Ga naar inhoud


Sjoemelen door tankstations?


Anoniem

Aanbevolen berichten

Het is nog veel erger want ze stelen ook je benzinedamp. Wordt tijdens het tanken weggezogen, let maar op het hulsje bij het tankpistool. In de fabriek maken ze daar weer benzine van.

@Sverige, lees je even mee! :cry:

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je ervan uit gaat dat je met beweringen een probleem kunt aanpakken, dan heb je gelijk een sigaar uit eigen doos

als je ervan uit gaat dat er een controle is die niet zomaar iets beweert maar daadwerkelijk de uitgifte meet, dus metingen doet, is een inzicht in die metingen krijgen een indicatie voor de status betreffende sjoemelen

 

de bewering sjoemelen aan de pomp is een relevante aantijging betreffende fraude die niet met feiten onderbouwd wordt en dus een strafbaar feit

ik weet niet wie zich zomaar zelf strafbaar maakt jij of de bron die je noemt

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, jammer dat het onderwerp om zeep geholpen wordt... kinderachtig, maar goed, dat zal dan wel de nederlandse mentaliteit zijn denk ik.

 

Vreemd dat een serieus onderwerp niet ernstig genomen wordt. Dat heeft niets met zuinigheid of wat dan ook te maken. Jij hebt de plicht dat je je rekening exact betaalt, maar de leverancier heeft de plicht dat hij ook exact levert wat jij betaald hebt.

 

Tot nu toe heb ik gelukkig dus nog geen echte problemen gehad wat dat betreft... en ik tank uiteraard altijd bij de goedkoopste pomp in de ruime omgeving waar ik ben.

 

Tonski, als je meer liters getankt hebt, dan er volgens het instructieboekje van je auto in de tank kunnen, heb je toch wel recht van spreken dacht ik.

Ik heb dat oliebedrijf destijds ook niet "beschuldigd" maar aangegeven dat ik vermoedde dat er iets verkeerd met Pomp 3 van hun tankstation op die locatie was... Als je officieel een klacht indient moet je erg op je woorden letten, zodat ze die nooit tegen je kunnen gaan gebruiken. Dat is altijd zo.

Dit alles stuurde ik vergezeld van de nodige achtergrond informatie als verbruik statistieken en de specificaties van de auto/tankinhoud.

Ik denk dat het voor beide partijen fijn is dat er geen achterdocht bestaat...  als ze me "echt" bedonderd hadden, zou ik wel duidelijk maken dat het oplichters zijn. Maar we zijn er samen uitgekomen, en het is eigenlijk een tekortkoming in de handleiding van de auto, dat ze het daar niet over hebben.

 

Probleem van Kiekiek is toch wel ernstig, daar jij blijkbaar echt opgelicht werd.

Gelukkig tank ik nooit in NL, dus hoef ik niet te vragen over welke pomp het gaat... ;)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, dit is geen serieus onderwerp.

 

Een tankstation wordt fraude voorgeworpen zonder  bewijsvaste redenen. Alsof het rode waarschuwingslampje een referentie is.

Het is een onzinnig onderwerp. Vandaar dat ik er de draak mee steek.

Dan heeft iedereen wat te lachen.

  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

I

Tonski, als je meer liters getankt hebt, dan er volgens het instructieboekje van je auto in de tank kunnen, heb je toch wel recht van spreken dacht ik.

Ik heb dat oliebedrijf destijds ook niet "beschuldigd" maar aangegeven dat ik vermoedde dat er iets verkeerd met Pomp 3 van hun tankstation op die locatie was... Als je officieel een klacht indient moet je erg op je woorden letten, zodat ze die nooit tegen je kunnen gaan gebruiken. Dat is altijd zo.

 

Zo heb ik dat ook gedaan bij het eerste tankstation. Netjes bij de cassiere gemeld dat ik het idee had dat de meter ongeveer 6 liter teveel aangaf, 42 ipv de gebruikelijke 36 liter. Ze deed er niets mee, wel de mededeling dat de meters een maand geleden nog waren geijkt. Verder heb ik niks gezegd, niet eens het fraude of oplichting gebruikt. Zonder discussie afgerekend, met in het achterhoofd ´hier tank ik dus nooit meer´. Wel even het tijdstip en het pompnummer onthouden en dezelfde dag via een contact formulier van de maatschappij een melding gedaan. Twee dagen later kreeg ik netjes antwoord met hun suggestie om het te melden bij Agentschap Telecom wat ik keurig heb gedaan.

 

Volgende stap is hier een topic aanmaken met als titel ´Sjoemelen door tankstations?´Nergens het woord fraude of oplichting gebruikt en let vooral op de vraagteken na de tekst. In de vragende vorm en niet als vaststaand feit met een uitroepteken erachter. Vervolgens stel ik de vraag of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben.

