Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

En ik wil toch nog wel even reageren op ilseonline.

Omdat CD de klanten die service niet belangrijk vonden maar alles voor niks wouden hebben gratis apparatuur gaf, moesten veel dealers welke alleen onbetaald shit aan het oplossen waren wel ander werk gaan doen om het hoofd boven water te houden.

De goede consument moest daar zoals altijd voor boeten en kwam aan een gesloten deur.

Dat is een van de redenen waarom Joyne is opgericht, om iedereen in de keten een normale boterham te laten verdienen, service te kunnen geven aan die dat nodig hebben,en zo tevreden gebruikers te krijgen.

feit dat die turkse dealer die onder de toonbank de illigale streamkastjes verkoopt, zelf zorgt dat de business kapot gaat.

En zo is het in het verleden altijd gegaan.

Ik heb ook filmnet decoders met tba120s gebouwd, en skydecoders .

Maar mij ging het om de uitdaging en als het werkte was ik tevreden maar ging ze niet verkopen.

Dat werdt bedoeld met hobby, en je vriend mocht dan ook wel meeprofiteren, maar niet heel noord holland.

Ja de luxcrypt decoders, die wel, maar dat was legaal.

Dus al de goedkope pitsers en de illigale handelaren denken op korte termijn en maken de handel voor zichzelf kapot.

Ik neem aan Ilse on line dat jij ook niet gratis bij mij een moonbounche antenne komt plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik heb het laatste nieuws even gelezen en gezien wat het mij ongeveer zou gaan kosten. Dat is dus nieuwe ontvanger, module, schotel uit laten richten, 30 euro inschrijf geld en dan nog maandelijks omhoog gaan in abo prijs met een hele rits zenders waar ik nooit naar zal kijken. 

 

Verder is elke extra smartcard dus gewoon een extra module, dus als je met 4 ontvangers wilt kijken kun je gelijk 4x99,- aftikken plus 30,- en 3x 10,- inschrijfgeld KASSA.

 

Ik wens Joyne heel veel succes maar ik zal de overstap niet maken en de mensen in mijn omgeving ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het laatste nieuws even gelezen en gezien wat het mij ongeveer zou gaan kosten. Dat is dus nieuwe ontvanger, module, schotel uit laten richten, 30 euro inschrijf geld en dan nog maandelijks omhoog gaan in abo prijs met een hele rits zenders waar ik nooit naar zal kijken. 

 

Verder is elke extra smartcard dus gewoon een extra module, dus als je met 4 ontvangers wilt kijken kun je gelijk 4x99,- aftikken plus 30,- en 3x 10,- inschrijfgeld KASSA.

 

Ik wens Joyne heel veel succes maar ik zal de overstap niet maken en de mensen in mijn omgeving ook niet.

En dan maar afwachten of ze overleven, zo niet weggegooid geld voor de modules, ik heb er weinig vertrouwen in.

Vooral het feit dat ze niet met smartkaarten werken is een grote min. zeker voor de (enigma) ontvangers die geen ci slot hebben en waarvan er toch heel veel bij de mensen thuis staan. 

De zogenaamde angst voor cardshare kan ook anders opgelost worden lijkt mij.

Daarnaast zijn alle zenders al beschikbaar in cardshare en via iptv, dus waarom zou men Joyne via cardshare aanbieden?

 

Valt allemaal een beetje tegen helaas. 

aangepast door fenzo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gunstigst valt het uit voor de voetballiefhebber: Die krijgt alle Fox-kanalen, mogelijk in HD, voor minder geld. Met het abonnementsgeld van Fox Sports bij Canal Digitaal zijn de overstapkosten snel te verantwoorden. De recreant zal blij zijn dat hij desnoods een abonnement voor 1 maand kan afsluiten. Echter lijkt het erop dat Canal Digitaal zijn recreanten niet kwijt wil en druk bezig is met klantenbinding daar, op dit punt zal Joyne dus hard moeten vechten.

 

Voor de vaste kijker zonder voetbal lijkt Canal Digitaal vooralsnog de betere papieren te hebben: Meer zenders, meer bandbreedte (dus beeldkwaliteit), betere opnamemogelijkheden en geen rompslomp voor een overstap.

 

Opvallend vind ik de keus om geen VRT door te geven in Travel Lite: Men immiteert daarmee het STB-pakket nauwer, maar dat daar geen VRT bij zat was eerder armoede dan strategisch, de VRT is voor velen een essentiële zender. Uiteraard moet er nog een reden zijn het basispakket te nemen, dus in die zin te begrijpen. Wel maakt Joyne zo gebruik van de extra flexibiliteit die ze heeft door onder de 100.000 abonnees en mits Joyne succes heeft zal de VRT over enige tijd alsnog toegevoegd moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach er zitten zo ongeveer al rond de 50.000 Nederlanders aan de Costa blanca waarvan de meesten Canal Digitaal hebben, hun schotels zijn aangepast voor de 23.5 en 19.2 en aangezien het zelden regent zijn er ook niet veel klachten omtrent het ontvangst. Joyne haalt deze mensen nooit binnen op deze manier, waarom zou je dat tegen meer kosten en meer restricties gaan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst moet ik zeggen dat ik positief neutraal ben. Hiermee bedoel ik dat er enkele hele positieve facetten aan het aanbod zitten.

