Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


1 uur geleden, Alziendoog zei:

Oud en nieuw 1996/97 was het min 20,6. En maar zuipen....heeft me twee weken griep opgeleverd.

Ik kan me niet herinneren dat het toen zo koud was:  ( het was wel vrieskou, maar wel minder vorst dat je hier vermeld , denk ongeveer -10 tot -12 , volgens onderstaande links was de gevoelstemperatuur wel ongeveer -20 )

https://www.wintergek.nl/winter/1996/

https://www.wintergek.nl/forum/viewtopic.php?t=48

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/schaatsen-vanaf-h-16~b06ab8a1/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://raymondklaassen.wordpress.com/tag/strenge-vorst/

 

De strengste vorst hadden we hier ( in de buurt van Heerenveen ) in maart 2005, eerst een dik pak sneeuw van ongeveer 40 a 50 cm in één nacht gevallen, daarna strenge vorst van -20. Ook december 2010 lag er veel sneeuw en vroor het matig tot streng.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Volgens drz zouden we fascisten zijn...

Die kromme redenering had ik verwacht.. Zeg jij maar waar ik heb gezegd dat jij een facsist bent.

 

2 uren geleden, astro iris zei:

Ik zie hier heel veel voorbij komen, iedereen heeft zijn mening, hetgeen ik echter jammer vind, dat men direct in een hokje van links wordt geduwd, als je je zorgen maakt over het klimaat. Ik ben reeds 50 jaar bezig met het weer en ik zie tendensen van verwarming. Ben ik daarom links?

Nee, dat hoeft niet. Ik maak mij ook zorgen om het milieu en dan hoofdzakelijk om het plastic probleem.

Ook maak ik mij zorgen om de luchtkwaliteit in de steden. Zelf woon ik in een dorp met amper 4000 inwoners juist vanwege die reden en heb een stek in de Belgische Ardennen.

Wanneer ik bijvoorbeeld in Amsterdam ben voor mijn werk, dan ruik ik de metaalachtige lucht..echt goor. Ik krijg er ook een metaalachtige smaak van in mijn mond als ik daar een dagje geweest ben.

Ja, daar maak ik mij ook zorgen om, maar als men mij nu plotseling links gaat noemen, dan doen ze maar.

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die commentaren er onder zijn ook interessant. De discussie over het klimaat speelt niet alleen op dit forum :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok...die streepjes zijn wel stof tot nadenken maar hoe.

 

Ik weet dat zon activiteit nu nihil is en daar hou ik me eigenlijk aan vast vwb de invloed daarvan op aarde en nogmaals, de ompoling die gaande is plus 'de denkbeeldige breinaald' die aan het kantelen slaat plus de grote stromingen in de lucht en het water die veranderen. 

 

Milieu en klimaat zijn wat mij betreft zaken die niet te vergelijken zijn. Milieu, kan ik zeker iets mee en aan doen, klimaat...te groot en niet te vatten voor ons mensjes denk ik.

1 minuut geleden, drz zei:

Die commentaren er onder zijn ook interessant. De discussie over het klimaat speelt niet alleen op dit forum :D

Haha ja inderdaad. Ik moet even aangeven dat ik soms ietwat ernstig reageerde (allicht wat ongenuanceerd) maar ja, dat deed men destijds in het Lagerhuis ook...(met Henkie Bres tegen velen anderen...). Het houd de boel misschien scherp. Kritisch kijken zal ik altijd doen en diverse kanten van een verhaal onderzoeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De streepjes geven overduidelijk aan wat er aan het gebeuren is, ook bij lage zon-activiteit.

Jammer dat men meteen nu ontkennen niet meer mogelijk is, iets wat sommigen een topic lang al doen, in de relativering schiet dat het iets met de mens te maken kan hebben en er lacherig gereageerd wordt.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, minplus zei:

De streepjes geven overduidelijk aan wat er aan het gebeuren is, ook bij lage zon-activiteit.

Jammer dat men meteen nu ontkennen niet meer mogelijk is, iets wat sommigen een topic lang al doen, in de relativering schiet dat het iets met de mens te maken kan hebben en er lacherig gereageerd wordt.

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

De streepjes geven overduidelijk aan wat er aan het gebeuren is, ook bij lage zon-activiteit.

Jammer dat men meteen nu ontkennen niet meer mogelijk is, iets wat sommigen een topic lang al doen, in de relativering schiet dat het iets met de mens te maken kan hebben en er lacherig gereageerd wordt.

 

Misschien is met de onderstaande quote een oorzaak aan te wijzen?

Quote

Nederlandse Kleine IJstijd

Voor de Lage Landen, waarvan ook ons land deel uitmaakt, ligt het voor de hand de gemiddelde temperatuur in De Bilt en Brussel als uitgangspunt te nemen. In het algemeen wordt aangenomen dat de Kleine IJstijd rond 1430 begon en tot halverwege de negentiende eeuw voortduurde.

bron: KNMI

https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/kleine-ijstijd

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die streepjescode en het onderzoek,

 

Ik vond deze conclusie uit dat bericht opmerkelijk, die onderstreept de vraag waar je het benchmark zet.

 

Quote uit het artikel:

Ook voor Van der Wiel zelf biedt de grafiek weer nieuwe inzichten, vertelt ze. ‘Als iemand die geboren is in 1988 zie ik hier bijvoorbeeld in een oogopslag dat ik eigenlijk helemaal geen koude jaren heb meegemaakt. Mijn hele levensloop zit in het rode deel van de grafiek. Wat voor mij normaal is, was dat voor mijn ouders en grootouders niet’, zegt ze.

 

Dit betekent, dat wanneer iemand van 32 jaar of jonger een koudere tijd gaat meemaken, dat voor hun een afwijking is van de voor hun "normale" jaren.

 

In mijn ogen is er in de natuur geen ideale temperatuur, die temperatuur zwalkt al eeuwen, ik vermoed een voorwaarde voor het in stand houden van het leven op aarde, een noodzakelijke klimaat diversiteit.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...