Ga naar inhoud


Eerdaags meer vluchtelingen als europeanen ?


1pm

Aanbevolen berichten

In de Balkan lijken ze ook niet echt welkom te zijn, te oordelen naar de beelden van vandaag.

 

Je hebt gelijk, denk ik, als je de indruk hebt dat ze liever noordelijker trekken. De ontvangende landen geven immers aan dat ze welkom zijn.

 

Keerzijde is, dat hun avontuur een grote gok is. Ze verlaten huis en haard, en hopen op een beter leven. Huis en haard zijn ze kwijt (Alleen de kleren die ze aan hebben en wellicht een rolkoffer hebben ze mee.), maar garantie op een even mooi huis en haard of zelfs betere hebben ze niet.

 

Het zal deels een European Dream blijken te zijn, die voor menigeen zal uitdraaien op een nightmare.

 

Een echte vluchteling zal overal tevreden mee zijn en bereid de handen uit de mouwen te steken in ruil voor rust, voedsel en onderdak.

Degene die dat niet is, of hier geen recht heeft op een veilig onderkomen omdat ze aan het shoppen zijn voor een beter leven, zal snel weg moeten. Om  plaats te maken voor de echte vluchteling.

 

In Duitsland woedt inmiddels een heftige discussie over de niet aflatende instroom en de noodzakelijke, op handen zijnde selectie met de daarbij behorende uitzettingen die nu in beeld komt en waar mogelijk zelfs het Duitse leger zal worden gevraagd om o.a. logistieke assistentie.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Grote gevaar is het rechts extremisme wat nu gretig hierop inspeelt.

En dan doel ik niet op Geertje W,want die heeft zijn geloofwaardigheid al deels verspeeld door hele domme fouten te maken.

Hij mocht willen dat ie het charisma en inzicht van Pim Fortuin had.

Want ik ben er heilig van overtuigd dat de heren in DenHaag een grote zucht van verlichting slaakten toen ze hoorden wat zich op 't mediapark had afgespeeld.

 

We halen nu de oorlog hierheen,en DenHaag ziet het gewoon niet.

Er komt steeds meer verzet tegen asielzoekers,en DenHaag drukt gewoon door.

 

 

En,wie zullen moeten opdraaien voor alle onkosten die dit met zich meebrengt?

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Gerard... het wordt tijd dat de burgers in actie komen, en met alle middelen strijden tegen deze invasie. Dit kan zo niet langer.

 

Overigens, die gelukszoekers antwoorden de tv-reporters telkens wat past bij de land waarvoor de reporter werkt.

Ik hoor vaak zeggen dat ze naar Duitsland, Zweden en Finland willen doorreizen....  op de Zweedse tv. tja, ze weten precies wat ze moeten antwoorden hoor.

Die 'mensen' zijn gewoon uit op rijkdom, zo een beetje als jaren gelden de stroom europeanen naar 'amerika' ging met de boot om daar goud (letterlijk) te gaan zoeken... daar kon je zogenaamd echt rijk worden ging het verhaal.... en nu doen deze lieden precies hetzelfde... en dat moeten we niet willen. 

Overigens die beelden op de tv zijn er alleen om geld mee te verdienen... beelden van door een rivier wadende mensen leveren uiteraard geld op, want dat is precies wat tv stations willen...  laat je niet misleiden, veel is gewoon in scene gezet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'mensen' zijn gewoon uit op rijkdom, zo een beetje als jaren gelden de stroom europeanen naar 'amerika' ging met de boot om daar goud (letterlijk) te gaan zoeken... daar kon je zogenaamd echt rijk worden ging het verhaal.... en nu doen deze lieden precies hetzelfde... en dat moeten we niet willen. 

 

Je doet aardig aan geschiedvervalsing. Veel Nederlanders gingen na WO2 emigreren door de oorlog die net achter de rug was en de hoge werkloosheid indertijd. Natuurlijk droom je dat het ergens anders beter is, maar angst voor de Europese toekomst was een grote drijfveer.

En waarom nemen de Amerikanen geen vluchtelingen op, zij zijn toch de oorzaak van al deze ellende in Syrië. :angry:

Amerikanen nemen zat vluchtelingen op. Het heeft haar eigen vluchtelingproblemen ook (Mexico) maar daarnaast is het land altijd zeer gastvrij geweest. Het heet niet voor niks de "melting pot". Hoeveel Iraniërs wonen er inmiddels wel niet in de VS? Veelal de intelligentsia van Iran, want in dat land heeft door de jaren heen een braindrain plaatsgevonden. 

 

http://vorige.nrc.nl//buitenland/article1876773.ece/Voor_3.000_dollar_weg_uit_Iran_naar_de_VS

 

Maar de VS is natuurlijk niet alleen de oorzaak van alle ellende. De problematiek zit veel ingewikkelder in elkaar. 

 

Veel Syriërs die hierheen komen, spreken redelijk Engels, dus het zijn niet de minsten die hier asiel aanvragen. De armen kunnen immers niet weg of blijven hangen in Turkije. Assad blijft in Syrië zitten met de armsten en zijn leger. Een economie heeft hij niet meer. Ben benieuwd hoe Rusland dat straks wil oplossen. Maar ik denk dat Rusland hierover evenmin een lange-termijn plan heeft als het Westen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens die beelden op de tv zijn er alleen om geld mee te verdienen... beelden van door een rivier wadende mensen leveren uiteraard geld op, want dat is precies wat tv stations willen...  laat je niet misleiden, veel is gewoon in scene gezet.

