Ga naar inhoud


Sjoemelen door tankstations?


Anoniem

Aanbevolen berichten

Alweer vijf jaar rijd ik dezelfde auto en zodra het lampje gaat knipperen rij ik vrij snel naar een tankstation toe om hem weer vol te gooien. Al vijf jaar lang gaat daar tussen de 36 en 37 liter in.

 

Tot in juli twee keer achter elkaar was mijn tank opeens een stuk groter dan al die jaren ervoor. Bij de eerste tankbeurt ging er opeens 42 liter in en een week later bij een ander tankstation 39 liter.

 

Van de week besprak ik dit met een collega van me en die zei dat hier recent een reportage over geweest is op tv. Ik ben ten eerste benieuwd waar die nog is terug te zien en ten tweede of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben.

 

Van beide tankstations heb ik inmiddels een melding gedaan bij Agentschap Telecom die de controle van meters op zich heeft genomen. Beide tankstations kunnen dus binnenkort een bezoekje verwachten van deze instantie. Ook netjes de pompnummers doorgegeven.

 

Het gaat mij niet zozeer om het feit dat ik nu twee keer teveel heb afgerekend (totaal rond de 15 euro teveel) bij een tankstation, maar meer om een stukje mentaliteit die bij de uitbaters lijkt te zitten, waarvan wij als kopers van hun brandstof de dupe lijken te worden.

 

Lijkt mij in ieder geval zeer ongewenst!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja oplichting bij tankstations is van alle tijden.
30 jaar geleden toen ik op vakantie vaak naar Croatië ging werd je daar  bij diverse pompen opgelicht.
Je mocht zelf niet tanken. Dat deed de pompbediende.
Ik moest daar op een gegeven moment ook meer betalen dan wat er gebruikelijk in de tank kon.
De volgende keer lette ik goed op en toen zag ik dat de meter niet op nul sprong bij aanvang van het tanken.
Die pompbedienden hadden een truc ontdekt dat als ze bij het einde van de tankbeurt het pistool iets schuin in de pomp hingen, wel de motor van de pomp af sloeg maar dat bij de volgende tankbeurt de teller gewoon verder telde.
Deze truc paste ze meestal toe als de vorige automobilist niet al te veel getankt had, bijv. minder dan 20 liter anders viel het natuurlijk te veel op.
Omdat er daar heel veel aan watersport gedaan werd, kwamen er vaak automobilisten een aantal jerrycans met benzine vullen voor de buitenboord motor. Die tankte dus vaak maar 5, 10, 15 of 20 liter.

Toen ik de tweede keer dus die truc in de gaten had, ben ik naar het politiebureau geweest om aangifte te doen wegens oplichting.

Je kunt het al raden, ze laten je lang wachten en je hoort er niets meer van. De politie wist al lang van deze praktijken en speelde onder één hoedje met de pompbedienden. De politie kreeg gewoon provisie van de pompbedienden door niet op te treden.
Omdat er in de buurt geen andere pompstations waren, was ik toch wel genoodzaakt om daar vaker te tanken.
Omdat ik bij de auto bleef staan, kregen ze het bij mij niet meer voor elkaar me op te lichten. Toen ik zag dat ze dezelfde truc ook uithaalde bij de auto naast me en ik de Nederlander van die auto daar op attendeerde, wilde de pompbediende zowat met me op de vuist gaan.

Natuurlijk had ik er wel voor gezorgd dat heel de camping wist welke truc er daar bij het pompstation werd toegepast.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer vijf jaar rijd ik dezelfde auto en zodra het lampje gaat knipperen rij ik vrij snel naar een tankstation toe om hem weer vol te gooien. Al vijf jaar lang gaat daar tussen de 36 en 37 liter in.

 

Tot in juli twee keer achter elkaar was mijn tank opeens een stuk groter dan al die jaren ervoor. Bij de eerste tankbeurt ging er opeens 42 liter in en een week later bij een ander tankstation 39 liter.

 

 

Die 2 pomphouders kunnen een flinke boete verwachten, want dat vlottertje in je tank is natuurlijk een precies meetinstrument ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Van beide tankstations heb ik inmiddels een melding gedaan bij Agentschap Telecom die de controle van meters op zich heeft genomen.

Echt?

Nu begrijp ik waarom er liters verschil ontstaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En denk nu niet dat die mannen van het pompstation telkens moesten wachten totdat er weer iemand met jerrycans waren gekomen.
Ze zeiden vaak bij iemand dat de tank vol zat als er 20 liter getankt was terwijl de tank helemaal niet vol was. Die mensen hadden geluk. Ze betaalden gewoon het bedrag wat er getankt was maar de volgende klant was weer de pineut. Die betaalde 20 liter extra.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Agentschap telecom heeft meters met dB/uV, geen meters die een schaal hebben met liters.

 

Nu begrijp ik waarom die meetfouten ontstaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlotter stuk... gebeurt wel vaker dat die blijft hangen.

Volgende keer gaat lampje nog later / niet branden en sta je langs de kant van de weg.

 

Lijkt me stug, gaat om een Renault Twingo benzine uit 2012 met een 40 liter tank. Of er zou nog een stukje reserve bij moeten zitten wat niet terug te vinden is in de specificaties van de auto. Dus 42 liter in een 40 liter tank ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

onluchtingsruimte tellen ze niet mee en die kun je prima vullen als de sensor daarvan stuk is

 

OK ga ik in de gaten houden. Die twee keer tanken was met wat warmer weer, daarna nog een paar keer getankt met koeler weer en toen zat het weer tussen de 36 en 37 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flikken en garagisten ,ik tankte 20 j geleden in F met een Jetta I diesel. 's Morgens om 6 uur ,al 30 l getankt.Plots viel de stroom uit en terug aan . Wat stond er toen plots op mijn meter, 60 l gasoil. Naar binnenkomen en gendarme was daar (toevallig) ook. Ik zei'non'.

Dan mompelen die wat ,kijken naar mekaar. Ik hield voet bij stuk om ik max 40 l kan tanken.

Uiteindelijk kon ik verder, trucje mislukt .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België staat dat de liters die de teller aangeeft geijkt is op 15 graden C. Bij jullie in Nederland ook?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...