 

Vervolgens worden door enkelen woorden uit zijn verband gerukt en verdraaid alsof de suggestie wordt gedaan dat dit fraude is. Dit is niet waar. Kan je niet goed begrijpend lezen, hou dan gewoon je mond en reageer niet in een topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch is de manier waarop het thema naar voren wordt gebracht van het Story, Privé, of Telegraaf gehalte. De vraag "Sjoemelen door tankstations?" verwijst door het woord "sjoemelen" te gebruiken al meteen naar de bedriegerij van Volkswagen, waar ik overigens ook het slachtoffer van ben. (Dank zij de update is de motor van mijn VW een ouderwetse rauwe diesel geworden waar 4 reparaties inclusief 4 nieuwe verstuivers niks aan geholpen hebben, maar dat is een ander thema). 

 

Door het thema op een dergelijke manier zogenaamd "vragend" naar voren te brengen heeft het meteen het gehalte van een paparazzi journalist die ook niks beweert maar ondertussen wel van alles in vragende vorm suggereert. 

 

T B

aangepast door TangoBravo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik dat ook gedaan bij het eerste tankstation. Netjes bij de cassiere gemeld dat ik het idee had dat de meter ongeveer 6 liter teveel aangaf, 42 ipv de gebruikelijke 36 liter. Ze deed er niets mee, wel de mededeling dat de meters een maand geleden nog waren geijkt. Verder heb ik niks gezegd, niet eens het fraude of oplichting gebruikt. Zonder discussie afgerekend, met in het achterhoofd ´hier tank ik dus nooit meer´. Wel even het tijdstip en het pompnummer onthouden en dezelfde dag via een contact formulier van de maatschappij een melding gedaan. Twee dagen later kreeg ik netjes antwoord met hun suggestie om het te melden bij Agentschap Telecom wat ik keurig heb gedaan.

 

Volgende stap is hier een topic aanmaken met als titel ´Sjoemelen door tankstations?´Nergens het woord fraude of oplichting gebruikt en let vooral op de vraagteken na de tekst. In de vragende vorm en niet als vaststaand feit met een uitroepteken erachter. Vervolgens stel ik de vraag of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben.

 

Vervolgens worden door enkelen woorden uit zijn verband gerukt en verdraaid alsof de suggestie wordt gedaan dat dit fraude is. Dit is niet waar. Kan je niet goed begrijpend lezen, hou dan gewoon je mond en reageer niet in een topic.

 

Het feit dat het rode tanklampje op je dashboard met je aan het "sjoemelen" zou kunnen zijn wordt niet in vraag gesteld?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe betrouwbaar is die meting met het dashboardlampje eigenlijk?

 

De meest betrouwbare vind ik nog het gemiddelde tussen het aantal gereden kilometers en aantal liters waarmee je de tank weer volgooit.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe betrouwbaar is die meting met het dashboardlampje eigenlijk?

 

De meest betrouwbare vind ik nog het gemiddelde tussen het aantal gereden kilometers en aantal liters waarmee je de tank weer volgooit.

 

Zelfs dat heb ik in de gaten gehouden Eduard07, normaal gaat er na ca. 600 km 36 tot 37 liter in en na vijf jaar opeens 42 liter met dezelfde 600 km. Zomaar 15 procent meer? Leg maar uit en heeft dus totaal niets met een haperend vlottertje te maken, want inmiddels gaat er weer net zoveel in als voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere rijstijl, een defect aan de motor? Airconditioning stond aan en anders niet? Banden onvoldoende spanning?

Het is iedereen anders maar de fout ligt niet bij jezelf.

 

Daar komt dan nog bij dat als de fout inderdaad bij de tankzuil waar je getankt hebt  zou liggen (wat ik betwijfel), de pachter er misschien niets aan kan doen omdat hij dat domweg niet eens weet.

Een tankwacht ijkt niet iedere dag zijn tankzuilen.

Maar hij wordt wel door jou onmiddelijk als oplichter uitgemaakt.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

The proof of the pudding is eating, dus wat let je daar nog eens te tanken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er gesoemeld wordt blijven de mensen weg . Is het simpelste ,niet van uw voeten maken of sommigen dingen opstarten. De rotte vis kan groter zijn dan je denkt of wie zit mee in het complot. Blijf er weg tot er een andere uitbater inzit of selfservice is geworden.

Die grote tankwagens tanken steeds als het koud is . Geen liter ontspringt de dans. En toch wordt er bij de klanten getankt per liter,temp is dan hoger. Die baas vult zijn eigen tank steeds aan met de overschot(zwarte stock). Zou daar al de sjoemel beginnen?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje doemen steeds vaker de witte tank stations op deze zijn stukken goedkoper dan de huidige, maar als je er een tijdje tankt gaan de prestaties van je auto wel degelijk omlaag en kun je onverwachte rare problemen verwachten. Het lijkt erop dat de kwaliteit in de brandstof ver te zoeken is. Er wordt wel degelijk gesjoemeld met brandstof en er is al een onderzoek gestart.

 

Ik blijf tanken bij de erkende pomp, en heb ook geen problemen en wacht de resultaten van het onderzoek gewoon af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...