Ga naar inhoud


HD-Light pakket blijft goedkoop


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste Alex

 

Het HD-Light pakket kun je niet afsluiten. Iedereen die tot ongeveer een jaar geleden het Basis of Familie pakket had zonder extra HD, werd verplicht €3,- per maand extra te betalen. Daarvoor kreeg je dan wel NPO 1, 2, en 3, RTL 4, 5 en 7, SBS6 en Net5 in HD.

 

 

In het basis pakket sd waren de zenders NPO 1,2,3 en RTL8 al in HD.

 

Discovery Showcase HD, EenHD werden toen ook toegevoegd aan het nieuwe basis pakket.

 

Weer iets later kwamen ook de zenders Canvas HD 04/09/2014 en Natgeo wild HD 01/10/2014 en Ketnet erbij.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

EUROSPORT: ook ik ontvang de beide Eurosport 1 versies zoals genoemd door Noordzee.

Daarnaast ontvang ik met mijn basisHD ook twee versies Eurosport 2 : op Astra 3B, 12110H ontvang ik de internationale versie van Eurosport 2 in HD (zonder nederlands maar wel met engels commentaar) en verder natuurlijk de nederlandse SD versie volgens de CD lijst zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EUROSPORT: ook ik ontvang de beide Eurosport 1 versies zoals genoemd door Noordzee.

Daarnaast ontvang ik met mijn basisHD ook twee versies Eurosport 2 : op Astra 3B, 12110H ontvang ik de internationale versie van Eurosport 2 in HD (zonder nederlands maar wel met engels commentaar) en verder natuurlijk de nederlandse SD versie volgens de CD lijst zelf.

 

Genoemd door wie?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EUROSPORT: ook ik ontvang de beide Eurosport 1 versies zoals genoemd door Noordzee.

Daarnaast ontvang ik met mijn basisHD ook twee versies Eurosport 2 : op Astra 3B, 12110H ontvang ik de internationale versie van Eurosport 2 in HD (zonder nederlands maar wel met engels commentaar) en verder natuurlijk de nederlandse SD versie volgens de CD lijst zelf.

 

Wel bij het onderwerp blijven Basis HD is geen Basis pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders die ik met het Basis pakket + HD Light kan ontvangen zijn:

 

47 TV-zenders:

NPO 1 HD

...

 

Bedoel je dus dat je het Basis HD-light pakket hebt?

 

Dus ook geen Outdoor Channel HD? (misschien niet getest)

Wat me ook opvalt is dat dus AutoMotorSport HD al vanaf BasisHD-light te zien is, terwijl dat officieel pas vanaf EntertainmentHD zou zijn?

Wat betreft Eurosport kom ik er ook niet uit.

Er zit dus 2x Eurosport 1 HD op Astra 3, volgens mij niet altijd met dezelfde programmering.

Ik dacht op 12129V Eurosport 1 HD Nederland en op 12110H Eurosport 1 HD international.

Daarnaast is er een Eurosport 2 HD op Astra 3 en Eurosport 2 (12722H, niet HD?) op Astra 1 met een Nederlandse en Belgische versie?

De vraag is dus welke versie Eurosport 2 HD is en in welke pakketten ook nog de SD-versie zit?

 

Comedy Central Nederland en MTV NL zit ook nog eens op zowel 23.5 als 19.2E.

 

Van Fine Living en Food Network is een HD en een SD versie...

 

Dan claimen sommige bronnen ook dat Eurosport 2 Germany, Planet, Sportdigital.tv (Astra 1, 12722H) en Animax Deutschland (Astra 1, 12515H) in het Canal Digitaal pakket zitten?

Vast alleen een provider-ID maar geen enkel abonnement dat ze doet decoderen?

Canal Digitaal NL.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dus dat je het Basis HD-light pakket hebt?

 

Dus ook geen Outdoor Channel HD? (misschien niet getest)

Wat me ook opvalt is dat dus AutoMotorSport HD al vanaf BasisHD-light te zien is, terwijl dat officieel pas vanaf EntertainmentHD zou zijn?

Wat betreft Eurosport kom ik er ook niet uit.

Er zit dus 2x Eurosport 1 HD op Astra 3, volgens mij niet altijd met dezelfde programmering.

Ik dacht op 12129V Eurosport 1 HD Nederland en op 12110H Eurosport 1 HD international.

Daarnaast is er een Eurosport 2 HD op Astra 3 en Eurosport 2 (12722H, niet HD?) op Astra 1 met een Nederlandse en Belgische versie?

