Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Ik ben ff een paar dagen goed ziek geweest, zware buikgriep. Ja , dat komt hier dus ook voor.

Gelukkig was het weekend, want door de weeks moeten wij hier de eerste 3 dagen voor eigen rekening nemen.

Waar ik bij het begin op instuurde is de verkeerde informatie van de media. Daar wilde ik het over hebben. Maar goed, eigenlijk zou RTL hier eens in de stad moeten filmen : het is hier fantastisch ! Mensen die uit de vuilcontainers nog iets te eten zoeken....Ik heb het zelf gezien, vlakbij het pankritia stadium wat voor de olympische spelen werd gebruikt ! Wat de politiek betreft : overal is het niet in orde, ook niet in nederland. In het verleden was het hier altijd 1 party aan de regering, dus leden en familie enzo kwamen in de elite baantjes terecht, met heel vroege pensioenen en dik salaris en afzwaaipremie. Dit was nooit voor het gewone werk volk weggelegt ! 5 grote families waren dat. Dat begon na de gunta van 1974.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat het publiek van de politiek vindt lijkt mij duidelijk. Na het kolonels regime kwam -geloof ik- de Pasok aan het roer. Na een veelbelovend begin werden zij langzaam naar binnen gezogen ten aanzien van vriendjespolitiek en corruptie.

 

De welvaartsstaat werd bekostigd met geleend geld, en de economie bleef ouderwets (lees: genereerde weinig BBP per persoon).

 

 Wat is de houding van "Jan Modaal" richting de andere EU lidstaten? 

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl Griekenland gebukt gaat onder harde bezuinigingsmaatregelen, helpt Nederland bedrijven daar met het ontwijken van belastingen. Via brievenbusfirma's in Nederland worden miljoenen aan Grieks belastinggeld weggesluisd naar belastingparadijzen in bijvoorbeeld het Caribisch gebied, zo meldt een maandag gepubliceerd rapport van Stichting Onderzoek Multinationale Ondernemingen (SOMO).

Maar als we nu al die bedrijven, die hier nu minder belasting betalen, het land uit bonjouren en hier dus ook totaal geen belasting meer betalen, hoeveel moet er hier dan weer bezuinigd worden (of beter gezegd moeten wij dan weer meer betalen) omdat deze inkomsten zijn weggevallen?

En wie huurt dan die dure gebouwen nog aan de zuid-as?

 

Aan alles zit dus een keerzijde.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik bij het begin op instuurde is de verkeerde informatie van de media. Daar wilde ik het over hebben. Maar goed, eigenlijk zou RTL hier eens in de stad moeten filmen : het is hier fantastisch ! Mensen die uit de vuilcontainers nog iets te eten zoeken....Ik heb het zelf gezien, vlakbij het pankritia stadium wat voor de olympische spelen werd gebruikt !

Je hoeft maar een dagje door Rome te lopen en je ziet regelmatig mensen met plastic tassen de overvolle vuilcontainers bij langs gaan. Niemand slaat er nog acht op.

Maar wat ik me nu afvraag is wat de huidige Griekse machthebbers doen om aan deze armoede fundamenteel een eind te maken. Daar zijn ze immers voor gekozen. Wat moet het Griekse volk zich momenteel in de steek gelaten voelen.

 

Het eerste wat deze Griekse regering te doen staat, lijkt me toch de zich nog steeds verrijkende Griekse elite aanpakken. Desnoods internationaal. Waarom gebeurt dat niet?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ff een paar dagen goed ziek geweest, zware buikgriep. Ja , dat komt hier dus ook voor.

Gelukkig was het weekend, want door de weeks moeten wij hier de eerste 3 dagen voor eigen rekening nemen.

Waar ik bij het begin op instuurde is de verkeerde informatie van de media. Daar wilde ik het over hebben. Maar goed, eigenlijk zou RTL hier eens in de stad moeten filmen : het is hier fantastisch ! Mensen die uit de vuilcontainers nog iets te eten zoeken....Ik heb het zelf gezien, vlakbij het pankritia stadium wat voor de olympische spelen werd gebruikt ! Wat de politiek betreft : overal is het niet in orde, ook niet in nederland. In het verleden was het hier altijd 1 party aan de regering, dus leden en familie enzo kwamen in de elite baantjes terecht, met heel vroege pensioenen en dik salaris en afzwaaipremie. Dit was nooit voor het gewone werk volk weggelegt ! 5 grote families waren dat. Dat begon na de gunta van 1974.

