Ga naar inhoud


Is de losse Seca3 smartcard zoveel waard geworden, ik zie behoorlijk hoge prijzen via tweedehands verkoop websites?


Miauw

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Kaarten gaan niet eeuwig mee, die kunnen ook stuk gaan. Als ik @Codx, wel eens lees over "het loggen" dan bedenk ik me wel eens dat we er te weinig vanaf weten hoe opgezegde abonnementkaarten worden uitgerangeerd.

Een tweedehands kaart zou ik pas betalen als een over schrijven op andere naam en de her activering ook lukt. Want je hebt garantie tot aan de deur bij tweedehands.

 

 

Ze kunnen voor het eenvoudiste pakket de "+" gaan activeren, dan gaat de vraag naar de witte CI+ modules ineens omhoog, het zal mij niet verbazen als de nieuwe eigenaar dat nog gaat doen ook.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

21 minuten geleden, ilseonline zei:

 

Ze kunnen voor het eenvoudiste pakket de "+" gaan activeren, dan gaat de vraag naar de witte CI+ modules ineens omhoog, het zal mij niet verbazen als de nieuwe eigenaar dat nog gaat doen ook.

Dat zóuden ze kunnen doen. Dit vereist een OTA update. Hiermee zou de CI functionaliteit vervallen (waarvoor de klanten hem natuurlijk gekocht hebben). Voor hen zou de module in veel gevallen nutteloos worden (het vereist dan immers een CI+ compatibiliteit). Veel TV, OpenPli gebruikers zullen opzeggen omdat ze simpelweg niet meer kunnen kijken. Weet niet of Vivendi dat wel handig vindt. Eerdere codeerwissels hebben aangetoond dat men niet 1:1 overgaat. Een flink deel zegt eenvoudig op en zoekt een alternatief...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ilseonline zei:

 

Ze kunnen voor het eenvoudiste pakket de "+" gaan activeren, dan gaat de vraag naar de witte CI+ modules ineens omhoog, het zal mij niet verbazen als de nieuwe eigenaar dat nog gaat doen ook.

Hoi ilseonline,

Als dat gaat gebeuren bied ik mijn witte CI+ modules plus oranje kaarten te koop aan in het betreffende forum (heet dat niet Tweede Hands?) tegen de normale oude prijzen; ik wil niet verdienen aan onze members.

 

Van die witte CI+ modules heb ik er 3, en van die oranje kaarten heb ik er 2.

 

De reden dat ik ze nu nog niet verkoop is eenvoudig te begrijpen: Mijn contract bij CDS heb ik eind februari 2020 opgezegd maar CDS heeft ze niet uitgezet.

Het is lekker om te testen.

 

Ik denk dat ik weet hoe dat komt: CDS had voor de maand maart weer het basis-pakket van mijn rekening afgeschreven, dat bedrag heb ik laten storneren.

Als ik ga naar de site: Mijn CanalDigitaal en ik ga naar Nota's, zie ik dat ik nog ongeveer 1 euro van ze tegoed heb.

Ik denk dat het systeem van CDS mij daarom niet kan afsluiten.

 

Als ik in mijn menu van mijn ontvanger kijk zie ik bij Abonnement>Smartcard informatie dat zowel CanalDigitaal alsmede Management alle 2 staan op ergens in augustus.

 

Ik lach me rot!

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat zóuden ze kunnen doen. Dit vereist een OTA update. Hiermee zou de CI functionaliteit vervallen (waarvoor de klanten hem natuurlijk gekocht hebben). Voor hen zou de module in veel gevallen nutteloos worden (het vereist dan immers een CI+ compatibiliteit). Veel TV, OpenPli gebruikers zullen opzeggen omdat ze simpelweg niet meer kunnen kijken. Weet niet of Vivendi dat wel handig vindt. Eerdere codeerwissels hebben aangetoond dat men niet 1:1 overgaat. Een flink deel zegt eenvoudig op en zoekt een alternatief...

 

Dat is voor de hobbyisten niet fijn, maar de "+" werkt toch al een tijdje voor de duurdere zenders?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De modules zullen wel blijven werken, maar de randapparatuur waar ze nu inzitten dus niet! CI+ modules werken alleen in een gecertificeerde host! VU+ bezitters kunnen noodgedwongen naar VTi overstappen. Sommige TV's met CI slot zijn ook CI+ gecertificeerd échter!!! de Module is nu nog gewoon CI en daardoor CDS gecertificeerd. Zodra de '+' is aangezet vallen die TV's ook allemaal af...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Kaarten gaan niet eeuwig mee, die kunnen ook stuk gaan. Als ik @Codx, wel eens lees over "het loggen" dan bedenk ik me wel eens dat we er te weinig vanaf weten hoe opgezegde abonnementkaarten worden uitgerangeerd.

