Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten


De app werkt in belgie voor de nederlandse zenders maar niet voor  de belgische één en canvas, 

Geoblocking werkt dus niet erg precies .

Zou toch juist in Belgie moeten werken want daar zijn de rechten voor betaald .

foutje van cd.

aangepast door manyoky
Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL zijn Luxemburgse zenders, daarom kan je die in Luxemburg ontvangen.

CD is een Nederlandse onderneming met een Luxemburgse moeder.

en met de nederlandse vader online.nl

 

centen kloppers en met meer 3G / 4G en men verdient lekker aan u

bovendien werkt horizon go van ziggo al 3 jaar perfekt ( zeker zelf geschreven die app van canal digitaal, via appmakeonline )

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had wat feedback beloofd na een weekje testen Denemarken (in vakantiehuisje met vast internet/wifi)

Gebruikte apparatuur: Chromecast 2 in combinatie met Apple iphones en ipads met IOS 10

VPNs op twee manieren getest: via OpenVPN SSL VPN naar huis (nederland) en via Windscribe, een gratis VPN provider (10G/maand)

 

- Canal Digitaal app:

1) Speelt niet af op de Apple toestellen, met of zonder gebruik van VPNs: melding dat ik in het buitenland zit

2) Speelt wel af als ik de app eerst koppel met de Chromecast en op de TV afspeel. Dan hoef ik zelfs geen VPN te gebruiken

 

- Play van KPN app: (in de voorwaarden staat dat je alleen vanuit NL mag kijken)

1) Speelt alleen af op de Apple toestellen als ik de VPN van windscribe aan heb staan (beperkt tot 10G per maand in de gratis variant)

2) Speelt niet af op de Chromecast op de TV. Ook niet als ik een VPN gebruik

 

Dus: We hebben met name de Canaldigitaal app gebruikt icm met de Chromecast op de TV. Dit werkte over het algemeen prima, soms wat buffering probleempjes (2x uur) Dat laatste kan mogelijk ook te maken hebben met de beperkte internet snelheid en de hoeveelheid gebruikers.

 

Kortom: ik was zeer blij met de Canal Digitaal app!

aangepast door jopiesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bij mij werkt de app prima op 3G of 4G maar op de iphone en ipad werkt het niet via de Wifi bij mij thuis.  Op een Android tablet werkt het wel gewoon.

Wie weet wat er anders is in de IoS app ten opzichte van de Android app? 

welke instellingen in de router zouden dit kunnen blokkeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de app prima op 3G of 4G maar op de iphone en ipad werkt het niet via de Wifi bij mij thuis.  Op een Android tablet werkt het wel gewoon.

Wie weet wat er anders is in de IoS app ten opzichte van de Android app? 

welke instellingen in de router zouden dit kunnen blokkeren?

Hoi,

Werkt prima op mijn ipad air! Niet op de laptop met win10

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

[

Nog niet gelukt! Silverligt zit er op. krijg dit scherm :(

 

Op mijn 64-bit W10 desktop de juiste IE met Silverlight geïnstalleerd alsmede een betaalde goede VPN om een NL IP te suggereren, maar ook ik krijg de "Error occured" boodschap via 40Mb internet. Tot drie keer toe om duidelijke uitleg bij CD gevraagd maar verder dan "We kunnen u vermelden, zoals eerder aangegeven, dat wij VPN diensten niet ondersteunen en dus ook niet weten of dit werkt." komen ze niet. Op vragen over VPN-geoblocking komt geen concreet antwoord. Vage app.

Apebox CI Benelux, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm LNB 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonskidutch, wat een onzin. Cardsharing heeft niks te maken met het gebruik van de CanalDigitaal app, deze wordt gewoon op basis van je persoonlijke inloggegevens door CanalDigitaal beschikbaar gesteld.

 

CanalDigitaal houdt zich in dit geval gewoon netjes aan de (wettelijke) regels die worden gesteld om de doorgifte te voeren van deze zenders via de app binnen hun gebied waar ze voor hebben betaald (auteursrechten). Daarmee is voor wat betreft CanalDigitaal de zaak wettelijk gezien dichtgetimmerd door GeoBlocking toe te passen. Dat klanten allerlei constructies gaan bedenken zoals het hebben van een VPN om zodoende een NL-IP te krijgen heeft totaal geen impact op de gehele discussie omtrent 'cardsharing' en zal CanalDigitaal daar verder ook geen support op kunnen verlenen.

 

-edit-

Ohja, er bestaat niet zoiets als VPN-geoblocking. Je hebt bij VPN 2 types:

1) Split-Tunnel - Hiermee gaat alleen bepaald type verkeer over de VPN-Tunnel

2) Full-Tunnel - Hiermee gaat al het verkeer over de VPN-Tunnel

 

Als de VPN opgezet is kun je browsen naar https://www.whatismyip.com/ of http://www.watismijnip.nl/

Hiermee kun je bepalen of je VPN goed is door te kijken naar je provider en of deze Nederlands is.

aangepast door TheEnforcer
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog hoeft het niet te werken SBS bijv. heeft heel veel VPN services al op de blacklist staan zodat je uitzending gemist niet eens kunt kijken. Dus het hebben van een Nederlands IP adres is niet altijd voldoende.

 

Verder blijft zolang je ervoor betaald en je moet inloggen een geoblock ONZIN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonskidutch, wat een onzin. Cardsharing heeft niks te maken met het gebruik van de CanalDigitaal app, deze wordt gewoon op basis van je persoonlijke inloggegevens door CanalDigitaal beschikbaar gesteld.

 

TheEnforcer,

ja het gaat niet over de APP, maar over de gebruiksrechten die je op één adres hebt verkregen per contract.

Gebruiksrecht in Andalucía, España heeft de gebruiker enkel als hij "één vakantie abonnement" dat veel duurder is heeft afgesloten.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

CanalDigitaal houdt zich in dit geval gewoon netjes aan de (wettelijke) regels die worden gesteld om de doorgifte te voeren van deze zenders via de app binnen hun gebied waar ze voor hebben betaald (auteursrechten). Daarmee is voor wat betreft CanalDigitaal de zaak wettelijk gezien dichtgetimmerd door GeoBlocking toe te passen.

 

Met een CanalDigitaal abonnement kan je in heel Europa naar zenders met voor Nederland betaalde auteurs rechten kijken.

Daar wordt ook mee geadverteerd door CanalDigitaal.

Om nu te schrijven dat CanalDigital zich netjes aan de wettelijke regels houd is enigszins bezijden de werkelijkheid.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...