Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten

Het komt wat vreemd over om via internet de wettelijke bepalingen te handhaven en via satelliet dezelfde regels te negeren.

Ik vermoed dat CanalDigitaal niet genegen is om hier enige uitleg over te geven.

Vooralsnog houd ik het er op dat er bij de app een vergissing is gemaakt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een CanalDigitaal abonnement kan je in heel Europa naar zenders met voor Nederland betaalde auteurs rechten kijken.

Daar wordt ook mee geadverteerd door CanalDigitaal.

Om nu te schrijven dat CanalDigital zich netjes aan de wettelijke regels houd is enigszins bezijden de werkelijkheid.

Jouw conclusie over in heel Europa naar zenders kijken geldt natuurlijk alleen voor de diensten die zij via de satelliet aanbieden, niet voor de diensten die zij voor de app aanbieden ... vandaar dat zij zich wel degelijk aan de wettelijke regels houden die de auteursrechten beschermt voor die diensten.

 

Maar deze discussie omtrent GeoBlocking gaat mijns inziens teveel over CanalDigitaal inhoudelijk terwijl deze situatie voor iedere (zowel Nederlandse als Buitenlandse) aanbieder geldt en dit is gewoon wettelijk bepaald, dus ik snap de hele discussie niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de topic titel is Canal DIGITAAL APP

dus Canal DIGITAAL haar APP, daar gaat het over

en dat betreft natuurlijk kijken per internet in NL en of daarbuiten waar je feitelijk geen recht hebt op kijken

 

punt

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

punt

komma

 

dus geen inhoudelijke discussies over geoblocking :)

 

De app werkt overigens in het buitenland prima middels een VPN verbinding naar een NL provider, maar dit geldt ook voor Uitzending Gemist/RTL XL en alle andere geoblocks die her en der gebruikt worden.

aangepast door TheEnforcer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verder meer wil weten over Geoblocking is dit nieuws misschien interessant.

vooraf was er al commentaar en kritiek natuurlijk zoals dit bericht weergeeft

 

bij NU.nl is dat al opgeheven { vooruitziende blik }

bij NPO is het nog steeds aanwezig { niet klantvriendelijk }

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in Spanje werkt de app op mijn telefoon perfect, maar op mijn laptop met Win 8.1 en een up to date IE geen beeld. 

Heb CD een week terug via een mail aan de klantenservice om uitleg gevraagd, helaas geen reactie gekregen.

aangepast door Big-Alf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België werkt de CD-app nog steeds probleemloos op de Amiko A3, zonder VPN verbinding.

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België werkt de CD-app nog steeds probleemloos op de Amiko A3, zonder VPN verbinding.

Oeps...de nieuwe app werkt hier dus niet meer...

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na update van de Andriod app, krijg ik nu in Spanje de melding "kan niet worden afgespeeld in de huidige regio"

Is naar mijn mening wel tegenstrijdig van CD, ik kan namelijk wel in Spanje op een Spaans adres een abo voor de schotel afsluiten. 

Overigens heb ik ook nog altijd geen antwoord op mijn e-mail aan klantenservice van CD gekregen.

aangepast door Big-Alf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...