 

Het eten uit vuilcontainers gebeurt hier (normale stad in het zuiden van NL) ook. Vaak junkies/daklozenopvangklanten. Of fans van gratis eten van over-datum-producten.

Dat hoeft niet perse een bewijs van armoede te zijn.

 

Dat het politieke establishment  daar altijd buiten het gewone volk om gewerkt heeft verklaart misschien de machteloosheid van nu. Misschien is het wel een heel grote verdienste van Syriza dat ze het gewone volk nu aan het woord laten. En die moeten dan weer wennen aan het nemen van hun eigen medeverantwoordelijkheid. Dat is de consequentie. Misschien schept het eendracht+macht van onderen omhoog, en dat zou dan toch een goede ontwikkeling zijn.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07 - Geplaatst: 25 april 2015 - 18:14
@Zunigkyk, het beeld dat je hierboven van Nederland, is toch wel vertekend.
Veel pensionado's hebben pensioenen die ze maandelijks niet eens op krijgen.


Er zijn waarschijnlijk een heleboel pensionados bij sat4all. Die stammen nog uit de tijd van de vaste, gegarandeerde inkomens. Die snappen niet dat de pensioenen, of uitkeringen, voor de aanstormende golf <60 er heel wat beroerder voor staan.
VUT regelingen zijn er haast niet meer. Groeiend aantal mensen moet uit eigen zak exit uit werk op 55-60 jarige leeftijd tot hun 67e overbruggen.

@ebhoorn - Geplaatst: gisteren, 15:05
Het lezen van Griekse kranten zoals http://www.kathimerini.gr/(centrum-links) kan wellicht een indruk geven over de wijze waarop men in griekenland de ontstane situatie beleeft. Met Google vertaal kom je een eind.

Het is op die site daar lastig koppen snellen met Google vertaal... link svp concreet naar het artikel wat je bedoelt. Het lezen van lokale opinie lijkt me reuze interessant!

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@zunigkyk (wat een grappige id trouwens - FTA kijker net zoals ik?) Ik heb meerdere artikelen afgegraasd, dus je moet het - net zoals ik - mieren met vertaal. Het valt mij op dat de krant een evenwichtiger beeld schetst dan wat er op de Nederlanse TV  getoond wordt mbt de politiek.

 

Punt lijkt te zijn: waarop de Grieken ook stemmen: het maakt niets uit. De Pasok heeft vuile handen, de huidige regering brengt Griekenland in isolement. 

 

Wellicht is de EU met haar Trojka en "eerst zien en dan geloven" het beste wat de bevolking kan overkomen: Er worden saneringen en moderniseringen afgedwongen, en wel "the hard way", iets waar het politieke speelveld zelf niet bij machte lijkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is de EU met haar Trojka en "eerst zien en dan geloven" het beste wat de bevolking kan overkomen: Er worden saneringen en moderniseringen afgedwongen, en wel "the hard way", iets waar het politieke speelveld zelf niet bij machte lijkt te zijn.

Ik ben het hier helemaal met je eens. Zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Het probleem in het geval Griekenland is, vrees ik, dat de heelmeester(s) worden afgeschilderd als beulen.

Uitstel van executie, want het blijven proberen onder het medicijn/geneesmiddel (saneren en hervormen) uit te komen leidt vaak - ook in dit geval - tot de dood.  

 

De patiënt Griekenland denkt ogenschijnlijk zijn genezing af te kunnen dwingen door de arts op andere gedachten te brengen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

[Vertaling gelukt.]

Het "polynomoschedio" (de maatregelen volgens Varoufakis die Griekenland neemt. De aanpak me niet heel serieus...)

 

Labels:

Polynomoschedio met de verwachting om te stemmen en leiden tot een gedeeltelijke uitbetaling van de uitstaande opgesteld door de overheid, maar nog niet overeengekomen bepalingen van de geldschieters van het land. Na de eerste vergadering van de nieuwe regering onderhandelingsteam van gisteren, het ministerie van Financiën zei dat het wetsvoorstel bevat maatregelen uit de "lijst Varoufakis" aan de minister, de heer C. Varoufakis, waarin staat dat polynomoschedio klaar zal zijn vandaag en zal besprak donderdag in de kast.

In polynomoschedio zal omvatten:

1. Buitengewone bijdrage. Volgens rapporten, zal er een soort van speciale bijdrage zijn. Scenario's hebben overwogen wordt het voortgezet solidariteitsheffing op inkomen verhoogd met één niveau en hoger (bijvoorbeeld EUR 30.000) of tijdelijke dienst op een hoogte van roerende en onroerende goederen en nog veel meer.

