Ga naar inhoud


NPO 1,2,3, RTL 4,5,7, SBS6 en Net5 in 2016 alleen nog HD


HG5812

Aanbevolen berichten

Kijk maar eens wat wij in Spanje gratis uit de lucht plukken, en kijk en luistergeld bestaat hier niet.

 

 

Hoe is het in Spanje gesteld met landelijke dekking?

 

Welke alternativen blijven er over voor bewoners van (of reizigers door) gebieden zonder voldoende dekking?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk maar eens wat wij in Spanje gratis uit de lucht plukken, en kijk en luistergeld bestaat hier niet.

 

http://www.tdt1.com/canales-alicante/

 

Het is echt gratis want er zijn geen enkele kosten naar de kijker, zoals het behoord te zijn dus.

Natuurlijk is het niet gratis. Er wordt hopelijk toch wel belasting betaald in Spanje?

Dvb-t wordt er anders gefinancierd dan hier, maar dat is wat anders. En laten we verder maar zwijgen over de Spaanse boekhoudkunst. De Griekse boekhoudkunst werd tot voor kort in Spanje door menigeen geroemd totdat men de keerzijde ervan inzag vorig jaar.  

In Italië is dvb-t ook op een uitzondering na "gratis". Maar het zit natuurlijk altijd ergens verborgen, mogelijk in de canone.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook niet.

Toch wel, het kijk en luistergeld is heel lang geleden apart gestopt en zit sindsdien in de inkomsten belasting, je betaald het dus nog steeds.

 

Dit is gedaan omdat een aantal mensen beweerden geen TV of Radio te hebben en daardoor de boel ontdoken, nu betaald iedereen ongeacht er wel of niet een Radio en TV aanwezig is.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel, het kijk en luistergeld is heel lang geleden apart gestopt en zit sindsdien in de inkomsten belasting, je betaald het dus nog steeds.

 

En dat is in Spanje (bijvoorbeeld bij RTVE) anders geregeld ??

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog nooit belasting gevraagd voor RTVE, dat heb ik zelfs nagevraagd, maarja dan noem je er wel 1 op natuurlijk staats TV.

 

Een stukje Wikipedia:

 

Bekostiging

De Spaanse publieke omroep is een van de weinige in Europa die niet rechtstreeks door het publiek worden betaald. De bekostiging vindt plaats

door middel van de begroting van de staat (50%), en door belastingen op telefoonbedrijven, commerciële televisiezenders en betaaltelevisie. RTVE

zelf heeft bij wet geen inkomsten uit reclame (enkel zelfpromotie is toegestaan op de zenders) en betaaltelevisie.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je gewoon TDT kijkt betaal je niets, daar is niets moeilijks aan. Wil je wel betalen(of je moet) ga je IPTV, Schotel of 4G.

 

TDT is hier gewoon voledig gratis, meeste zenders halen hun inkomsten van andere bronnen maar de TDT is gratis, wij betalen in ieder geval geen enkele euro cent ervoor en de rest van de Spaanse familie ook niet.

 

Maar dit gaat wel zwaar offtopic zo, maar wilde aangeven dat gratis nog steeds bestaat buiten Nederland.

 

Nu houd ik erover op voor een moderator roept ontopic please!

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu houd ik erover op voor een moderator roept ontopic please!

 

... of omdat je uit je nek kletst ??

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

wij wonen in midden zweden ramsele en hebben een triax schotel diam 100 cm met 2 lnb een op de astra 19 en een op de astra 23 met goed weer hebben we op de 23 sign en kwaliteit 78% en met slecht weer valt die dus wel eens uit maar das geen probleem dan kijken we naar de 19 Echter nu de npo 1 2 enz van de 19 gaat verdwijnen hebben we een klein probleem Mijn vraag is moeten we een grotere schotel kopen of beter op de 23 uitrichten

met vr grt bamse

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen geen geld aan uitgeven dat wordt niks die ontvangst zo noordelijk

Men zou daar toch 45dBW sterkte moeten hebben van de Astra 3. Dat komt neer op een schotel van 85-105cm. Dus ik denk dat je de schotel beter moet uitrichten.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bramse

In Ramsele kun je de Astra 23,5 met een schotel van 100cm breed ontvangen volgens de footprint van SES Astra. Het is natuurlijk van hier uit niet te beoordelen of de schotel wel of niet helemaal goed staat uitgericht.
Feit is wel dat CanalDigitaal geen gemakkelijke transponderspecificaties gebruikt en dat het dus goed mogelijk is dat je schotel toch wel goed staat uitgericht.
Het lijkt me verstandig een schotel te nemen die wat groter is.
Ik weet niet welke schotels je daar kunt kopen maar een Visiosat SMV 120 van 123x127cm is een uitstekende polyester schotel. Je kunt ook een Gibertini OP 125 L van 120x 130cm.

Zelfs veel noordelijker kun je de Astra 23,5 nog ontvangen tot in Pitea toe
De Visiosat heft als voordeel dat je er een verwarming aan de achterzijde op kunt monteren zodat er geen sneeuw op de schotel kan blijven liggen. Dit is echter niet goedkoop.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu een dual lnb gebruikt, heb je 23,5 dan wel in het brandpunt zitten? zoniet, zou ik dat eerst aanpassen

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik geen duo lnb zijn 2 losse lnbs  Probeer wel in de zomer als het wat warmer is de schotel beter uit te richten en iets dichter bij de grond te zetten [hebben daar ook een vrij zichtveld]We hebben van de winter veel last gehad van de wind en daar kan die slecht tegen 120 km /u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...