De vraag is dus welke versie Eurosport 2 HD is en in welke pakketten ook nog de SD-versie zit?

 

Comedy Central Nederland en MTV NL zit ook nog eens op zowel 23.5 als 19.2E.

 

Van Fine Living en Food Network is een HD en een SD versie...

 

Dan claimen sommige bronnen ook dat Eurosport 2 Germany, Planet, Sportdigital.tv (Astra 1, 12722H) en Animax Deutschland (Astra 1, 12515H) in het Canal Digitaal pakket zitten?

Vast alleen een provider-ID maar geen enkel abonnement dat ze doet decoderen?

 

Er bestaat geen basis HD light pakket.

 

Het light pakket heet bij CD gewoon Basis pakket.

 

En welke zenders in mijn basis pakket zitten heb ik al aangegeven.

 

CD zet wel meer zenders van een hoger pakket in een lager pakket bv cartoon network, Automotorsport HD, the QYOU.

 

Outdoor channel HD maakt deel uit van het Familie HD pakket.

 

Eurosport 1 wordt op 2 verschillende frequenties uitgezonden 12129v 29900, 12110H 27500.

Die laatste zal wel komen te vervallen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn familie HD light ontvang ik geen Mezzo (helaas).

Op 19.2 11817 V 29700 zie ik Mezzo staan (geen HD trouwens) maar die is voor mij gecodeerd.

 

Morgen biedt CanalDigitaal nieuwe zenderlijsten aan (zowel de HD- als de SD-lijst wordt daarmee vervangen).

 

Ontvangers van de merken M7, Philips en een groot aantal andere ontvangers laden nieuwe zenderlijsten automatisch in zodra de ontvanger wordt aangezet.

 

Heeft u een ontvanger waarbij de zenderlijst handmatig moet worden vervangen? Bekijk dan onze video met instructies over het inladen van een zenderlijst.

 

Overzicht van wijzigingen

Hieronder vindt u het overzicht van wijzigingen in de nieuwe zenderlijsten:

 

Mezzo en Motors TV in HD       

Vanaf 1 juli worden de zenders Mezzo (te zien vanaf FamilieHD) en Motors TV (te zien vanaf EntertainmentHD) in HD aangeboden. De SD-versies van de zenders verdwijnen daarmee.

Ook wordt er een beveiliging op Mezzo HD en Motors TV HD geactiveerd, waardoor beide zenders vanaf 1 juli alleen nog met een Philips-/M7-satellietontvanger en het nieuwste type CI-module met het witte etiket te bekijken zijn.

Mezzo HD en Motors TV HD kunt u vanaf 1 juli alleen nog bekijken met:

- Philips DSR7121

- Philips/M7 DSR7141

- Philips DSR8121

- Philips/M7 DSR8141

- M7 SAT801

- CI-module met het witte etiket

Neem contact op met CanalDigitaal (0900 – 9323, € 1,- per gesprek) indien u niet over de juiste satellietontvanger of de juiste CI-module beschikt. U kunt natuurlijk ook bij onze verkooppunten en in onze webshop terecht.

 

ci-module-check.jpg

 

Frequentiegegevens Mezzo HD: ASTRA 19,2 – 11.817 - V - 29.700 - 5/6 - DVB-S2 - QPSK

 

Frequentiegegevens Motors TV HD: ASTRA 19,2 - 12.522 - V – 22.000 - 2/3 - DVB-S2 - 8PSK

 

Eurosport 2 HD Internationaal wordt Eurosport 2 SD Benelux

De zender Eurosport 2 wordt vanaf 1 juli alleen nog aangeboden als SD-zender. Op deze zender is dan de programmering te zien, die is gericht op de Benelux (met onder andere de MotoGP-wedstrijden).

 

Eurosport 2 werd tot 1 juli ook (tijdelijk) doorgegeven op kanaal 13, het evenementenkanaal. De zender Eurosport 2 HD met de internationale programmering komt met de wijziging te vervallen.

 

http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jij Mezzo niet kan ontvangen komt omdat jij niet de witte CI-module gebruikt.Heb je misschien nog de CI-module met wereldbol? Dan kan je die gratis omruilen als je bij CanalDigitaal aangeeft dat je Mezzo niet meer kunt ontvangen.

Ik gebruik de eigen kaartlezer van mijn rebox, en geen ci-module.

Ik wist niet dat voor ontvangst van Mezzo een speciale ci-module nodig was, dus bedankt voor deze info. Ik ben weer wat wijzer geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat geen basis HD light pakket.

