niet samen in :P

 

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

De een zal wel een beter immuunsysteem hebben dan de ander, anders is het niet te verklaren denk ik.

 

Lijkt me voor de wetenschap toch niet zo moeilijk om dat te gaan onderzoeken.

Van een farmaceut hoef je zo'n onderzoek niet te verwachten (of het is achter gesloten deuren zonder dat de uitkomst openbaar gemaakt wordt), die is er immers veel meer bij gebaat dat er zoveel mogelijk medicijnen verkocht worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

 

De een zal wel een beter immuunsysteem hebben dan de ander, anders is het niet te verklaren denk ik.

Laatst legde een lid van het OMT op tv uit dat bij besmettingsoverdracht altijd een toevalsfactor zit, omdat bij een besmet persoon niet alle druppels die hij/zij uitstoot, besmettelijk zijn. 

De fase van een besmetting zal dus ook een rol spelen bij het produceren van besmette druppels.

 

Aan de andere kant zal weerstand van de (nog) niet besmette persoon een rol spelen.

 

Kortom: besmetting is een heel ingewikkeld proces met een samenspel van vele toevalsfactoren.

 

Dat is ook de reden waarom het vragen om "bewijs" dat een maatregel invloed heeft op de besmettingscijfers (zoals mondkapjes) , een onredelijke is. Laat staan de mate waarin een maatregel werkt.

 

We weten alleen dat zeker dat afstand houden een van de beste regels is om overdracht te vermijden.

 

Aandringen op exacte cijfers over de geïsoleerde bijdrage van een maatregel is dus onredelijk. (In bepaalde gevallen mogelijk een poging tot sabotage van het huidige beleid.)

   

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog steeds uit van natuurlijke selectie, dus sterkte van het individuele lichaam al dan niet geholpen door niet natuurlijke maatregels zoals afstand houden, kapjes, prikjes, spuitjes noem maar op. Zelf had ik intensief contact met buurman terwijl die ziek was, die liet zicht testen en positief. Ik had nergens last van. Vorige week zelf flink ziek geweest, laten testen maar gelukkig geen corona. Is momentopname en staat van het lichaam of het iets wel of niet kan afweren na blootstelling aan omgeving met virussen, ziekten enz.

 

Ingrijpen in de natuur zal altijd nadelige gevolgen, vroeger, vandaag en in de toekomst. Ik denk dat de natuur ook het antwoord heeft op problemen maar dat is een zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

 

De een zal wel een beter immuumsysteem hebben dan de ander, anders is het niet te verklaren denk ik.

 

42 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Lijkt me voor de wetenschap toch niet zo moeilijk om dat te gaan onderzoeken.

Van een farmaceut hoef je zo'n onderzoek niet te verwachten (of het is achter gesloten deuren zonder dat de uitkomst openbaar gemaakt wordt), die is er immers veel meer bij gebaat dat er zoveel mogelijk medicijnen verkocht worden.

Hmm dit was er 2 maanden geleden te lezen in de Gelderlander:

https://www.gelderlander.nl/wetenschap/gen-van-neanderthaler-schuldig-aan-deel-ernstige-covid-gevallen~aee26f13/

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

We weten alleen dat zeker dat afstand houden een van de beste regels is om overdracht te vermijden.

Men weet veel meer bij de wetenschappers.

 

Men weet ook dat iemand die reeds virussen uitademt (dus besmet met of zonder klachten) in een lift van 3kubieke meter Volume anderen niet mag meenemen.

De concentraties van opdwarrelende virussen in een binnenruimte ook wel besloten ruimte is de grootste zorg voor de passagiers van die lift of de winkelende consument in die schoenwinkel.

 

Alleen mensen weten nog te weinig.

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cruciaal is dat men de "overdrachtsvorm" om paniek te voorkomen niet als overdraagbaar via de lucht / "airborn" heeft bestempeld.

Maar als je er even over nadenkt is het "airborn" zijn van het virus dus veel te chaotisch dan wij doorsnee mensen ons kunnen voorstellen.

 

Daar gebruiken ze super Computers voor om dat te simuleren (die luchtverwervelingen en luchtstromen) en dan nog is elke omgeving anders.

 

 

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...