Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

die idee dat men dat laat doodbloeden omdat er andere belangen spelen heb ik al eens ergens geschreven

daar komt Dr Z akelig kort bij

 

die halfware systemen hebben we ook al beschreven toen seca1 op de schop ging

daar heeft Mimisiku een punt dat inderdaad makkelijk zou gerealiseerd moeten kunnen worden

 

moeten kunnen worden

 

dat is het probleem, bij M7 is geen talent een publiek te bevredigen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat mijn vraag is, waarom zijn ze, als ze dat toch al die jaren van plan waren niet ineens van SECA2 naar een syteem met boxkey gegaan?

Men beweert altijd dat het aantal gebruikers dat met Linux systemen kijkt, toch te verwaarlozen is.

Ik heb nochtans de indruk dat men al die tussenstappen heeft gehad om iedere keer slechts lichtjes de gebruikers te bruskeren.

Iedere keer wat minder mogelijkheden bieden.

Ofwel is prutsen met de codering bij M7 ook gewoon iets om hardware te kunnen verkopen.

 

Nog een vraagje dat ik had, iemand toonde mij de specs van een toestel van Gigablue, dat volgens hem CI+ gecertifieerd is.

Kan dat, een Linux ontvanger die CI+ gecertifieerd is?

En gaat hij dan ook je opnames encrypteren, en de CI+ vlagjes braaf gehoorzamen, als die gebruikt worden?

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

die idee dat men dat laat doodbloeden omdat er andere belangen spelen heb ik al eens ergens geschreven

daar komt Dr Z akelig kort bij

 

 

Ik denk niet dat we veel opschieten met het uitputten van allerlei complottheorieën.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch wat Gigablue adverteert.  Details ken ik ook niet.  Alleen advertenties en Specs.

En wat betreft die CI+ vlagjes, dat zal iemand eens moeten uittesten.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nog een vraagje dat ik had, iemand toonde mij de specs van een toestel van Gigablue, dat volgens hem CI+ gecertifieerd is.

Kan dat, een Linux ontvanger die CI+ gecertifieerd is?

En gaat hij dan ook je opnames encrypteren, en de CI+ vlagjes braaf gehoorzamen, als die gebruikt worden?

Volgens mij kan dat niet, aangezien de gebruiker - voor zover ik weet - zelf de CI+ optie softwarematig moet installeren. Hetzij direct, hetzij de compatibiliteit met een CI+ module.

Dus CI+ gecertificeerd zijn alleen de de CI+ ontvangers met closed source software (bv Technisat) en de CI+ modules.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan dat niet, aangezien de gebruiker - voor zover ik weet - zelf de CI+ optie softwarematig moet installeren. Hetzij direct, hetzij de compatibiliteit met een CI+ module.

Dus CI+ gecertificeerd zijn alleen de de CI+ ontvangers met closed source software (bv Technisat) en de CI+ modules.

Ja, precies daarom dat ik het zo vreemd vind.

Kan het dat eigenlijk alleen de hardware van de module gecertifieerd is, en dus de ontvanger in zijn geheel totaal niet CI+ gecertifieerd is?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Gigablue werkt de CI+ out-of -the box.  Niks zelf CI+ te installeren op deze Gigablue.

 

Blijft natuurlijk de vraag, hoeveel van de Linux box er over blijft.  Dit zal eens iemand moeten uittesten. 

Maar als testen blijft bij het soort testjes zoals: 

Wow hij start op in 0.02 milliseconden. 

En wow wat een mooi beeld. 

En het Front panel display kan duizend miljioen kleuren weergeven.

 

Dan zullen we nooit een antwoord krijgen op de vraag hoeveel er over blijft van een linux receiver.  maw is het ook een dichtgetimmerde receiver geworden?

Of is toch nog alles open, en wordt die CI+ nu een wassen neus.

 

Ik weet het antwoord niet.  En tot iemand dit eens uittest blijft iedereen maar lekker fantaseren.