 

In z'n algemeenheid kan ik me aansluiten bij Zuppelan.

 

Heel positief vind ik het prepaid concept. Klant weet waar die aan toe is geen opzeg perikelen etc. Daarnaast lagere registratie kosten. Nu vind ik dat eigenlijk wat vreemd dat je moet betalen om klant te worden. Maar als dit alles is vooruit. Daarnaast heel positief op alle modules hetzelfde beeld. Daarnaast nog wat andere positieve dingen maar minder groots.

 

Wat ik echt niet goed vind laat zich raden. Dat is het module concept. Voor thuisgebruik bij meer dan 1 ontvanger duur, naar mijn mening ronduit te duur concept. Dit zal geen mensen van kabel naar dat over laten stappen. Maar dat lijkt mij op dit moment niet de primaire of secundaire doelgroep. Dat vind ik echt jammer omdat daarmee ook de NL en de B in het buitenland wonen en werken niet snel voor Joyne zullen kiezen. Daarnaast is het opname probleem met van de cam of bij gebruik in twintuner er nog.

 

Dus ja heel blij met Joyne goed initiatief vdat denk ik wel tot wasdom komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

prepaid vind ik toch wel een beetje wassen neus, immers als je hiervan gebruik wilt maken moet je toch eerst investeren in een module (en evt nieuwe ontvanger) en aansluitkosten.

je betaald dan ook nog eens extra voor 1 of 3 maanden bv.. Nu CD ook met flex gaat komen en iedereen al over een kaart beschikt voor CD....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De investering in juiste schotelpositie, activatiekosten en CI module vind ik nog wel te op te brengen. Die is (als je klant blijft) over meerdere jaren uit te smeren.

 

Joyne kan uiteraard niet iedereen tevreden stellen.

Ik vindt het echter een gemiste kans dat er niet een nog absoluter basispakket (super light) is ingeprogrammeerd met als bodem NPO 1-2-3 en VRT 1-2.

 

Een situatie en afweging is uiteraard heel individueel bepaald. Ik ben thuisgebruiker in Nederland, geen voetballiefhebber (duidelijk geen doelgroep) en zet een en ander af tegen het KPN iTV pakket dat ik sinds eind vorig jaar afneem via NLE, iets wat nu nog gratis is en me in het najaar waarschijnlijk € 7,50 per maand gaat kosten (in mijn ogen te duur voor te veel zenders die niet mijn belangstelling hebben).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar,

 

Goed lezen is het halve werk, dus lees mijn vorige bericht nog eens, maar dan goed en zonder boos te wezen, dat scheelt je een hoop ergernis.

 

Zendamateur zijn heeft een breed vlak, in buizen heeft nooit mijn interesse gezeten, ik vindt apparatuur met een stekker er aan veel handiger en goedkoper.

 

Van de Veron wil ik geen lid zijn, ik heb een hekel aan het rangen en standen gebeuren, dat sterft straks vanzelf uit. Nieuwe aanwas is er nauwelijks, niet zo gek met internet en mobiele telefonie zonder examen te moeten afleggen, het kost veel minder en werkt sneller en beter. En dan komt de vraag, wat als de stroom uit valt? Nou, dan is de kans groot dat er weer eens wat in bed gedaan wordt i.p.v. slapen.

 

Zendamateur zijn is naar mijn mening een uitstervende hobby, het is er nog, maar daar is ook alles mee gezegd, het worden er elk jaar minder en het gaat nog hard ook.

 

Echter gaat het hier over Joyne, "de concurrent" van Canaldigitaal.

 

CDS heeft mij nog nooit iets geflikt, nog nooit mij in de kou laten staan en soms belden ze mij om het één en ander te regelen als ik een vragenlijst had ingevuld, want die komen niet bij het callcenter binnen, maar bij Back Office zoals dat tegenwoordig zo mooi heet, met andere woorden mensen die hun verstand wel gebruiken.

 

Het enige wat ik niet leuk vond is dat ik steeds meer ging betalen voor het STB-pakket, dat heeft o.a. met de tot nu toe verplichte 30 zenders te maken, dat gaat als het goed is straks weer los gelaten worden, er is toch geen houden meer aan met zelf via het internet je programma samen te stellen. Kijken naar wat je zelf wilt en wanneer je dat wilt, dat is de toekomst waar veel grote bedrijven als o.a. KPN die meestal niet de snelste is, op aan het inspringen zijn. De toekomst is morgen, vandaag is de toekomst van gisteren, het gaat hard, heel hard.

 

Ik wens Joyne een goede start, dat houdt Canaldigitaal lekker scherp.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe: Het huidige recreatie abonnement van CD is niet geschikt voor de NL overwinteraars in Spanje, die worden beduidend beter bediend door Joyne, reden waarom CD juist deze abonnementsvorm gaat 'flexibiliseren'.

Veel overwinteraars hebben een jaar abo bij Canal Digitaal en verhuren het huis in de periode dat ze er zelf niet zijn, en dan staat er keurig bij de verhuur advertentie dat er Nederlandse TV aanwezig is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...