Een tweedehands kaart zou ik pas betalen als een over schrijven op andere naam en de her activering ook lukt. Want je hebt garantie tot aan de deur bij tweedehands.

 

 

Tuurlijk kunnen kaarten altijd stuk gaan maar normaal gezien wordt een opgezegde kaart naar het Free To View pakket omgezet, dit gebeurt door een aantal commando's (unieke emm's) naar de kaart te sturen die de PBM aanpassen.  De shared of gedeelde emm's zijn verantwoordelijk voor de verlenging van rond de 2 maanden die je op de kaart ziet,  maar de uitgezonde emm's moeten qua PBM wel overeenkomen met degene op de kaart anders doet de kaart (melding EMM ERROR) er niks mee en stopt je beeld nadat de kaart is verlopen. Zelfs al heeft jou kaart dus operationele sleutels voor die betreffende en volgende maand gekregen, zodra die door heeft dat het later is dan de verloopdatum stopt de kaart met werken.  Hij krijgt die informatie uit het versleutelde deel van de uitgezonden ECM''s die bevatten een tijdcode. (timestamp)  

 

Andere providers waarbij het abonnement wordt opgezegd halen soms alle PBM/Tiers leeg, die zetten de kaart dan op een begin datum. Uiteindelijk is het altijd mogelijk om de kaart weer te laten activeren mits de provider dit toe staat.

 

Er is verder geen indicatie dat M7 bezig is om seca/nagra op korte termijn uit te faseren, zelfs insight is inmiddels beschikbaar gemaakt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Mimisiku zei:

De modules zullen wel blijven werken, maar de randapparatuur waar ze nu inzitten dus niet! CI+ modules werken alleen in een gecertificeerde host! VU+ bezitters kunnen noodgedwongen naar VTi overstappen. Sommige TV's met CI slot zijn ook CI+ gecertificeerd échter!!! de Module is nu nog gewoon CI en daardoor CDS gecertificeerd. Zodra de '+' is aangezet vallen die TV's ook allemaal af...

 

De TV's die Canal Digitaal gecertificeerd heeft toch niet, of heb ik dat mis?

 

Zo worden ook voor andere aanbieders als Ziggo gecertificeerd verkocht.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TV's zijn gecertificeerd voor de CI van M7.. Bij het omvormen van de CI naar CI+ is er dus een certificaat nodig in de TV. Die zit er uiteraard niet in, dus de autorisatie van de CI+ module faalt... Zodra een gecertificeerde Canal Digitaal TV een inmiddels naar CI+ geupdate module krijgt aangeboden werkt het niet meer. Wellicht dat sommige nieuwere TV's een firmware update ontvangen zodat die wel weer gaan werken.

Zo zie je dat de term 'Canal Digitaal gecertificeerd' eigenlijk niets voorstelt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is echt onzin. Televisies vanaf 2016 krijgen alleen een certificatie als het apparaat ook met CI+ kan omgaan. Of dit nu van Canal Digitaal, Ziggo, Joyne of welke andere aanbieder ook is. In jouw redenatie zou dus een televisie niet in combinatie met de HD+ module werkt. En dat is dus wel  het geval. En wacht dacht je van Viaccess Orca van Canal Digitaal. Ook die CI+ module werkt gewoon.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: de CAM701 is een CI+ module qua bouw, maar daarvan is de '+' NIET geactiveerd. Voor het apparaat waar die inzit gedraagt die zich DUS gewoon als CI. Om die reden werkt deze module in ALLE CI compatibele apparaten.

 

Het certificaat komt van de chipset fabrikant! In geval van M7 is dat Neotion. Deze chipset zit óók in de Nagra modules van Ziggo en HD+. Dus ja... Die werken dus ook in Canal Digitaal gecertificeerde TV's...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Orca Module staat de + wel degelijk aan. Dat geldt ook voor Ziggo (Nagras alleen en niet Irdeto) en HD+. De televisie die gecertificeerd zijn vanaf moddljaar 2016 werken gewoon met deze modules.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor... De CAM701 werkt gewoon in mijn oude DM8000 en bij alle OpenPli gebruikers die ik ken (en dat zijn er wat)... Ware de '+' geactiveerd dan hadden alle OpenPli klanten allang geen beeld meer gehad...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is er een voorraad. Defecte kaarten kunnen worden vervangen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

 

In de modules zitten toch de decodering, in de smartcard (ingebouwd of los) de sleutels voor de decodering en de ontvanger is de ontvanger die geschikt is voor DVB-S2 , of heb ik dat mis?

 

De voetbal kanalen zitten toch in het "+" gedeelte net als een aantal andere zenders die een zwaardere codering eisen?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...