Ga naar inhoud


Is de losse Seca3 smartcard zoveel waard geworden, ik zie behoorlijk hoge prijzen via tweedehands verkoop websites?


Miauw

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden, ilseonline zei:

@Mimisiku

 

In de modules zitten toch de decodering, in de smartcard (ingebouwd of los) de sleutels voor de decodering en de ontvanger is de ontvanger die geschikt is voor DVB-S2 , of heb ik dat mis?

 

De voetbal kanalen zitten toch in het "+" gedeelte net als een aantal andere zenders die een zwaardere codering eisen?

 

 

het is enkel nog Mezzo dat sterk dubbel gecodeerd is, de voetbal kanalen gaan sinds een tijdje weer open met smartcard en Oscam, de dubbele codering hebben ze er af gehaald.

en twijfel nu of ze Mezzo nog aanbieden via satelliet.....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mezzo is toch Klasiek. Die doelgroep slinkt ook met de dag. De meeste mensen die in de jaren 60 en 70 opgroeiden zijn meer dance of rock muziek minded ervoor was meer op klasiek maar deze groep is aan het uitsterven. Heb dan ook nooit begrepen waarom Mezzo extra gecodeerd zou moeten zijn, je sluit eventuele nieuwe kijkers met al die beveiligingen juist af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens het gaat om de kaarten en niet om die zender die je wel of niet leuk vindt

Maar zoals Codx al aangaf, kan je kaart al stuk zijn en OF je zoals Mimisiku schrijft een gratis vervanging krijgt staat in de wolken.

Dus met administratiekosten wegens overname kan het toch nog duur worden, duurder dan je denkt.

Het aanbod blijft staan.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Penthe zei:

Heb dan ook nooit begrepen waarom Mezzo extra gecodeerd zou moeten zijn

 Dat is een zender van het Franse Canal+ en die zetten er hun codering op. Als je hun zender in je pakket wilt overnemen krijg je die dubbele codering er bij.

Aangezien C+ nu weer de eigenaar is van M7 acht ik de kans groot dat ze de boel qua codering op termijn gaan 'strak trekken' . Dezelfde codering voor al hun aanbieders, net als vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Penthe zei:

Mezzo is toch Klasiek. Die doelgroep slinkt ook met de dag. De meeste mensen die in de jaren 60 en 70 opgroeiden zijn meer dance of rock muziek minded ervoor was meer op klasiek maar deze groep is aan het uitsterven. Heb dan ook nooit begrepen waarom Mezzo extra gecodeerd zou moeten zijn, je sluit eventuele nieuwe kijkers met al die beveiligingen juist af.

 

Vergis je niet hoeveel mensen van klassieke muziek houden, juist door het geringe aanbod trekt het denk ik wel.

 

Ik heb er niet veel mee, maar dat is per persoon anders.

 

33 minuten geleden, zeeteefje zei:

 Dat is een zender van het Franse Canal+ en die zetten er hun codering op. Als je hun zender in je pakket wilt overnemen krijg je die dubbele codering er bij.

Aangezien C+ nu weer de eigenaar is van M7 acht ik de kans groot dat ze de boel qua codering op termijn gaan 'strak trekken' . Dezelfde codering voor al hun aanbieders, net als vroeger.

 

Dat vermoede heb ik ook, ze zijn de laatste waar intern kaart delen nog mogelijk is.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ilseonline said:

 

Vergis je niet hoeveel mensen van klassieke muziek houden, juist door het geringe aanbod trekt het denk ik wel.

 

Ik heb er niet veel mee, maar dat is per persoon anders.

 

 

Dat vermoede heb ik ook, ze zijn de laatste waar intern kaart delen nog mogelijk is.

 

Ik heb geen enkel persoon in mijn vriendenkring of kennisen kring of in onze familie die van Klasiek houd, als het goed beluisterd zou worden zou ik er toch ook 1 moeten kennen. Ik zelf houd ook helemaal niet van Klasieke muziek. Daarom snap ik die extra beveiliging ook niet op de zender Mezzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, zeeteefje said:

 Dat is een zender van het Franse Canal+ en die zetten er hun codering op. Als je hun zender in je pakket wilt overnemen krijg je die dubbele codering er bij.

Aangezien C+ nu weer de eigenaar is van M7 acht ik de kans groot dat ze de boel qua codering op termijn gaan 'strak trekken' . Dezelfde codering voor al hun aanbieders, net als vroeger.