2. Verhoog de ​​luxe belasting op auto's, zwembaden en boten (doelstelling van 20 mil. EUR).

3. Versterken van de belastingdienst door verdere onafhankelijk van het secretariaat-generaal van de overheidsinkomsten.

4. Veiling televisie licenties (met een geschatte omzet van 350 miljoen. Euro).

5. Belasting van televisiereclame (gericht inkomsten 50 mil. EUR).

6. Wijzigingen van de inbaarheid van de BTW (loterij, elektronische betalingen voor transacties van meer dan € 1.500, transactie digitalisering) te verhogen, met een totale omzetgroei doelstelling van ten minste 600 miljoen euro. Euro.

7. Controle van brandstof smokkel en tabak omzetgroei van 250 mil. EUR.

8. De bepalingen inzake de status van het eerste veilinghuis. Compliance officers zei de criteria zou worden "geschoren" ten opzichte van de oorspronkelijke voorstellen van de regering, maar hoger zal zijn dan de voorstellen van de vorige regering.

De heer Varoufakis verduidelijkt dat in dit stadium niet zal toenemen BTW-tarieven, als de verandering is een dat in juni zal worden onderzocht maatregel. Hetzelfde zal gebeuren met de fiscale accommodatie in luxe hotels, onderzocht de afgelopen dagen. Deze maatregelen kunnen "pad" zijn waar kredietverstrekkers aandringen op een grote fiscale kloof, en volgens de informatie kan nu worden bevorderd privatisering van luchthavens.

Aan de andere kant zal het wetsvoorstel geen maatregelen dat er geen conflict met de kredietverstrekkers te nemen. Specifiek:

1. Arbeid. De overheid zal geen wetten in deze fase op het verhogen van het minimumloon of veranderingen in de collectieve onderhandelingen.

2. Verzekeringen. We zullen onder meer de afschaffing van nul clausule tekort in aanvullende fondsen en de betaling van de 13e pensioen.

3. Er zal geen instelling voor 'red' leningen en de creatie van "bad bank» (Bad Bank) zijn.

"Het wetsvoorstel heeft onze eigen initiatieven en hopen dat u akkoord gaat. Als we het eens kunnen de basis vormen voor een middellange termijn overeenkomst te zijn, "zei de heer Varoufakis gisteren en voegde eraan toe dat" we willen rekeningen om onszelf te bevrijden van problemen die we het eens hebben. " Ondertussen, de vice-minister van Internationale Economische Betrekkingen, Mr. Ev. Tsakalotos zei gisteren dat het nieuwe beleid onderhandelingsteam beslissingen zal nemen "over zaken waarderen dat ze kunnen gaan door de fractie of het kabinet", aandacht voor de moeilijke politieke manoeuvre onder het door het regeerakkoord.

Voor zijn deel, vice-eerste minister, de heer C. Dragasakis zei gisteren dat "de overeenkomst moet worden ingevuld aan het begin van mei, waarom niet aan het einde van april." Ook de heer Varoufakis betoogd dat we in de richting van een progressief akkoord, maar voegde eraan toe dat als dit niet wordt bereikt, dan zal de overeenkomst worden in juni overgedragen. In dit scenario echter onzekere financiering van het land en het geld van de Staat niet kan voldoen aan de onmiddellijke behoeften van het land.

De voorstellen van de regering, zoals zal worden weerspiegeld in polynomoschedio zal in Brussel Group (BG) die, afgezien aprooptou- zal persoonlijk te ontmoeten woensdag worden besproken. Gisteren, een teleconferentie van BG, dat werd ingediend op de agenda van de besprekingen die morgen zal beginnen in een poging niet om meer tijd te verliezen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, volgens de journaals rijden idd 10 % onverzekerd, maar ik denk veel meer. Ook zonder KTEO = APK. Krijg je in zo'n geval een aanrijding met zo'n persoon kan je gewoon naar je centen fluiten! Om hier een rechtzaak aan te spannen moet je eerst 100 euro inleggen.......

Ben benieuwd wanneer we hier voor het zwemmen en duiken belasting moeten gaan betalen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Parlament in Athen beschließt Wiedereröffnung Griechischer Sender ERT vor Neustart

Stand: 29.04.2015 04:03 Uhr

 

 

Duidelijk: parlement in Athene besluit wederopening van de Griekse zender ERT voor herstart (goed vertaald?)

 

ERT was in 2013 gesloten.

 

Wie het helemaal wilt lezen kan hier terecht.

http://www.tagesschau.de/ausland/griechenland-ert-101.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...