Ga naar inhoud


Sjoemelen door tankstations?


Anoniem

Aanbevolen berichten

Hier in griekenland komt dit helaas ook veel voor. Ze hebben een mechanisme in de pomp die op afstand bedient kan worden. Daardoor gaat een gedeelte van de benzine gewoon retour in de toevoerleiding. Met als gevolg dat je kleine liters krijg.

  • Like 1

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit ooit voorbij zien komen bij oplichters in het buitenland. Schijnbaar waren er stations die daar idd te weinig liters gaven tov de pomp. Nu lijkt het me sterk dat dit in Nederland zou lukken omdat stations gecontroleerd worden.

 ik heb vroeger bij een kleine garage gewerkt met tankstation hier in nl en zodra de man van het eik.wezen verdwenen was en de pompen opnieuw had ge eikt had de eigenaar binnen een half uur de pompen weer open liggen

dus zeg Niet dat het in nl niet kan!! gebeurd nog steeds

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2 pomphouders kunnen een flinke boete verwachten, want dat vlottertje in je tank is natuurlijk een precies meetinstrument ;)

 

Inderdaad, dit is een zeer nauwkeurig geijkt meetinstrument dat er ook op let dat de auto niet schuin staat, het precies 15° C is buiten.

En dat wordt uiteraard jaarlijks geijkt door het Agentschap Telekom vanwege de hoogfrequent straling en HF storing die er eventueel uit kan komen uit die vlotter.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet noodzakelijk dat er gesjoemeld is.

Ik heb dit fenomeen ook al gehad, en heb dan uiteraard ook een mail naar dat bedrijfj gestuurd met wat er gebeurde...

Ik kon het staven doordat ik al mijn tankbeurten in Spritmonitor bijhoud, en dit dus een erg grote afwijking was op het normale verbruik.

Het oliebedrijf heeft gezegd de klacht serieus te nemen, en zou de betreffende pomp extra laten controleren hebben. (of dit echt zo is weet ik uiteraard niet). De pomp zou correct geweest zijn.

Wat blijkt nu...  Bij Škoda zit er een soort "reserve " ruimte in de tank. Stop je het vulpistool in het tankgat, dan vul je de tank zo ver je wil/kan...  maar draai je dan de dop er op, dan hoor je net lucht ontstnappen, en daalt het benzine niveau. Dit is een soort veiligheid...   en afhankelijk van het model/vorm van het pistool, wordt dir reserve onmiddellijk aangesproken... omdat er waarschijnlijk ergens iets ingedrukt zal worden...  vul je de tank dan altijd tot hetzelfde punt, kan er dus meer in.... en lijkt het dat je meer benzine gebruikte hebt.  De volgende keer,als je bij een ander bedrijf tankt, gebeurt dat weer niet, en heb je zogenaamd extra zuinig gereden... tel je de 2 beurten bij elkaar op, zit je weer precies in de verbuikszone als altijd...

Het zou dus kunnen dat deze auto ook zo iets in de tank heeft.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jullie tijd hebben om dat allemaal te controleren.

Ik heb daar geen zin in. Kan mijn tijd echt beter en zinvoller besteden.

Of mijn auto nou wat meer of minder verbruikt zal me echt een worst zijn.

Ik rij tot de tank leeg is en dan laat ik hem weer voltanken. Geen zin om daar ook maar een minuut over in te zitten en te piekeren.

 

Dat heeft er niks mee te maken dat de benzine hier goedkoop is.

 

Mensen geniet van het leven en ga leuke dingen doen in plaats van je te zitten ergeren om niks.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je opgelicht voelen is een van de ergste dingen wat je kan overkomen. Daarom controleer je zaken nu eenmaal.

Je bekijkt toch ook de af- en bijschrijvingen op je bankrekeningen zorgvuldig?

Wordt er bij de MBC nooit gecontroleerd of er geen diefstal plaatsvindt? Doet de boekhouding zijn werk niet?  Een huishouden is een mini-bedrijf, dat net zo goed gecontroleerd moet worden. Doe je het handig en heb je routines voor de controle, kost het heus niet zo veel tijd en inspanning.

Maar iedere beheert zijn 'bedrijf' zoals hij dat voor goed acht... met of zonder controles. :rolleyes:

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken op joyaliteit onder mijn mensen ten opzichte van MBC.

Op het moment dat er misbruik van gemaakt wordt en we ontdekken het nemen we onprettige maatregelen.

Het is tot nu toe niet voorgekomen.

 

We staan niet aan de uitgang te controleren wat er meegenomen wordt. Wil iemand echt wat verdonkeremanen dan vind ie echt wel een andere weg.

 

Onze boekhouding en procurement werken zeer nauwkeurig samen.

Onze privé boekhouding doet mijn vriendin en die ga ik echt niet lopen te controleren.

 

Maar waar jullie mee bezig zijn is een typische Nederlandse kruideniers mentaliteit. Valt bij mij onder de afdeling "krentekakkers".

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 ik heb vroeger bij een kleine garage gewerkt met tankstation hier in nl en zodra de man van het eik.wezen verdwenen was en de pompen opnieuw had ge eikt had de eigenaar binnen een half uur de pompen weer open liggen

dus zeg Niet dat het in nl niet kan!! gebeurd nog steeds

 

gr metropar

 

Dat bedoel ik maar, was dus laatst ook een reportage over op tv, gewoon hier in Nederland. Vanmiddag even voor de zekerheid bij het tankstation getankt waar ik al jaren kom en ja 36,3 liter en geen 42 liter zoals bij die ǵelegenheidspomp waar ik toevallig langs kwam en daar de tank vulde. Bij die toko tank ik dus niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...