Denk eerder dat het gewoon een kwestie is van creatief knippen en plakken van de beelden.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eerder dat het gewoon een kwestie is van creatief knippen en plakken van de beelden.

Totdat je de vluchtelingen ziet lopen en wellicht kunt spreken in je eigen woonomgeving. 

Dan kun je persoonlijk feitelijk vaststellen of het vluchtelingendrama "een groot mediacomplot" is. Of dat je eigen werkelijkheid inderdaad niet strookt met de real world. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet deze mensen niet over 1 kam scheren.

 

vluchtelingen zijn wat mij betreft welkom.

dat zij daar in erbarmelijke omstandigheden staan te verkleumen is echt verschrikkelijk.

 

maar ik ben van mening dat de echte vluchtelingen dat te danken hebben aan de overgrote meerderheid van gelukszoekers in hun midden.

deze groep gelukszoekers verpest het voor de werkelijke vluchtelingen.

 

de groep is onnodig groot en veroorzaakt al deze problemen nu.

 

wanneer er uitsluitend vluchtelingen waren en geen gelukszoekers,was 't heel anders geweest.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, overzichtelijk artikel waar je naar verwijst. 

 

Echter, aAls het allemaal niet zo ingewikkeld was (zeg je) , zaten we nu niet in de problemen.

Turkije zou dus voor de vluchtelingenkampen nog meer de hand op moeten houden bij de VS dan bij Europa?

Waarom gebeurt dat dan niet?

 

En waarom houdt Europa de hand niet op bij Amerika? Of bij bepaalde buurlanden in noord Afrika? Meer opvang in de regio? Hoe dan?

En waarom willen Oost-Europese landen niks? 

 

En willen de vluchtelingen zelf wel naar de VS?

 

Ik snap je betoog wel, maar simpel is het volgens mij allerminst. 

 

Het enige wat we vandaag leren uit de recente geschiedenis is dat we niet te snel militair moeten willen ingrijpen in andere landen.

Maar dan komt het dilemma weer voorbij dat mensenrechten in een bepaald land met voeten worden getreden. Zoals Assad chemische wapens gebruikte.

En dan gewoon toekijken en tegen de bevolking zeggen " Ik bemoei me er niet mee?" 

Als we dat zeggen,worden we weer fijntjes herinnerd aan WO2. En aan Chamberlain. 

 

Zeg het maar. Het is nooit goed of het deugt niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu niet begrijp is waarom worden de Balkan landen niet aangepakt zodat ze ook meer vluchtelingen op gaan nemen. 

Tja, typisch Nederlands... wie zullen we eens "aanpakken" omdat hij niet doet wat WIJ willen??

om van de walgen die houding.... laat Nederland eerst zijn eigen straatje maar eens schoonvegen, en dan anderen gaan bevelen wat ze moeten doen.

De Balkanlanden zouden hun grenzen inderdaad beter moeten afschermen, zodat die troep er niet doorheen komt. Willen ze een land binnen melden ze zich aan, zoals het wettelijk geregeld is, met de nodige papieren en visa... doen ze dat niet, weg en terug naar huis!

Overigens zijn de balkanlanden gewoon 'veilige' landen hoor... er is niets mis daar, geen oorlog etc etc.... maar het zijn de gelukszoekers die niet willen....  in mijn ogen geeft een vluchteling niets te "willen".... ben je "echt" op de vlucht, dan zou je maar wát blij zijn om in Servie te mogen wonen... maar nee... dat wille ze niet hoor.... daar krijg je niet genoeg, wij willen verder..... daar waar het geld met bakken op ons licht te wachten.

 

 

Denk eerder dat het gewoon een kwestie is van creatief knippen en plakken van de beelden.

Gerard, dat zou ook kunnen... wat ik bedoelde is dat ik denk dat er nauwelijks 10% waarheid schuilt in de beelden die je te zien krijgt. Overal staan kamera's bij....  en als het werkelijk zo zou zijn dat mensen in de problemen komen in het water, terwijl er hele tv crews bij staan te filmen, waarom 'helpen' die dan niet even?  Als het "echt" was zouden de tv mensen aangeklaagd kunnen worden voor het niet helpen van mensen (Unterlassene Hilfeleistung in het Duits).

 

Ik hoop overigens die mensen NIET in mijn woonomgeving te zien lopen.... ze hebben hier niets te zoeken

Ik denk dat we dat geld wat nu gespendeerd wordt aan dit gebeuren veel beter aan onze eigen 'officiele' bevolking zouden kunnen spenderen. Hier zijn zó veel mensen die geen dak boven hun hoofd hebben, of die moeten bedelen bij de voedselbanken voor hun dagelijks brood.... Maar nee, daar wordt minachtend naar gekeken... totaal onbekenden die hoogstwaarschijnlijk winig goeds in de zin hebben worden hartelijk ontvangen en krijgen geld en goederen. Wat een wereld waarin we leven, wat een land. Nee, hier voel ik me niet meer thuis!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop overigens die mensen NIET in mijn woonomgeving te zien lopen.... ze hebben hier niets te zoeken

 

Zeg Sverige...ben jij daar eigenlijk ook niet "te gast" in Zweden..?

 

En jij bent uit Nederland weggegaan omdat het daar zo slecht was ?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat hij gewoon met geldige papieren is geëmigreerd,volgens het daarvoor geldende protocol,gewoon met het vliegtuig of de auto of wat dan ook.

Geheel legaal en wettelijk.

Maar toch import. Immigrant. Asielzoeker. :)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...