Ga naar inhoud


Grumpy old man


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Onder deze titel wil ik een nieuw onderwerp starten waar vragen aan bod komen die niets met techniek o.i.d. te maken hebben maar wel met het gewone dagelijks leven. Enige criterium is: waarom doen we iets wat op het eerste zicht totaal onnodig/overbodig/nutteloos/... is.

 

De eerste vraag : 

Op muziekfestivals wordt het dragen van oordopjes sterk aangeraden,

 Is het niet eenvoudiger en veiliger om de PA's op een lager volume te zetten ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zit je met de vraag, wat met de mensen die meer achteraan staan ? die willen ook wat horen.

Een extra installatie aanslepen en opzetten.

 

Als het geluid alleen van het podium komt dan is er toch een tijdsverschil (vertraging)  tussen het "zien" zingen en het "horen" zingen: daarvoor moeten er toch al extra speakers, verder van het podium,  opgesteld worden? Of was dat alleen in de jaren '70 zo ? Ik ben sindsdien niet meer op zo'n mega-festival geweest.    ;)

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat totaal zinloos is is om een citaat te plaatsen als je als opvolger kommentaar schrijft

:mad:  grumpp

Je weet nooit of iemand die sneller typt al een reactie geeft in de tussentijd .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me meer afvraag is "waarom" mensen überhaupt naar zo een evenement toe gaan...

Ikzelf vind een studioversie van een nummer altijd 1000x beter dan een live optreden... en bovendien kan ik het dan gewoon in alle rust thuis beluisteren.  Ik hoefde gelukkig nooit naar dit soort evenementen toe te gaan... ik ik hoop dat de rest van mijn leven zo te houden. 

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me meer afvraag is "waarom" mensen überhaupt naar zo een evenement toe gaan...

Ikzelf vind een studioversie van een nummer altijd 1000x beter dan een live optreden... en bovendien kan ik het dan gewoon in alle rust thuis beluisteren.  Ik hoefde gelukkig nooit naar dit soort evenementen toe te gaan... ik ik hoop dat de rest van mijn leven zo te houden. 

En dit is wat ik zie als een Grumpy Old Man

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor, dat is gewoon een generatie verschil.

Ik zal ook nooit 40 tot 150 euro neerleggen voor een concert van deze of gene artiest die van gekkigheid niet weet wat hij/zij met al dat geld moet doen. Dan koop ik liever iets waar ik langer dan een paar uurtjes mee kan doen.

 

Mijn kinderen vinden het echter goedkoop als ze ergens voor 50 euro naar een concert kunnen.

Het besef begint bij hun nu wel een beetje te komen nu ze zelf een vakantie baantje hebben en rekenen dat ze vaak meer dan een week moeten werken om naar een concert van 2 a 3 uurtjes te kunnen.

 

Ik durf echter ook de wedden dat mijn kinderen straks weer precies hetzelfde zullen hebben met hun kinderen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40587-0-42017600-1439799780.png Grumpy <<post-40587-0-00755900-1439799962_thumb.jpg André Hazes Jr. Hippie<<<>>>Wat je ook kunt doen is de video camera mee nemen en alles thuis naderhand rustg op je gemak bekijken,als het toegestaan is te filmen,wat hier met de Vierdaagse feesten in Nijmegen,met meer dan1,5 miljoen bezoekers gedurende die 7 dagen feest ,geen enkel probleem is.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ikzelf vind een studioversie van een nummer altijd 1000x beter dan een live optreden...

 

Als je dit werkelijk meent begrijp je helemaal niets van de essentie van muziek. Het gaat om hart en ziel, de emotie, die de artiest legt in het maken van de muziek. Daardoor kan een nummer morgen anders klinken dan vandaag. Op een studio opname die 36 duizend keer is overgedaan is dat volledig weggepoetst en afgevlakt.

 

Daarom hebben die plaatjes draaierts met hun elektronische dreun ook helemaal niets met muziek te maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40587-0-08473800-1439804779_thumb.jpgpost-40587-0-77116000-1439804858_thumb.jpg@Psychosammie,daar ben ik het volkomen mee eens,kijk maar een naar het screenshot van Lee Towers ,van de opnames die ik gemaakt heb ,wat een  emotie ,ondanks de regenbui,ook het publiek zong geweldig mee met ;Jou Never Walk Alone,dit is ook voor de artiest een geweldig moment,die man straalt van geluk ,dat het publiek zo geweldig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie, Columbo e.a. die ook liever live muziek horen...  ik kan jullie standpunt begrijpen, maar ik vind altijd dat een plaat of CD gewoon "beter" klinkt. Die nuances die je soms ook op de radio hoort als ze een live nummer spelen vind ik altijd minder goed, en "jammer". En dat heeft dan niets te maken met de drukte en het ontzettende lawaai van zo een live optreden... want daar kan ik al helemaal niet tegen. Bovendien heb ik er ook geen 20 of meer euro's voor over om naar zo een concert te gaan waar je maar even bent... nee, dat hoeft voor mij niet. Of het met oud worden te maken heeft... ook waarschijnlijk, maar toen ik jong was hield ik er ook al niet van. Ik kan niet warm lopen voor zo een evenement.

En of ik dan de zgn "essentie" van de muziek wel of niet begrijp...  ik hoor een nummer graag omdat het me aanspreekt (tekst en/of melodie), omdat ik het mooi vind, omdat ik de sfeer die het oproept mooi vind etc etc.

Ik luister heel erg veel naar muziek. Iedere dag heb ik de radio aan op een Zweedse, Oostenrijkse, Duitse, Russische of Zuid Afrikaanse zender, al naar gelang de taal en genre waar ik op dat moment trek in heb....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb vroeger in een band gespeelt veel blues en rock naderhand country we hadden zelf een grote pa staan nl en ik moet zeggen als je 2 uur had opgetreden suizden je oren ook hoor !!!

Backstage grote installatie nu ik 56 ben ga ik soms nog weleens naar een festival en ik moet zeggen merk dit goed hoor op moment dat je erg veel geluid hoor van omgeving hoor ik bijna niks meer .

Mijn jongste dochter gaat altijd naar die festivals ben een keer daar geweest maar zoiets heb ik nog nooit gezien wat een herrie zeg maar tja daarvoor slikken ze bijna ook allemaal ben ik bang anders hou je dit niet vol .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...