Ga naar inhoud


Sjoemelen door tankstations?


Anoniem

Aanbevolen berichten

Ik tankte ook veel bij een tankstation, totdat ik 2X een vervuilde carburateur had. Ik tank daar gewoon niet meer, en weg zijn de problemen. Toch als ik daar passeer, zie ik ze soms wachten in rijen.

Waar zit de fout?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar hij wordt wel door jou onmiddelijk als oplichter uitgemaakt.

 

Met veel plezier tik ik je gelijk maar even op de vingers ;)

 

Ik heb dat woord niet gebruikt, misschien een leesbrilletje nodig?

 

Lees nou eens goed, voordat je een bericht op een forum plaatst. Hoe simpel is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is ook zo eenvoudig te testen. 

 

Neem een lege jerrycan en weeg die. Vul die bij een tankstation wat je wel vertrouwt met precies 5 liter benzine. Weeg hem dan opnieuw. Gooi de benzine dan in je tank, weeg de lege jerrycan opnieuw en ga precies 5 liter tanken bij de "sjoemelaar". Weeg de jerrycan dan opnieuw.

 

Je hebt dan 2 keer een nettogewicht van de inhoud gemeten. 

 

Dat nettogewicht zal dan 10% of meer moeten verschillen, volgens jouw eerste bericht. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een afwijking van die aanduiding van de hoeveelheid benzine in je TANK kan natuurlijk ook een specifiek onderzoekje bij de Garagist van je vertrouwen uitkomst bieden.

Mij schoot te binnen, dat als ik met een Plastic Jerrycan de Benzine aanvul, er een Probleem is met de hoeveelheid liters.

- test het maar eens. 5 liter afgemeten is genoeg om te zien hoe je liter aanduiding dan reageert.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die pomp kan ook gewoon defect zijn geweest.

 

Heb je wel gezien dat het telwerk op 0 heeft gestaan toen je begon te tanken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kom regelmatig in Frankrijk, daar vergeet men ook sub-totaal op de kassa.

 

Iemand voor je koopt 2 flesjes drinken, en betaalt ongeveer 5 Euro,

Daarna kom jij om je pomp af te rekenen, en kijk, men was vergeten het sub totaal af te slaan.

 

Gebeurt mij 2 - 3 keer per jaar, en niet alleen bij benzine stations.

Gebeurt trouwens ook in Nederland.

Altijd even op de pomp en de kassabon kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga en ging er vanuit dat die truc verleden tijd was ceesv ;)

 

Maar nu je het aanstipt, de pomp had wel een oudere digitaal/analoge teller.

 

In dat geval zou die pomp dus ook te veel moeten kunnen afgeven. Maar dat zal niet snel gebeuren, want de pomphouder zal zeker zijn huishoudboekje goed bijhouden, o.a. i.v.m. de fiscus. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij is opgevallen is dat de brandstof in Nederland van mindere kwaliteit blijkt te zijn dan in Luxemburg.

Ik praat hier over diesel, hoewel ik met de benzineauto dit verschil niet merk.

Ik heb een woning in Luxemburg en wanneer ik daar bij de lokale pomp tank, rijd ik meer kilometers op een tank dan wanneer ik in Nederland tank.

..dit verschilt per pomp trouwens, want bij sommige pompstations gaat de tank sneller leeg dan bij de andere.

Gek genoeg is dit niet iets van de laatste tijd, maar al sinds ik in Luxemburg vertoef.

 

En nee, het ligt niet aan mijn rijstijl, de boordcomputer houd alles keurig bij en houd mij keurig aan de snelheden.

Met de benzineauto kan ik geen representatieve metingen geven, daar rijd ik ehm.. eh... "sportiever" mee dan gemiddeld. ;)

 

Wanneer ik met de diesel op Nederlandse diesel rijd, kom ik daar ongeveer 1000km ver mee, terwijl het bij de luxemburgse brandstof oploopt tot dik 1100 km op een tank.

 

Iemand een verklaring voor dit fenomeen?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij al jaren opvalt is dat bij een hogere buitentemperatuur het (benzine) verbruik 'merkbaar' minder is.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lagere luchtweerstand in Luxemburg?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 450 meter hoogte boven NAP lijkt mij dit geen invloed. De lucht zal eerder nadelig werken, aangezien de gemiddelde temperatuur per 100 meter hoogte een graad daalt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het door de "lange" rit terug naar Nederland/België in de hoogste versnelling waardoor gebruik daalt tov kortere normale Ritten in Nederland/België

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...