Het light pakket heet bij CD gewoon Basis pakket.

 

En welke zenders in mijn basis pakket zitten heb ik al aangegeven.

CD zet wel meer zenders van een hoger pakket in een lager pakket bv cartoon network, Automotorsport HD, the QYOU.

Outdoor channel HD maakt deel uit van het Familie HD pakket.

 

Eurosport 1 wordt op 2 verschillende frequenties uitgezonden 12129v 29900, 12110H 27500.

Die laatste zal wel komen te vervallen denk ik.

De naam BasisHD light dus veranderd in Basis.

Outdoor Channel HD was een foutje van mij.

 

Wat betreft Eurosport 1 HD had ik reeds gezegd had ik gemerkt dat er verschillen in de programmering zat tussen die twee. Neemt niet weg dat er één zou kunnen vervallen inderdaad.

 

 

Met mijn familie HD light ontvang ik geen Mezzo (helaas).

Op 19.2 11817 V 29700 zie ik Mezzo staan (geen HD trouwens) maar die is voor mij gecodeerd.

 

Op 19.2E, 11817V zit Mezzo zonder HD in de naam, maar dat is degene die Canal Digitaal in zijn pakket heeft zitten en zou wel in HD zijn.

Er zijn nog wel meer plekjes waar Mezzo (of Mezzo Live) uitzendt voor diverse aanbieders.

 

Dat jij Mezzo niet kan ontvangen komt omdat jij niet de witte CI-module gebruikt.

Heb je misschien nog de CI-module met wereldbol? Dan kan je die gratis omruilen als je bij CanalDigitaal aangeeft dat je Mezzo niet meer kunt ontvangen.

Voor Mezzo en Motors TV heb je inderdaad de witte CI-module nodig (of een aanpassing aan je softcam).

 

 

Nieuwsberichten en uitspraken van Canal Digitaal hebben in het verleden gebleken niet altijd correct te zijn.

Ik zou graag van de kaarthouders zelf willen horen wat ze kunnen ontvangen doordat ze het zelf getest hebben.

Wat me nog onduidelijk is:

Food Network / Food Network HD en Fine Living / Fine Living HD

Zijn beide te ontvangen? CD geeft aan alleen de HD versie (ook in de SD lijst).

MTV NL 19.2 en 23.5

Zijn beide te ontvangen?

Eurosport 1, 2, 1 HD, 2 HD (int.?), 1 HD int.

Welke zijn nu te ontvangen?

Ziggo Sport Golf

Heb ik weggehaald bij Familie pakketten (zit alleen bij Sprietje in het pakket).

TV Oranje

Aan de duale uitzendingen zal ook wel een einde komen.

Canal Digitaal NL.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EUROSPORT: ook ik ontvang de beide Eurosport 1 versies zoals genoemd door Noordzee.

Daarnaast ontvang ik met mijn basisHD ook twee versies Eurosport 2 : op Astra 3B, 12110H ontvang ik de internationale versie van Eurosport 2 in HD (zonder nederlands maar wel met engels commentaar) en verder natuurlijk de nederlandse SD versie volgens de CD lijst zelf.

De eerstgenoemde bij mij ook, maar bij een TP scan op 23.5 11914 H 29900 komen vele zenders voorbij, maar geen Eurosport, in afwijking van de CD lijst. Bij jou wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eurosport 1 HD DUT gaat bij mij niet open. Eurosport1 HD NL wel.

 

566849a0402a7-snappen.png

Ik ben van het Set Top Box-pakket (op aandringen van CDNL) over gegaan op het Basis HD pakket, prima alle HD zenders gaan ook gewoon open. Toch staat er Basis-pakket vermeldt op de rekening. Op 1 februari 2015 is nogmaals €90 geïncasseerd voor het Set Top Box-pakket wat in april deels (€68) terug gestort werd. Wie mij dit uit kan leggen krijgt eeuwige roem.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

astro iris schreef op 09 Dec 2015 - 14:57:

Inderdaad, er zit geen Eurosport meer op de 11914H, ze zitten op de 12109H en 12129V.

 

Voor mijn familie HD light heb ik:

12109H: Eurosport 1 HD DUT en Eurosport 2 HD (beeld en engels commentaar) en Eurosport 2 HD DUT (beeld en geluidloos)

12129V: Eurosport 1 HD NL

De overeenkomstige zenders zenden meestal hetzelfde maar soms ook een verschillend programma uit.

Daarnaast heb je nog een fta Eurosport 1 (Duitsland).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...