 

Dus graag bewijzen en objectieve data AUB.

 

Willy

 

PS: werkt de CI+ ook nog als je een andere software opflasht?

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://youtu.be/jKglosE3Rt8

 

https://youtu.be/EOLcJ2J-6Sc

 

Let op!! CI+ werkt alleen op de Quad Plus , Ultra UE , HD X3

 

En deze cams zijn getest

 

Sky CI+

HD+ 

Irdeto CI+

SimpliTV 

UPC CI+

 

XTREND  CI+

 

https://vimeo.com/114742632

 

Ondertussen is er ook CI+ ondersteuning in OPENATV 5.3 en dit ook met Oscam.

Ook Xtrend heeft inmiddels een aantal CI+ ondersteunende images uitgebracht. Hun image is op PLi gebaseerd

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CI+ is er in verschillende gradaties.

Je kan CI+ dezelfde functionaliteit geven als een "gewone" encryptie.

 

En die vorm kan je met een softcam decoderen.

Zodra er RSA en Box key gevraagd wordt zal je afhankelijk worden van het "lekken" van die gegevens.

 

Wanneer CI+ helemaal los gaat op het orgel en alle registers opentrekt wordt het een ander verhaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+ is er in verschillende gradaties.

Je kan CI+ dezelfde functionaliteit geven als een "gewone" encryptie.

 

En die vorm kan je met een softcam decoderen.

Zodra er RSA en Box key gevraagd wordt zal je afhankelijk worden van het "lekken" van die gegevens.

 

Wanneer CI+ helemaal los gaat op het orgel en alle registers opentrekt wordt het een ander verhaal.

En hoe definieer je dan zulk een reader.  In de Wiki vind ik niets terug hierove?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://youtu.be/jKglosE3Rt8

 

https://youtu.be/EOLcJ2J-6Sc

 

Let op!! CI+ werkt alleen op de Quad Plus , Ultra UE , HD X3

 

En deze cams zijn getest

 

Sky CI+

HD+ 

Irdeto CI+

SimpliTV 

UPC CI+

 

XTREND  CI+

 

https://vimeo.com/114742632

 

Ondertussen is er ook CI+ ondersteuning in OPENATV 5.3 en dit ook met Oscam.

Ook Xtrend heeft inmiddels een aantal CI+ ondersteunende images uitgebracht. Hun image is op PLi gebaseerd

Ik hoor de stem in het tweede filmpje zeggen (02:17) "Natürlich gibt 's die bekannte Aufnahmeeinschränkungen durch die offizielle Zertifizierung".

Of in het Nederlands : "Natuurlijk zijn er de bekende opnamebeperkingen vanwege de officiële certifiëring".

Daaruit leid ik af dat je alle nadelen van CI+ gewoon meekrijgt : versleutelde opnames, de "+" mogelijkheden (verbieden van doorspoelen, verbieden van opname, ...)

 

Dus ja, het draait erop, maar het krijgt alle miserie evenzeer mee.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor de stem in het tweede filmpje zeggen (02:17) "Natürlich gibt 's die bekannte Aufnahmeeinschränkungen durch die offizielle Zertifizierung".

Of in het Nederlands : "Natuurlijk zijn er de bekende opnamebeperkingen vanwege de officiële certifiëring".

Daaruit leid ik af dat je alle nadelen van CI+ gewoon meekrijgt : versleutelde opnames, de "+" mogelijkheden (verbieden van doorspoelen, verbieden van opname, ...)

 

Dus ja, het draait erop, maar het krijgt alle miserie evenzeer mee.

 

Ik denk niet dat de beperkingen nog van kracht zijn, de video en audio streams zijn immers door de box te verwerken dus kunnen die ook zonder problemen weggeschreven worden. Alleen het decryptie gedeelte wordt nu door de CI(+) module afgehandeld en dus zien de ecm's en cw's nooit het daglicht.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...