Dan moet ik gaan investeren in een module dus dan gaat er een opzegging komen van mijn kant. Maar ik gaat er alvast wel rekening mee houden en langzamerhand een alternatief zoeken zoals bijv. NLZiet online als ik iemand kan vinden die het op zijn Nederlandse huisadres kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die accepteren ze allang niet meer...

Seca2 gebruikers hebben allemaal ooit een optie gekregen om over te gaan Seca3.

Na de uitschakeling van Seca2 (was imho 2012) kon je nog steeds zelf het initiatief nemen door een Seca3 abo af te sluiten. Inmiddels kun je geen Seca3 abo meer afsluiten HETZIJ je neemt een abo over van een Seca3 klant..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, digitaal kijker zei:

 

het is enkel nog Mezzo dat sterk dubbel gecodeerd is, de voetbal kanalen gaan sinds een tijdje weer open met smartcard en Oscam, de dubbele codering hebben ze er af gehaald.

en twijfel nu of ze Mezzo nog aanbieden via satelliet.....

 

Mezzo is niet dubbel gecodeerd, maar werkt alleen in nagra mode.   Overigens moet je daar niet veel bij voorstellen, in de ECM wordt een opdrachtje gegeven die de kaart verteld dat deze zender alleen in nagra mode een CW mag geven en niet in seca mode.  De rest van de magie gebeurd tussen de kaart en de box.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dan waren er nog UHD programma's van Canaldigitaal welke niet in SECA te bekijken zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

En dan waren er nog UHD programma's van Canaldigitaal welke niet in SECA te bekijken zijn.

 

idd, doet me er aan denken, die Insight TV UHD dat we nu wel in HD kunnen bekijken, maar niet in UHD, of je moet een HD+ kaart hebben, 

lijkt me een optie om ook weer te activeren hier voor op de DB920 uhd ontvanger 😛 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Mimisiku said:

Nee, die accepteren ze allang niet meer...

Seca2 gebruikers hebben allemaal ooit een optie gekregen om over te gaan Seca3.

Na de uitschakeling van Seca2 (was imho 2012) kon je nog steeds zelf het initiatief nemen door een Seca3 abo af te sluiten. Inmiddels kun je geen Seca3 abo meer afsluiten HETZIJ je neemt een abo over van een Seca3 klant.

.

Van mij hebben ze nooit een email adres gehad, dus die optie is mij nooit geboden.

Maar ik wist wel dat de kaart inwisselbaar was als een abonnement werd afgesloten.

Aan een abonnement had ik echter toen, en ook nu nog steeds geen behoefte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2020 om 00:26, digitaal kijker zei:

@Penthe was een grapje ;) 

 

volgens mij heeft Penthe het er wel moeilijk mee, in elke topic die ik lees zie ik Penthe wel iets over discovery zeggen haha

 

 

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-6-2020 om 21:15, Mimisiku zei:

Nee, die accepteren ze allang niet meer...

Seca2 gebruikers hebben allemaal ooit een optie gekregen om over te gaan Seca3.

Na de uitschakeling van Seca2 (was imho 2012) kon je nog steeds zelf het initiatief nemen door een Seca3 abo af te sluiten. Inmiddels kun je geen Seca3 abo meer afsluiten HETZIJ je neemt een abo over van een Seca3 klant..

 

Jeetje, 2012 is al 8 jaar terug, het gaat hard, heel hard.

 

CDS zelf geeft niet bij nieuwe abonnementen een Seca3 kaart uit, bestaande kaarten uit de winkel of bij overnames worden ze gewoon geaccepteerd, ook als deze niet meer op naam staan zonder overname kosten.

 

Wat ik mij afvraag is hoeveel smartcards CDS nog op voorraad heeft voor het geval een smartcard stuk gaat, er zit garantie op de smartcards, echter zal hun voorraad niet onbeperkt zijn. De grijze smartcards zijn als ik het goed heb op, want bij het VOL pakket kreeg ik een oranje smartcard. Als defecte smartcards door CDS vervangen worden, zou CDS dan nog oranje Seca3 smartcards verzenden, of gaan ze dan over op een nieuwe module met ingebouwde smartcard sturen of een ontvanger met ingebouwde smartcard als vervanging?

 

Bij mij is nog nooit een smartcard stuk gegaan, maar onmogelijk is dat niet, heeft iemand daar ervaring mee?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...